Protocol de colaborare pentru protectia clientilor bancari

Banca Comerciala Romana (BCR) a semnat, un protocol de colaborare cu Asociatia Utilizatorilor Romani de Servicii Financiare (AURSF) ce are ca principal scop cresterea gradului de de protectie a consumatorilor. De asemenea, se urmareste crearea unui climat de transparenta si incredere in relatia dintre client si banca.
 
Este primul parteneriat de acest fel din Romania dintre o banca comerciala si o asociatie de protectie a consumatorilor.

„Parteneriatul intre BCR si AURSF va crea cadrul pentru colaborarea in vederea implementarii / alinierii managementului reclamatiilor in conformitate cu ghidurile elaborate de Autoritatea Bancara Europeana si cu cele mai bune practici aplicabile pe pietele europene”, se arata intr-un comunicat al bancii.

In plus, parteneriatul urmareste informarea reciproca asupra noilor modificari legislative emise la nivelul UE si la nivel national care au ca subiect protectia consumatorilor, precum si colaborarea in vederea stabilirii impactului si a unor strategii viabile de implementare. Astfel, se urmareste inregistrarea unui impact pozitiv in ceea ce priveste gradul de satisfactie al consumatorilor utilizatori de servicii financiare.

De asemenea, este vizata imbunatatirea cunostintelor financiar-bancare ale consumatorilor utilizatori de servicii bancare, organizarea unor campanii de educatie financiara si pentru incurajarea creditarii responsabile si identificarea de solutii viabile pentru debitorii aflati in dificultate.

Cele doua entitati semnatare vor organiza, in aceste scopuri, activitati, workshop-uri si intalniri regulate de informare si promovare comune, pe subiecte legate de protectia consumatorilor utilizatori de servicii bancare.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Cum functioneaza si ce provocari aduce autentificarea stricta a clientilor in tranzactiile electronice
Cum functioneaza si ce provocari aduce autentificarea stricta a clientilor in tranzactiile electronice

Sistemul bancar autohton a implementat din ianuarie noile protocoale la nivel european pentru securizarea tranzactiilor electronice, ceea ce pentru utilizatorul obisnuit se traduce in pasi suplimentari pentru validarea unor operatiuni.

12 Ianuarie 2021 | Info banci

Scad dobanzile la credite si titluri de stat, urmeaza si cele la depozite
Scad dobanzile la credite si titluri de stat, urmeaza si cele la depozite

Dobanzile la creditele populatiei si companiilor dar si dobanzile la care se imprumuta statul au inceput anul in scadere. Vestea proasta este ca le vor urma si dobanzile la depozite.

11 Ianuarie 2021 | Info banci

CSALB: Negocierea intre parti este recomandata si de CJUE
CSALB: Negocierea intre parti este recomandata si de CJUE

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) considera ca una dintre deciziile Curtii de Justitie a Uniunii Europene ar putea determina instantele de judecata sa recomande bancilor si consumatorilor sa negocieze inainte de inceperea unui proces.

21 Decembrie 2020 | Info banci

Dobanzile la depozite au intrat la cura de slabire
Dobanzile la depozite au intrat la cura de slabire

Mai multe banci au anuntat reducerea dobanzilor la depozitele in lei, o miscare care poate anticipa reducerea inflatiei pe parcursul anului viitor.

11 Decembrie 2020 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus