Protocol de colaborare pentru protectia clientilor bancari

Banca Comerciala Romana (BCR) a semnat, un protocol de colaborare cu Asociatia Utilizatorilor Romani de Servicii Financiare (AURSF) ce are ca principal scop cresterea gradului de de protectie a consumatorilor. De asemenea, se urmareste crearea unui climat de transparenta si incredere in relatia dintre client si banca.
 
Este primul parteneriat de acest fel din Romania dintre o banca comerciala si o asociatie de protectie a consumatorilor.

„Parteneriatul intre BCR si AURSF va crea cadrul pentru colaborarea in vederea implementarii / alinierii managementului reclamatiilor in conformitate cu ghidurile elaborate de Autoritatea Bancara Europeana si cu cele mai bune practici aplicabile pe pietele europene”, se arata intr-un comunicat al bancii.

In plus, parteneriatul urmareste informarea reciproca asupra noilor modificari legislative emise la nivelul UE si la nivel national care au ca subiect protectia consumatorilor, precum si colaborarea in vederea stabilirii impactului si a unor strategii viabile de implementare. Astfel, se urmareste inregistrarea unui impact pozitiv in ceea ce priveste gradul de satisfactie al consumatorilor utilizatori de servicii financiare.

De asemenea, este vizata imbunatatirea cunostintelor financiar-bancare ale consumatorilor utilizatori de servicii bancare, organizarea unor campanii de educatie financiara si pentru incurajarea creditarii responsabile si identificarea de solutii viabile pentru debitorii aflati in dificultate.

Cele doua entitati semnatare vor organiza, in aceste scopuri, activitati, workshop-uri si intalniri regulate de informare si promovare comune, pe subiecte legate de protectia consumatorilor utilizatori de servicii bancare.

Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Mai putine impacari intre consumatori si banci. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB
Mai putine impacari intre consumatori si banci. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB

Daca anul trecut, in 85% dintre negocieri, partile acceptau solutia data de conciliatori, procentul a scazut la 80% in acest an, tendinta fiind observata in ultimele luni. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB?

7 Octombrie 2020 | Info banci

Bilant la 5 ani si planuri de viitor pentru CSALB
Bilant la 5 ani si planuri de viitor pentru CSALB

In luna septembrie, s-au Implinit 5 ani de la Infiintarea Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor In domeniul Bancar (CSALB), prima entitate care solutioneaza pe cale extrajudiciara litigiile dintre consumatori si comerciantii din sistemul financiar-bancar.

30 Septembrie 2020 | Info banci

Cum sa faci bani de pe urma bancii aducand clienti noi
Cum sa faci bani de pe urma bancii aducand clienti noi

UniCredit Bank copiaza modelul folosit de Revolut, ING Bank si Raiffeisen Bank si ofera un stimulent de 50 de lei clientilor care isi conving cunoscutii sa deschida conturi curente in lei, pentru ei sau pentru copiii/parintii lor.

18 Septembrie 2020 | Info banci

Vocea clientului Conso se aude direct la CSALB
Vocea clientului Conso se aude direct la CSALB

Conso si Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor din domeniul bancar (CSALB) au incheiat un parteneriat care permite formularea de solicitari de rezolvare a nemultumirilor legate de produsele si serviciile bancare direct din sectiunea Vocea Clientului de pe Conso.

2 Septembrie 2020 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus