top banner

Vocea clientului

Opinii, recenzii și păreri despre produsele financiare

Recenzii servicii financiare

N CNicu Cuntan
Credit nevoi personale cu ipoteca de la Raiffeisen Bank

Buna ziua, ca multa lume

Buna ziua, ca multa lume si eu am un credit (nevoi personale cu ipoteca pe 25 de ani) la Raiffeisen Bank, accesat in anul 2008. Dupa un an efectuez o plata anticipata de 2000 Euro. Spre uimirea mea in loc ca rata sa scada (dupa aprecierea mea cu aproximativ 17-19 EURO) ea a ramas la aceeasi valoare. In acest timp (anul 2009) EURIBORUL incepe sa scada vertiginos spre valoarea minima, iar banca se face ca ploua inca o data, nu vrea sa reduca rata pe diverse motive. EURIBORUL ajunge la minimul istoric iar Raiffeisen Bank vine in intampinarea mea cu o scrisoare prin care doreste sa se alinieze la OUG 50/2010 si-mi stabileste o formula de calcul in care marja bancii este stabilita dupa voia lor de aproximativ 6,15 - 6,5 + EURIBOR la 6 luni (indice aflat la o valoare minima). Ma prezint la banca ii informez ca nu am fost instiintat prin nici o hartie de semnarea vreunui act aditional, la care banca imi inmanneaza un act in care este trecut doar un numar de inregistrare cu mana si marja bancii fara a fii semnat sau stampilat de catre vreaun reprezentant al bancii. Refuz actul aditional printr-o hartie scrisa. A doua sau a treia zi primesc in posta instiintare prin care banca ma invita sa semnez actul aditional (cam tarziu nu). La inceputul anului 2011 primesc in posta cu 3 - 4 zile inainte de expirarea termenului leagal de declinarea a actelor aditionale (care conform legii 288/2010 daca nu ma insel prin care actele aditionale sunt considerate acceptare tacita - chiar daca eu am refuzat sa semnez acel act) o insiintare prin care banca isi mentine conditiile din OUG 50. La aceasta hartie fac o noua adresa prin care ii insiintez ca imi mentin punctul de vedere exprimat si ca declin conditiile din actul aditional. Ca raspuns la refuzul meu primesc o hartie prin care Raiffeisen Bank revine la conditiile de dinainte de aparitia OUG 50/2010. Problema este ca inainte de OUG 50 in contractl de credit nu am specificat nici o modalitate de calcul a ratei si de stabilire a dobanzii. Dupa toate aceste lucruri stau si ma intreb oare pentru cine lucreaza sau ale carui interese le apara parlamentarii nostri, Banca Nationala, Comisia de Buget Finante, Protectia Consumatorului, etc. pentru ca este foarte limpede ca din toate acestea doar consumatorul (polpulatia care are luat un credit in anii de dinaintea aparitie OUG 50/2010) are de suferit ? Onoratul nostru Guvernator al Bancii Nationale - Mugur Isarescu si altii tot vorbesc de impactul pe care-l are aceste modificari legislative asupra bancilor, motiv pentru care se pare ca s-a comandat un studiu de impact care se pare ca nu mai apare. De impactul asupra consumatorului nu vorbeste nimeni - nu-l apara nimeni astfel incat stau si ma intreb daca toata aceasta manevra nu a fost facuta doar pentru a intra in legalitate anumite contracte care erau putin in afara legii si aveau un singur castigator si acela era banca. In concluzie va las pe dumneavoastra sa apreciati corectitudinea banciilor si sa analizati pe cine va trebui sa votati la viitoarele alegeri (parlamentarii care ne-au luat apararea sau cei care ne-au facut aceste greutati) pentru ca exista o zicala: "FIE ROATA SI PATRATA TOT SE MAI INVARTE-O DATA".

29-04-2011

C CCristina Caraman
Credit nevoi personale de la GarantiBank

Angajatii par indiferent

Angajatii par indiferenti, nu saluta cand intra clientii in sucursala si nu ii invita sa ia loc. In Sun Plaza nu sunt functionari disponibili pentru credite in weekend. In Baneasa (Pipera) angajatul responsabil de credite vine la birou dupa ora 14.00. Obtinerea unui credit fara garantii dureaza intre 2 si 3 saptamani.

14-04-2011

C Costel Grigore
Probleme diverse de la BCR

Experienta...! Nici vorb

Experienta...! Nici vorba! Au completat un contract cu datele mele; operatie denumita de BCR si procurori ,,precompletare" care de fapt conform legii penale e fals toata ziua. Acest contract a fost pus in efecte juridice si eu anuntat peste o luna acest fapt fiind vazut de BCR ca o facere de bine iar de procurori ,,conferirea " de servicii. Cu incalcarea secretului bancar si faptul ca angajatorul meu m-a disponibilizat disimulat ca am dat BCR in judecata nu va mai plictisesc ... Cititorule daca stii un dictionar care sa explice ,,contract-cadru" ,,precompletare" si ,,conferirea" (de servicii ) da-mi si mie o referinta, fiindca am sentimentul ca nu mai inteleg limba romana, nu refuz nici explicatia BCR avand in vedere ca are experienta din ,,Scoala de bani" si ca conform idealurilor din decembrie 1989,,GANDIM LA FEL!" cand zeci de oameni au murit pentru acest ideal nobil de a gandi la fel! Adresa mea de e-mail grigore_romaero@yahoo.com 0740161307 Sa auzim numai de bine!

14-04-2011

A FAndreea Farcas
Credit imobiliar de la Bancpost

Aceeasi experienta am av

Aceeasi experienta am avut-o si eu cu refinantarea, ca si doamna de mai jos....Nu mai vreau sa aud de Bancpost!

13-04-2011

C FCornel Floroiu
Depozit la termen de la Banca Transilvania

Lucrez de cativa ani cu

Lucrez de cativa ani cu aceasta banca si nu pot spune decat lucruri bune: functionari rapizi in operatiuni, amabili, voluntari in a-ti oferi informatii despre cum este mai convenabil sa desfasori activitatea. In opinia mea, este o banca exemplara.

11-04-2011

A Nalexandru nicolin
Credit nevoi personale cu ipoteca de la Piraeus Bank

Am citit un articol pe s

Am citit un articol pe site-ul dumneavoastra postat de d-na Ramona Iluca pe data de 14 mai 2010 in care o doamna a castigat la interventiile dvs catre Piraeus Bank, atunci cand acesteia i-a crescut marja la creditul acordat.... Si eu sunt in aceeasi situatie, tot la Piraeus, la acelasi tip de credit..Va rog sa ma ajutati cu un sfat, un mod de intocmire a unei scrisori catre Piraeus. Numarul meu de telefon este 07** *** *** Va mulumesc!!

04-04-2011

C Mcristina-valentina marinica
Card de debit de la BRD

Am solicitat un card de

Am solicitat un card de debit de la BRD. Domnisoara Ruxandra Nica a inceput sa imi explice ca se percepe un comision de 3-4 lei lunar pentru administrarea contului si taxa pentru card 20 de lei. Am crezut ca a terminat cu explicatiile si am semnat in graba niste hartii. Mare greseala ca nu le-am citit. La prima utilizare a cardului mi s-a oprit 40 lei, la a doua utilizare alti 17 lei. Am mers la banca sa vad de unde atatea opriri. Am decis sa inchid cardul. Am facut cerere si mi s-a spus sa revin dupa 30 de zile sa inchid si contul. Cand am revenit: SURPRIZA: mai avem de platit 73 de lei, reprezentand comision inchidere card si alte comisioane. Acum marea mea problema este: DE CE LIPSA DE INFORMARE DIN PARTEA ANGAJATEI? De ce cand mi-am deschis cardul nu mi-a spus de toate comisioanele? De ce cand m-am prezentat sa inchid cardul nu mi-a spus ce presupune acest lucru? Oare fisa postului pe care il detine nu presupune si informarea totala si corecta a clientului? Am facut reclamatie in data de 29 martie 2011 cu nr. 104 la sucursala Amurgului, dar nu cred ca ma va ajuta prea mult. Gresesc ei pe banii nostri.

03-04-2011

G Sgheorghe schipor
Fond de investitii de la Raiffeisen Asset Management

Am avut 10.000 lei depus

Am avut 10.000 lei depusi pentru scurt timp la voi la insistenta unei functionare din Raiffeisen Bank sucursala Radauti si acum mi-ati trimis scrisoare de la ANAF JIGODII SI TICALOSI ce sunteti abia astept sa-mi lichidez contul de la banca voastra si sa nu mai aud de Raiffeisen Bank, banca de *****.

01-04-2011

V VViorel Adrian Vlad
Credit nevoi personale de la Alpha Bank

Buna ziua! As dori sa fa

Buna ziua! As dori sa fac cunoscuta experienta mea cu Alpha Bank, pentru a cunoaste si ceilalti cititori despre cum se poate comporta o banca abuziv fata de un client de buna credinta si pe aceasta cale poate ma puteti ajuta la rezolvarea problemei, prin experinta in domeniu. Sa incepem cu inceputul. In 30 mai 2007 am luat un credit de nevoi personale de la Alpha Bank, cu dobanda variabila, formata din "Dobanda de baza" a bancii +2% marja fixa. Am fost de acord cu aceasta dobanda si ca ea va evolua in "functie de conditiile dominante ale pietei sau a modificarilor circumstantelor in care aceasta a fost initial stabilita, precum si in raport de politicile de creditare ale Bancii". Totul a fost bine pana la aparitia OUG50/2010, cand banca s-a gandit sa calculeze dobanda in functie de Euribor 6M, desi nicaieri nu spune ca trebuia sa fie Euribor 6M. Ca toata lumea am suportat aceasta modificare tacita de contract, pana la aparitia L288/2010, care mi-a dat posibilitatea sa revin la conditiile initiale, cele din 2007. Marea problema este ca desi prin lege am dobandit acest drept, banca vrea in continuare sa imi raporteze "Dobanda de baza" la un indice transparent, care, surpriza acum s-au gandit sa fie Euribor 3M, desi nu exista legislatie care sa ii oblige sa raporteze si dobanzile la creditele in derulare. Ei tot imi trimit acasa notificari peste notificari, cum ca imi vor varia dobanda, dar la intrebarea "in baza carei legi?", nu imi raspund, ii sustin ca "Banca a hotarat sa aplice o practica transparenta" si "pentru a da eficienta principiilor stabilite la nivel european de Directiva 48/2008 in privinta creditelor de consum." Am citit si acesta Directiva 48/2008 care de fapt a fost transpusa la noi prin OUG50/2010 si apoi prin 288/2010 si nu spune ca se aplica si creditelor in derulare. Intrebarea mea este: Banca poate modifica UNILATERAL modul de calcul al dobanzii precum si principiile dupa care variaza, stabilite in 2007? Daca peste 2 luni Alpha Bank se gandesta sa varieze dobanda dupa Euribor 1M sau 2M sau 6M sau 12M sau dupa "URANIA (vezi emisiunea dupa B1 TV)"? Pot ramane pe vechile conditii? O zi buna!

31-03-2011

N INICU IOLEA
Credit nevoi personale de la UniCredit Bank

Am contractat un credit

Am contractat un credit de nevoi personale. In 2009 am vrut sa-l refinantez de la alta banca, cu avantaj pentru mine. Am inceput procedurile de a contracta un credit pentru refinantare, dar m-am trezit ca sunt dat la Biroul de Credit ca restantier. Nefiind notificat ca trebuia sa mai am in cont 32 lei/ an in afara ratei lunare pe care o primeam pe telefon prin SMS de la UniCredit Tiriac, de unde am contractat acest credit, este normal sa sufar aceasta pentru un token pe care l-am primit pentru a ma folosi de el pentru internet banking-ul pe care nu l-am folosit si nici nu-l folosesc? Daca ma notificau, credeti ca atata timp cat rata este de 482 lei lunar, ma puneam pentru 32 lei pe an? Si uite asa am ajuns la Biroul de Credit cu 4 bulinute cu numarul 1 pe patru luni de zile. Va rog ajutati-ma, cum scap de aceste bulinute? Ar putea banca sa faca o revizuire la Biroul de Credit? Nu am primit niciun raspuns concret. Cum imi trimiteau rata lunara aferenta lunii, puteau foarte frumos sa-mi adauge si acei 32 lei, ca sa nu apar la Biroul de Credit Mentionez ca acei 32 lei au fost platiti de catre mine, dar dupa ce ma raportasera deja ca restantier si de acei 32 lei aflasem cand am sunat sa vad daca am vreo restanta, nefiind informat ca sunt in Biroul de Credit. Altfel, nici nu mai umblam dupa atatea hartii pentru alta banca pentru refinantarea creditului existent. Nu sunt si nici nu am fost rau platnic niciodata, dar se pare ca UniCredit Tiriac nu vrea sa-si scape clientii prinsi deja in plasa creditarii.

28-03-2011

Caută recenzii despre o instituție financiară

Scrie o recenzie