Folosim cookies pentru a face website-ul mai usor de utilizat, in conformitate cu Noul Regulament al Uniunii Europene cu privire la Protectia Datelor Personale (GDPR). Citeste Politica de Confidentialitate.

Inalta Curte de Casatie si Justitie tine partea clientilor


O decizie data de Curtea Suprema de Justitie ar putea readuce un nou instrument de control in slujba Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC). Astfel, inspectorii vor putea verifica mai atent ce masuri de informare a clientilor iau operatorii economici, inclusiv bancile, cand ofera servicii pe baza contractelor preformulate.
 
In luna iunie, Inalta Curte de Casatie si Justitie a respins recursul unui operator economic ce solicita anularea Ordinului nr. 92 emis de ANPC in 2007.
 
Actul normativ vizat reglementeaza modul corect de informare a consumatorilor in cazul oricarui contract preformulat, incheiat intre un operator economic si consumatori.
 
"Aria de aplicare a ordinului, prin prevederile pe care le implica, include si institutiile de credit" afirma Gheorghe Ciubotaru, vicepresedinte ANPC.
 
Printre acestea se numara obligatia de a oferi clientului informatii complete despre taxe, dobanzi, comisioane, penalitati sau despagubiri.
 
De asemenea, clientul trebuie sa primeasca toate datele necesare cu privire la conditiile de acordare a creditului, conditiile depozitului, de leasing sau asigurare, dupa caz. Tot acest act normativ impune informarea clientului asupra modalitatii de notificare si de solicitare a acordului acestuia in momentul modificarii caracteristicilor serviciilor.
 
In plus, clientul nu trebuie sa foloseasca lupa pentru a putea citi contractul, in special specificatiile scrise in josul sau lateralul paginii. Astfel, pentru a beneficia de o redactare clara si pentru ca textul contractului sa fie lizibil, este obligatoriu ca marimea fontului utilizat pentru intregul text sa fie de minimum 10.
 
Corecta informare - blocata de operatorii economici in instanta
 
Totusi, de la intrarea sa in vigoare, mai multi operatori economici au dat in judecata sistematic ANPC, cerand anularea ordinului si a normelor de aplicare. Instanta a decis ca, pana la o hotarare definitiva, aplicarea ordinului sa fie suspendata.
 
Decizia recenta a Inaltei Curti de Casatie si Justitie, irevocabila si definitiva, prin care se respinge solicitarea de anulare a ordinului, este opozabila, in opinia ANPC, tuturor celor care au dat in judecata autoritatea din acelasi motiv. Astfel, in urma acestei decizii prevederile ordinului vor putea fi aplicate din nou.
 
"Asteptam de la Inalta Curte de Casatie si Justitie decizia in forma finala pentru a ne duce cu ea la la toate judecatoriile unde exista procese pe rol avand acelasi obiect. Speram ca in cel mai scurt timp Ordinul 92 sa poata reintra in vigoare", a declarat Gheorghe Ciubotaru, vicepresedinte ANPC.


Distribuie articolul




ALTE ARTICOLE - Info banci


Neogen investeste in Conso

Conso.ro anunta atragerea in structura asociativa a societatii Conso Media Group SRL a unui investitor cu experienta in online, Neogen SA. Prin achizitie directa si majorarea capitalului social, Neogen detine aproximativ 27% din Conso.

10 Mai 2018 | Info banci

Banca Transilvania a preluat oficial Bancpost

Banca Transilvania a primit unda verde pentru integrarea Bancpost. Banca din Cluj a devenit actionar cu drepturi depline la entitatile preluate de la Eurobank Group, dupa ce a obtinut toate aprobarile necesare in acest scop. Un comunicat de presa al BT dezvaluie si detaliile tranzactiei.

4 Aprilie 2018 | Info banci

Ce tranzactii se confirma pe piata bancara din Romania?

Situatie rar intalnita pe piata bancara. Banca Nationala a Romaniei (BNR) a respins tranzactia prin care OTP Bank intentiona sa preia Banca Romaneasca. Decizia nu a fost oficial explicata, insa era oarecum asteptata, avand in vedere termenul indelungat de analiza. In schimb, o alta tranzactie in derulare a primit toate aprobarile necesare.

19 Martie 2018 | Info banci

Angajatii din banci nu vor mai fi ''premiati'' pentru planul de vanzari

Angajatii din sistemul bancar nu vor mai putea fi motivati financiar sa vanda clientilor produse si servicii cat mai multe si cat mai complexe. Prevederea este cuprinsa intr-un Ghid emis de Autoritatea Bancara Europeana (ABE) pe care trebuie sa il respecte toate institutiile aflate sub supravegherea BNR incepand din data de 13 ianuarie 2018.

8 Ianuarie 2018 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus