Am ajuns la Biroul de Credit din vina bancii. Ce pot face?


Intrebare:

Acum 2 ani am facut un imprumut la BRD, iar anul acesta in luna august am avut surpriza sa aflu ca am o suma restanta din luna februarie printr-o eroare de calcul ( precizez ca in extrasurile de cont din februarie si pana in august nu a fost specificata nici o reglare). Pe langa faptul ca am fost anuntat de aceasta eroare cu o intarziere de cateva luni bune am descoperit ca numele meu a fost introdus in baza de date a Biroului de Credite ca restantier. In noiembrie am achitat toata suma datorata celor de la BRD, insa figurez in continuare ca restantier. Intrebarea mea este: cum se procedeaza pt. a fi sters din baza de date a celor de la biroul de credite? Din acest motiv nu pot obtine un alt credit. Va multumesc!

Coseriu Stefan, Bucuresti

Din 28 ianuarie 2008, va intra in vigoare Decizia nr. 105/2007 a Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) care reglementeaza activitatea birourilor de credit.

Potrivit art. 4, alin. 3, Biroul de Credit este obligat sa efectueze demersurile necesare in vederea remedierii deficientelor in legatura cu caracterul inexact sau incomplet al informatiilor. Astfel, persoanele care au fost inscrise cu restante la Biroul de Credit pot solicita stergerea informatiilor daca au ajuns rau-platnici din vina bancilor. De exemplu, atunci cand o persoana acumuleaza datorii deoarece banca a introdus un nou comision sau a majorat dobanzile, fara a comunica acest lucru clientului.  

Persoanele aflate in situatii de acest gen trebuie sa solicite bancii in scris sa rectifice informatiile din baza de date a Biroului de Credit.  

In cazul in care banca nu este de acord, persoanele nedreptatite se pot adresa la ANSPDCP. Autoritatea va investiga plangerea, iar daca banca nu va putea dovedi ca si-a informat clientul despre modificarea costurilor, atunci va fi fortata sa stearga restantele respective de la Biroul de Credit.


Distribuie articolul


Sondajul Conso s-a incheiat

Multumim tuturor participantilor. Rezultatele tragerii la sorti vor fi afisate in zilele urmatoare.

Mai multe detalii


ALTE ARTICOLE - Credite nevoi personale


CSALB: IFN-urile sunt reticente sa se impace cu consumatorii
CSALB: IFN-urile sunt reticente sa se impace cu consumatorii

Concilierile dintre IFN-uri si clientii acestora au rezultate slabe, chiar si dupa cinci ani de la infiintarea Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar. Desi cererile adresate IFN-urilor sunt cu aproape 60% mai multe decat anul trecut, acestea au acceptat spre negociere doar 22 de solicitari ale consumatorilor.

16 Noiembrie 2020 | Credite nevoi personale

O noua amanare a ratelor: tentatie mare, dar si riscuri pe masura
O noua amanare a ratelor: tentatie mare, dar si riscuri pe masura

Apropierea reluarii platii ratelor pentru creditele a caror rambursare a fost suspendata readuce in discutie oportunitatea prelungirii masurii si riscurile aferente pentru debitori si banci.

19 Octombrie 2020 | Credite nevoi personale

Cum poti face o simulare pentru un credit de nevoi personale?
Cum poti face o simulare pentru un credit de nevoi personale?

Poti face rapid o simulare pentru un credit de nevoi personale pe Conso. Verifici pe loc care este rata lunara, suma totala de rambursat si DAE pentru creditele de nevoi personale oferite de banci si IFN-uri.

7 Octombrie 2020 | Credite nevoi personale

Creditele in magazin sunt rapide, dar au costuri mari
Creditele in magazin sunt rapide, dar au costuri mari

Daca bancile sunt preferate cand vine vorba de sistemul rate fara dobanda de catre retaileri, pentru variantele de e-credit sau credit direct in magazin s-a ales oferta IFN-urilor, care pot oferi banii mai repede decat bancile dar la costuri semnificativ mai mari decat in cazul unui credit de nevoi personale.

8 Septembrie 2020 | Credite nevoi personale

Inapoi sus