De ce societati de asigurare sa ne ferim?

Fiecare societate de asigurare este obligata acum prin lege sa prezinte pe propriul site statistica reclamatiilor primite de la clienti si a solutiilor oferite. Datele indica o piata destul de eterogena, in conditiile in care numarul de reclamatii, dar si ponderea celor solutionate favorabil difera puternic de la o societate la alta.

Comisia de Supraveghere a Asigurarilor a introdus din luna mai o noua obligatie pentru societatile de asigurare, favorabila insa consumatorilor. Mai exact, societatile trebuie sa realizeze o statistica lunara si periodica cu numarul de reclamatii primite de la clientii si solutiile favorabile, intr-un format standard. Mai mult, statistica trebuie sa fie facuta publica pe site-urile oficiale ale companiilor.

Unde se regasesc cele mai multe reclamatii?


In total, in primul semestru al anului au fost primite peste 7.500 de reclamatii de primele 10 societati de asigurare din Romania. Numarul este in crestere fata de 2011.

Repartizarea reclamatiilor este insa departe de a fi uniforma sau constanta.

Pe primul loc in locul reclamantilor in primul semestru s-a aflat Astra Asigurari, cu mai mult de 37% din total. Pe locul doi, insa la distanta destul de mare, se situeaza Asirom, cu aproximativ 15%, urmat de Omniasig si BCR Asigurari, fiecare cu un procent de aproape 11%.

Cele mai putine reclamatii in primele 6 luni ale anului le-au primit Uniqua Asigurari  (112) si Groupama (149).

Topul este cu mult diferit fata de anul trecut. Per total, in 2011, cele mai multe reclamatii le-a inregistrat Omniasig, cu 24% din total, urmat imediat de Euroins cu un procent similar. Cele mai mici ponderi ale reclamatiilor primite, intre 2% si 3% din total, le prezentau Allianz, Groupama si Uniqa.

Majoritatea raspunsurilor, favorabile clientilor


Pe langa numarul mare de reclamatii, un alt indicator important este si rata solutiilor favorabile oferite consumatorului. Astfel, in conditiile in care numarul efectiv de sesizari poate varia in functie de marimea companiei sau orientarea catre zona clientilor persoane fizice, ponderea solutiilor favorabile clientilor, date de arbitrul pietei, ofera o imagine a calitatii produselor si serviciilor oferite de fiecare societate in parte.

In primele 6 luni ale anului, aproximativ 88% din totalul reclamatiilor primite au fost solutionate in favoarea clientului la Euroins, Omniasig si Astra Asigurari.

La polul opus se afla Allianz si Carpatica Asig, unde sub 20% din sesizari au dat dreptate clientului si au indicat ca societatea in cauza nu a actionat corect in relatia cu acesta.

In total, in primele 6 luni ale anului, peste 75% dintre raspunsurile CSA au dat dreptate clientilor, nivel cu peste 10 procente mai mare decat ponderea din anul precedent.


                           sursa: site-urile societatilor de asigurare

Numarul reclamatiilor a adus amenzi ustoratoare sefilor din asigurari

Numarul ridicat al amenzilor a adus nu doar societatile de asigurare in vizorul CSA dar si conducatorii acestora. Astfel, in luna mai, CSA a sanctionat 8 persoane din conducerea a 5 societati de asigurare.

Valoarea totala a amenzilor s-a ridicat la 80.000 lei, iar cea mai mare amenda, de 30.000 lei a fost aplicata lui Bogdan Adamescu, presedintele Astra. Pe langa amenzi, s-a emis si un avertisment scris pentru seful departamentului de daune de la Carpatica Asig.

“Din pacate, numarul de petitii pentru unele societati a continuat sa creasca, ceea ce ne-a determinat sa monitorizam suplimentar situatia pe zona de instrumentare si plata a daunelor”, a precizat la momentul respectiv presedintele CSA, Constantin Buzoianu.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

Sondajul Conso s-a incheiat

Multumim tuturor participantilor. Rezultatele tragerii la sorti vor fi afisate in zilele urmatoare.

Mai multe detalii

ALTE ARTICOLE - Asigurari


Uniqa Asigurari: Informatii cheie despre asigurarea RCA
Uniqa Asigurari: Informatii cheie despre asigurarea RCA

Uniqa este una dintre societatile autorizate sa vanda asigurari RCA. Conso iti prezinta cele mai importante aspecte pe care sa le ai in vedere la cumpararea unei polite.

29 Noiembrie 2020 | Asigurari

Asigurare RCA Omniasig: Aspecte esentiale pentru asigurati
Asigurare RCA Omniasig: Aspecte esentiale pentru asigurati

Omniasig prezinta in documentul de informare privind asigurarile RCA, elementele cheie de care trebuie sa tineti cont atunci cand cumparati o polita.

13 Noiembrie 2020 | Asigurari

Asigurare RCA Asirom: Riscuri si beneficii
Asigurare RCA Asirom: Riscuri si beneficii

Asirom este una dintre societatile autorizate sa vanda asigurari RCA. Conso analizeaza principalele avantaje si dezavantaje ale asigurarii oferite de Asirom.

16 Octombrie 2020 | Asigurari

Allianz Tiriac: Ce beneficii ofera asigurarea RCA
Allianz Tiriac: Ce beneficii ofera asigurarea RCA

Asigurarea RCA oferita de Allianz Tiriac este valabila in Romania si statele din sistemul Carte Verde. Conso iti prezinta riscurile si gradul de acoperire al asigurarii.

9 Octombrie 2020 | Asigurari

Mai multe articole

GHIDURI


Asigurari RCA

Polita de asigurare pentru raspundere civila auto (RCA) este obligatorie pentru posesorii de autoturisme. Prin intermediul ei, se acorda despagubiri pentru prejudiciile produse prin accidente, din culpa soferului care a condus autovehiculul. Totul despre RCA, limite de despagubire, valoarea despagubirilor, ce faci in caz de accident, bonus-malus si

Inapoi sus