Ungurii amendeaza bancile pentru ca nu rezolva rapid reclamatiile consumatorilor

Banca Nationala a Ungariei a amendat o serie de banci pentru deficientele identificate in modul de solutionare a reclamatiilor primite de la clienti.

Actiunea banciii centrala a fost motivata de numeroasele plangeri primite, cu privire la administrarea defectuoasa a reclamatiilor primite de catre banci.

In urma unor inspectii, Banca Nationala a Ungariei a descoperit incalcari grave ale drepturilor consumatorilor la 3 banci, care au fost apoi amendate.

La K&H Bank, termenul de raspuns al bancii a fost de peste 30 zile – depasind temenul legal - la mai mult de jumatate dintre plangerile primite. Banca s-a ales cu o amenda de 15 milioane de forinti (aproximativ 50.000 euro).

Axa Bank Europe a fost amendata cu 2 milioane de forinti, iar Banif Plus Bank a primit o amenda de 1 milion de forinti, deoarece limiteaza perioada in care consumatorii pot face reclamatii.

Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Cum se deschide un cont bancar exclusiv online
Cum se deschide un cont bancar exclusiv online

Pandemia a obligat furnizorii de servicii financiare sa se plieze pe noile norme sociale iar distantarea fizica se poate practica acum intre functionarii si clienti cu conditia sa existe o conexiune de internet functionala si autentificarea prealabila a solicitantilor.

20 Octombrie 2020 | Info banci

Mai putine impacari intre consumatori si banci. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB
Mai putine impacari intre consumatori si banci. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB

Daca anul trecut, in 85% dintre negocieri, partile acceptau solutia data de conciliatori, procentul a scazut la 80% in acest an, tendinta fiind observata in ultimele luni. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB?

7 Octombrie 2020 | Info banci

Bilant la 5 ani si planuri de viitor pentru CSALB
Bilant la 5 ani si planuri de viitor pentru CSALB

In luna septembrie, s-au Implinit 5 ani de la Infiintarea Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor In domeniul Bancar (CSALB), prima entitate care solutioneaza pe cale extrajudiciara litigiile dintre consumatori si comerciantii din sistemul financiar-bancar.

30 Septembrie 2020 | Info banci

Cum sa faci bani de pe urma bancii aducand clienti noi
Cum sa faci bani de pe urma bancii aducand clienti noi

UniCredit Bank copiaza modelul folosit de Revolut, ING Bank si Raiffeisen Bank si ofera un stimulent de 50 de lei clientilor care isi conving cunoscutii sa deschida conturi curente in lei, pentru ei sau pentru copiii/parintii lor.

18 Septembrie 2020 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus