Ce acte sunt necesare pentru o finantare in leasing?

Unul dintre cele mai importante aspecte legate de obtinerea unei finantari se refera la setul de documente ce trebuie oferit societatii de leasing spre analiza. Ulterior, in baza datelor ce reies din aceste documente, se hotaraste daca se ofera sau nu respectiva finantare si in ce conditii.
 
In general, finantarile de tip leasing sunt preferate intr-o proportie ridicata de catre persoanele juridice, spre deosebire de persoanele fizice care isi indreapta atentia spre credite. Pentru a obtine o astfel de finantare trebuie prezentate societatii de leasing diferite acte spre analiza, pentru a putea decide daca firma este sau nu eligibila.
 
Un prim document ce trebuie prezentat este actul constitutiv al societatii care solicita finantarea, precum si toate actele aditionale si anexele acestuia. De asemenea, este necesar codul unic de inregistrare sau certificatul de inmatriculare si codul fiscal. Orice modificare ce se va produce asupra oricaruia dintre aceste acte trebuie adusa la cunostinta societatii de leasing.
 
Cele mai importante acte in analiza unui dosar de leasing sunt cele referitoare la situatiile financiare ale firmei solicitante. In general, este nevoie de bilantul pe ultimii doi ani si de ultima balanta intocmita in decursul anului curent. In functie de rezultatele financiare ale firmei respective, si de volumul activitatii desfasurate, se determina scoring-ul companiei. Acest scoring este de fapt o masura a gradului de risc la care se supune firma de leasing finantand respectiva societate.
 
De asemenea, trebuie prezentat documentul care atesta sediul social al firmei, respectiv actul de proprietate sau contractul de inchiriere. In plus, este necesar un extras de cont recent, si o copie a specimenului de semnaturi de la banca, cu stampila in original. Persoana care reprezinta societatea in raportul ei cu firma de leasing, trebuie sa prezinte o imputernicire, precum si o copie a actului de identitate, pentru a dovedi calitatea de reprezentant legal.
 
Cererea de finantare este un document oferit de firma de leasing in momentul in care o societatea se declara interesata de incheierea un contract de finantare. Aceasta trebuie completata si ulterior atasata celorlalte documente atunci cand se preda dosarul spre analiza.
 
Durata de analiza variaza de la o societate de leasing la alta, iar cu cat suma solicitata este mai ridicata cu atat analiza necesita mai mult timp. In general, raspunsul se da in decurs de o saptamana, insa sunt si societati de leasing ce anunta clientii chiar si in 48 de ore.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Credite auto & leasing


O noua transa de titluri de stat, o noua reducere a dobanzilor
O noua transa de titluri de stat, o noua reducere a dobanzilor

Randamentele oferite populatiei in februarie sunt cu 0,2-0,25 puncte procentuale sub cele aferente titlurilor din ianuarie, pentru scadente comparabile, iar fata de februarie 2020 scaderea depaseste un punct procentual.

8 Februarie 2021 | Auto

Ce-ar fi sa luam credite direct de la BNR?
Ce-ar fi sa luam credite direct de la BNR?

Bancile Centrale din regiune lupta cu pandemia cu arme neconventionale, iar masurile luate ar putea merge de la achizitia de titluri de stat pana la credite acordate direct populatiei, achizitia de obligatiuni corporative sau dobanzi negative.

23 Noiembrie 2020 | Auto

Titlurile de stat au ajuns sa se concureze intre ele
Titlurile de stat au ajuns sa se concureze intre ele

In aceasta luna se pot subscrie titluri de stat atat prin Trezorerie, cat si prin bancile si brokerii care intermediaza listarea la bursa a acestor instrumente.

19 Noiembrie 2020 | Auto

Avizarea daunelor auto in asigurari se muta pe internet
Avizarea daunelor auto in asigurari se muta pe internet

In contextul in care deplasarea clientilor la sediul asiguratorului este mai dificila in actualul context epidemiologic, companiile de asigurari au pus la dispozitia clientilor platforme online prin care isi pot raporta daunele. Iata cateva exemple

4 Noiembrie 2020 | Auto

Mai multe articole

GHIDURI


Ghid credite auto

Suma maxima pe care o persoana o poate imprumuta este direct proportionala cu venitul lunar (la nivel individual sau familial). Cum se calculeaza suma maxima alocata pentru achizitia unui autoturism, dilema masina noua sau second hand, riscurile unui credit auto, costurile si perioada de rambursare in ghidul oferit de Conso.

Ghid leasing auto

Mod de functionare: masina in leasing nu este a ta, ci apartine finantatorului. Doar la finalul contractului devii propietar. Diferentele fata de credit tine de dreptul de propietate asupra automobilului. Raspunsul la toate intrebarile despre periaoda de finantare, avans, valoare reziduala, costuri, inmatriculare si renuntare la contract in capitol

Programul Rabla

Modul de functionare a programului consta in acordarea unei reduceri la achizitia unui autovehicul nou, in cazul in care cumparatorul face dovada ca a casat masina veche. Pentru a primi prima de casare, masina trebuie sa indeplineasca anumite conditii atat tehnice cat si de vechime. Ghidul Programul Rabla arata pas cu pas modul de functionare si ca

Inapoi sus