Un sfert din creditele BCR sunt neperformante

BCR a raportat la finalul lunii septembrie o rata a creditelor neperformanta de 25,8%. Cheltuielile cu provizioanele au urcat puternic, cu peste 1 miliard lei in ultimul an.

Cheltuiala neta cu provizioanele pentru risc a ajuns la 2,6 miliarde lei, in crestere cu aproape 64% fata de perioada similara din 2011. Rata de acoperire a imprumuturilor neperformante este de 57,2%, in crestere fata de finalul anului 2011, cu mai putin de 7 procente.


Cu toate ca nivelul creditelor performante a ajuns la un sfert din portofoliu, se pare ca situatia este relativ mai buna decat in trimestrul anterior, formarea imprumuturilor neperformate incetinind. Comparativ insa cu media pe sistem, care la mijlocul anului se situa la sub 17%, creditele neperformate ale BCR raman la un nivel sensibil mai mare.

Oficialii bancii pun situatia pe seama rezultatelor negative a clientilor companii si a performatei scazute a sectorului imobiliar.

Volumul total al creditelor acordate clientilor a ajuns in la finalul trimestrului III la 55 milioane lei, in crestere usoara fata de inceputul anului, crestere bazata in special pe segmentul retail.

Ca urmare, la finalul lunii septembrie, BCR a inregistrat o pierdere neta de 762 milioane lei, comparativ cu un profit de 67,6 milioane lei inregistrat in urma cu 1 an.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Avantajele telefonului transformat in POS pentru consumatori si comercianti
Avantajele telefonului transformat in POS pentru consumatori si comercianti

Bancile au sesizat avantajele combinarii platilor in crestere cu cardul cu obstacolele dotarii cu POS-uri in spatiile comerciale improvizate si propun aplicatii ce transforma telefonul in terminal de acceptare a platilor cu cardul.

17 Februarie 2021 | Info banci

Cum functioneaza si ce provocari aduce autentificarea stricta a clientilor in tranzactiile electronice
Cum functioneaza si ce provocari aduce autentificarea stricta a clientilor in tranzactiile electronice

Sistemul bancar autohton a implementat din ianuarie noile protocoale la nivel european pentru securizarea tranzactiilor electronice, ceea ce pentru utilizatorul obisnuit se traduce in pasi suplimentari pentru validarea unor operatiuni.

12 Ianuarie 2021 | Info banci

Scad dobanzile la credite si titluri de stat, urmeaza si cele la depozite
Scad dobanzile la credite si titluri de stat, urmeaza si cele la depozite

Dobanzile la creditele populatiei si companiilor dar si dobanzile la care se imprumuta statul au inceput anul in scadere. Vestea proasta este ca le vor urma si dobanzile la depozite.

11 Ianuarie 2021 | Info banci

CSALB: Negocierea intre parti este recomandata si de CJUE
CSALB: Negocierea intre parti este recomandata si de CJUE

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) considera ca una dintre deciziile Curtii de Justitie a Uniunii Europene ar putea determina instantele de judecata sa recomande bancilor si consumatorilor sa negocieze inainte de inceperea unui proces.

21 Decembrie 2020 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus