Dobanda 0%, comision 0%, DAE 50%. Cum e posibil?


Intrebare:

PROMOTIE: 20 rate fixe cu 0 % dobanda si 0 % comision Cetelem, Flanco ,are totusi DAE 52.87%.
Cum este posibil?

Ilisescu Sanda, Falticeni

Dobanda anuala efectiva (DAE) reflecta costul total al creditului si este cel mai bun criteriu pentru a compara ofertele de credite.
 
Iar, in lipsa DAE, consumatorii nu ar putea compara corect imprumuturile si ar putea fi indusi in eroare de diverse tehnici de marketing.
 
In cazul creditului pe care Cetelem il ofera in magazinele Flanco, dobanda este 0%, iar comisionul de acordare - 0%.
 
Costul creditului este format insa dintr-un comision de mentenenta de 2,1% pe luna din suma imprumutata. Iar, acest cost face ca DAE sa urce la peste 50%.
 
Astfel, DAE tine cost de toate costurile unui imprumut, nu doar de dobanda si de comisionul de acordare. 
 
Pentru a afla DAE la un credit, Conso va pune la dispozitie calculatorul de rata lunara, care afiseaza totodata si graficul de rambursare.


Distribuie articolul




ALTE ARTICOLE - Credite nevoi personale


Creditele de consum intra in primavara cu discounturi
Creditele de consum intra in primavara cu discounturi

Mai multe banci isi asteapta in aceasta perioada clientii cu dobanzi mai mici la creditele de nevoi personale si avantaje colaterale.

3 Martie 2021 | Credite nevoi personale

Creditele online devin tot mai populare
Creditele online devin tot mai populare

Cu documentele de identitate la indemana, un dispozitiv cu camera pentru identificare si documentatia semnata electronic pe e-mail sau in cont, sunteti pregatiti pentru acordarea unui imprumut online. Conso va ofera cateva exemple concrete de aplicatii online pentru un credit.

3 Februarie 2021 | Credite nevoi personale

Cu cat cresc ratele bancare dupa suspendarea platii?

Autoritatile au extins si in 2021 masura suspendarii ratelor la credite, dar cei care au solicitat-o deja anul trecut vor putea sa prelungeasca conditionat acest moratoriu.

6 Ianuarie 2021 | Credite nevoi personale

CSALB: IFN-urile sunt reticente sa se impace cu consumatorii
CSALB: IFN-urile sunt reticente sa se impace cu consumatorii

Concilierile dintre IFN-uri si clientii acestora au rezultate slabe, chiar si dupa cinci ani de la infiintarea Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar. Desi cererile adresate IFN-urilor sunt cu aproape 60% mai multe decat anul trecut, acestea au acceptat spre negociere doar 22 de solicitari ale consumatorilor.

16 Noiembrie 2020 | Credite nevoi personale

Inapoi sus