top banner

De ce societati de asigurare sa ne ferim?

19 Iulie 2012 | Autor: Alexandra Popa

Fiecare societate de asigurare este obligata acum prin lege sa prezinte pe propriul site statistica reclamatiilor primite de la clienti si a solutiilor oferite. Datele indica o piata destul de eterogena, in conditiile in care numarul de reclamatii, dar si ponderea celor solutionate favorabil difera puternic de la o societate la alta.
Comisia de Supraveghere a Asigurarilor a introdus din luna mai o noua obligatie pentru societatile de asigurare, favorabila insa consumatorilor. Mai exact, societatile trebuie sa realizeze o statistica lunara si periodica cu numarul de reclamatii primite de la clientii si solutiile favorabile, intr-un format standard. Mai mult, statistica trebuie sa fie facuta publica pe site-urile oficiale ale companiilor.
Unde se regasesc cele mai multe reclamatii?
In total, in primul semestru al anului au fost primite peste 7.500 de reclamatii de primele 10 societati de asigurare din Romania. Numarul este in crestere fata de 2011.
Repartizarea reclamatiilor este insa departe de a fi uniforma sau constanta.
Pe primul loc in locul reclamantilor in primul semestru s-a aflat Astra Asigurari, cu mai mult de 37% din total. Pe locul doi, insa la distanta destul de mare, se situeaza Asirom, cu aproximativ 15%, urmat de Omniasig si BCR Asigurari, fiecare cu un procent de aproape 11%.
Cele mai putine reclamatii in primele 6 luni ale anului le-au primit Uniqua Asigurari  (112) si Groupama (149).
Topul este cu mult diferit fata de anul trecut. Per total, in 2011, cele mai multe reclamatii le-a inregistrat Omniasig, cu 24% din total, urmat imediat de Euroins cu un procent similar. Cele mai mici ponderi ale reclamatiilor primite, intre 2% si 3% din total, le prezentau Allianz, Groupama si Uniqa.
Majoritatea raspunsurilor, favorabile clientilor
Pe langa numarul mare de reclamatii, un alt indicator important este si rata solutiilor favorabile oferite consumatorului. Astfel, in conditiile in care numarul efectiv de sesizari poate varia in functie de marimea companiei sau orientarea catre zona clientilor persoane fizice, ponderea solutiilor favorabile clientilor, date de arbitrul pietei, ofera o imagine a calitatii produselor si serviciilor oferite de fiecare societate in parte.
In primele 6 luni ale anului, aproximativ 88% din totalul reclamatiilor primite au fost solutionate in favoarea clientului la Euroins, Omniasig si Astra Asigurari.
La polul opus se afla Allianz si Carpatica Asig, unde sub 20% din sesizari au dat dreptate clientului si au indicat ca societatea in cauza nu a actionat corect in relatia cu acesta.
In total, in primele 6 luni ale anului, peste 75% dintre raspunsurile CSA au dat dreptate clientilor, nivel cu peste 10 procente mai mare decat ponderea din anul precedent.
                           sursa: site-urile societatilor de asigurare
Numarul reclamatiilor a adus amenzi ustoratoare sefilor din asigurari
Numarul ridicat al amenzilor a adus nu doar societatile de asigurare in vizorul CSA dar si conducatorii acestora. Astfel, in luna mai, CSA a sanctionat 8 persoane din conducerea a 5 societati de asigurare.
Valoarea totala a amenzilor s-a ridicat la 80.000 lei, iar cea mai mare amenda, de 30.000 lei a fost aplicata lui Bogdan Adamescu, presedintele Astra. Pe langa amenzi, s-a emis si un avertisment scris pentru seful departamentului de daune de la Carpatica Asig.
“Din pacate, numarul de petitii pentru unele societati a continuat sa creasca, ceea ce ne-a determinat sa monitorizam suplimentar situatia pe zona de instrumentare si plata a daunelor”, a precizat la momentul respectiv presedintele CSA, Constantin Buzoianu.

Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News

Comparații

Asigurări RCA

Asigurări RCA
  • Alegi cea mai bună asigurare
  • Plătești online cu cardul
Compară
Educație financiară

Banchereza, pe înțelesul tuturor

  • Te ajutăm să înțelegi mai ușor contractele bancare
  • Vorbim în termeni simpli, pe înțelesul tău
  • Sfaturi financiare pentru consumatori
Citește

Un proiect susținut de

BCR

Asigurari

Alte Articole

Constatarea amiabila va fi usurata printr-o aplicatie de mobil

Constatarea amiabila va fi usurata printr-o aplicatie de mobil

Posesorii de polite RCA implicati in accidente usoare vor putea din 17 octombrie sa trimita in format electronic formularul de constatare amiabila catre asiguratori printr-o aplicatie denumita chiar “Amiabila”.

13 Oct 2022 | Asigurari
Piata RCA se stabilizeaza la un nivel ridicat al primelor

Piata RCA se stabilizeaza la un nivel ridicat al primelor

Sumele platite de persoanele fizice pentru politele RCA au fost in usoara scadere la jumatatea anului, dupa cresterile explozive din trecut. Pentru companii, cresterea continua.

30 Sep 2022 | Asigurari
Politele RCA cumparate online vor fi mai ieftine

Politele RCA cumparate online vor fi mai ieftine

Modificarile aduse normei 20/2017 vizand asigurarile auto ce vor intra in vigoare in septembrie introduc posibilitatea diferentierii tarifelor in functie de modul de vanzare al acestora-online sau fizic.

24 Aug 2022 | Asigurari
Asiguratii City Insurance trebuie sa incheie urgent alte polite RCA

Asiguratii City Insurance trebuie sa incheie urgent alte polite RCA

Potrivit ASF, politele RCA emise de City Insurance inceteaza de drept pe 11 mai 2022, chiar daca scadenta lor depaseste data mentionata, iar detinatorii acestora trebuie sa incheie noi asigurari pana atunci, altfel risca amenzi sau, si mai grav, sa plateasca daunele produse din propriul buzunar.

03 Mai 2022 | Asigurari

TE AJUTĂM SĂ-ȚI FACI CALCULELE

Calculatoare

Credit maxim

Calculează suma maximă pe care o poți împrumuta în funcție de venitul tău

Rate credit

Calculează rata lunară, DAE și graficul complet de rambursare la creditul tău

Refinanțare credit

Calculează suma pe care o poți economisi dacă îți refinanțezi creditul