ANPC vrea sa educe clientii bancilor

Din toamna acestui an, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) si Asociatia pentru Protectia Consumatorilor vor initia un program de educare a clientilor din domeniul financiar bancar. Initiativa a luat nastere ca urmare a reclamatiilor numeroase primite de ANPC de la clientii bancilor.
 
In urma numarului crescut de reclamatii primite, autoritatea a efectuat un control in urma cu o luna la mai multe unitati bancare. Control s-a soldat cu sanctionarea a 14 banci pentru neregulile sesizate in raporturile pe care acestea le au cu proprii clienti.
 
Printre practicile considerate necorespunzatoare se numara abaterile de la clauzele pre si post contractuale, modificarea unilaterala a unor anumitor conditii sau impunerea de clauze abuzive.
 
"Simtim nevoia sa punem mai mult accent pe educatia consumatorilor de servicii financiar bancare", a declarat Gheorghe Ciubotaru, vicepresedintele ANPC.
 
Intalniri ad hoc cu consumatorii
 
Viitorul proiect, denumit "Bugetul familiei", va avea in vedere educatia populatiei in vederea previzionarii bugetului optim pe termen lung, luand in considerare si ratele platite la credite.
 
Primul pas consta in explicarea temenilor specifici activitatii bancare, astfel incat contractele de credit sa fi mult mai bine intelese de clienti. Acest lucru se va realiza prin intermediul unui website ce va contine informatile necesare solicitantului de credit pentru a lua cea mai buna decizie.
 
Totodata expertii ANPC si ai Asociatiei pentru Protectia Consumatorului vor calatori in teritoriu pentru a sta de vorba cu consumatorii si pentru a incerca sa le explice la ce trebuie sa fie atenti atunci cand au de-a face cu banca.
 
"In cadrul intalnirilor cu consumatorii vom raspunde la intrebari, vom dezbate anumite subiecte astfel incat acestia sa devina mai exigenti atunci cand ajung la banca", a precizat Gheorghe Ciubotaru.
 
Conso.ro promoveaza educatia financiara
 
Demersul este unul dintre putinele eforturi care s-au facut pana acum in promovarea culturii financiare in randul clientilor. Educarea consumatorilor a reprezentat pentru Conso.ro o prioritate inca de la infiintare, portalul fiind conceput de la bun inceput ca sa ajute clientii sa ia mai usor deciziile financiare si in cunostinta de cauza.
 
In acest scop, Conso pune la dispozitia consumatorilor ghiduri despre credite, depozite, carduri si alte produse financiare, care prezinta intr-un limbaj simplu principalele aspecte de care trebuie tinut cont in luarea deciziei.
 
Totodata, Conso ofera in cadrul rubricii Sfatul expertului raspunsuri la intrebarile punctuale ale utilizatorilor.
 
Nu in ultimul rand, consumatorii pot afla rapid costul creditelor si depozitelor pe Conso.ro, care a devenit portalul numarul 1 de comparare a produselor financiare, conform Trafic.ro.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Cum pot fi evitate comisioanele de retragere si depunere de numerar la ghiseu
Cum pot fi evitate comisioanele de retragere si depunere de numerar la ghiseu

Bancile penalizeaza operatiunile cu numerar in succursale, iar retragerile/depunerile de numerar la ghiseu pot echivala, procentual, cu o dobanda la termen. Exista insa modalitati de ocolire a acestor costuri.

3 August 2021 | Info banci

Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori
Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori

Numarul consumatorilor de servicii financiare care au apelat in 2020 la solutiile intermediate de cele doua entitati de solutionare alternativa a litigiilor in domeniul financiar (SAL-Fin si CSALB) a fost in crestere semnificativa.

13 Mai 2021 | Info banci

Digitalizarea a ajuns si la cardurile de credit
Digitalizarea a ajuns si la cardurile de credit

Pandemia a mutat tot mai multe operatiuni in zona online. Mai multe institutii financiare permit achizitionarea cardurilor de credit fara prezenta fizica. Cu fiecare saptamana care trece, se mareste numarul celor care fac tranzitia de la prezenta fizica in zona digitala.

28 Aprilie 2021 | Info banci

Romanii nu mai cred in beneficiile amanarii ratelor
Romanii nu mai cred in beneficiile amanarii ratelor

Pana pe 15 martie 2021, bancile primisera 21.825 de solicitari de suspendarea obligatiilor de plata din partea clientilor persoane fizice si juridice. Marea majoritate a acestor solicitari au venit din partea persoanelor fizice (96%) si doar 800 de cereri din partea companiilor.

15 Aprilie 2021 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus