Pietele emergente ale lumii, printre care se regasesc China si India, vor genera aport dublu din cheltuieli de consum fata de statele dezvoltate, pana in 2016, conform unui studiu MasterCard.
Intre 2012 si 2016, pietele emergente vor genera, un plus de 1,2 trilioane dolari americani pe an, din cheltuieli de consum. Alaturi de China si India, din grupul luat in calcul mai fac parte Brazilia, Rusia, Africa de Sud, Turcia, Mexic, Nigeria si Egipt.
Pietele dezvoltate, respectiv SUA, Japonia, Australia, Coreea de Sud, Hong Kong, Singapore si vestul Europei, vor genera doar 700 miliarde de dolari.
Tarile est europene, dintre care face parte si Romania, sunt considerate piete in tranzitie si vor avea un aport de 95 miliarde de dolari anual din cheltuieli de consum.
Studiul estimeaza ca intre 2008 si 2016, ponderea consumului casnic pe pietele dezvoltate va scadea de la 77,4% la 58,3%, in timp ce contributia pietelor emergente va creste de la 19,5% la 38,7%.
“Cererea din partea consumatorilor stabileste, in ultima instanta, daca afacerile, dupa ce au realizat investitiile necesare pentru dezvoltarea produselor si a serviciilor, au reusit sa creeze valoare”, a precizat Yuwa Hendrick-Wong, consultant in cadrul MasterCard Worldwide.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News