Nivelul costurilor ramane principalul criteriu de alegere a unei banci

Chiar daca au inceput sa existe anumite diferentieri, costul aferent serviciilor si produselor bancare ramane pentru populatie principalul criteriu in alegerea a institutiei cu care colaboreaza.


Aproximativ jumatate din clienrii care ar vrea sa plece sau chiar au incheiat colaborarea cu banca isi justifica aceasta actiune prin politica de preturi, conform datelor BCR.

“1 din 2 clienti ar putea lua decizia ca atunci cand ajunge depozitul la scadenta sau se termina creditul, chiar sa plece”, a precizat Sorin Mititelu, executive manager Retail in cadrul BCR.

Aceasta migrare ramane cu atat mai intensa cu cat diferentele de cost intre ofertele bancilor din Romania sunt inca foarte mari, ajungand in unele cazuri ca dobanda unui credit sa varieze de la simplu la dublu, in functie de banca.

Cei care doresc sa afle topul celor mai avantajoase credite si depozite, pot compara ofertele bancilor in sectiunile dedicate de pe Conso.ro.

Pe de alta parte, rata mare de plecare a clientilor este compensata de o rata ridicata de atragere de noi clienti. Spre exemplu, la BCR, in cazul cererilor de credite venite din pareta populatiei, gradul de aprobare este de 40%-50%, comparativ cu doar 5% in cazul microintreprinderilor.

Totusi, in conditiile in care cererea de imprumuturi ramane la niveluri scazute, bancile isi regandesc afacerile, prin prisma unei reduceri de costuri si atragerea de noi clienti prin canale alternative.

“Businessul actual se poate realiza cu o retea mai mica. In perioada urmatoare nu va fi o surpriza ca bancile isi redeseneaza reteaua”, a precizat Mititelu.

Acesta mizeaza pe viitor pe politica de vanzare a serviciilor bancare prin intermediul canalelor alternative, in detrimentul retelei teritoriale.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Calatoria aplicatiei ING Home’Bank in 15 ani de la lansare
Calatoria aplicatiei ING Home’Bank in 15 ani de la lansare

ING Home’Bank este o aplicatie completa de internet banking, care astazi are peste 1,1 milioane de utilizatori activi si 26 milioane de sesiuni pe luna. Prin intermediul ei, oricine poate deschide relatia cu banca, poate accesa toate serviciile si produsele curente si poate inclusiv sa inchida relatia, totul online, oriunde, oricand.

22 Decembrie 2021 | Articol sponsorizat

Produse si servicii bancare pentru clientii cu dizabilitati
Produse si servicii bancare pentru clientii cu dizabilitati

Bancile au inceput sa isi adapteze oferta pentru a ajunge si la persoanele cu deficiente de auz sau de vedere, din dorinta a largi cat mai mult posibil baza actuala de clienti.

15 Octombrie 2021 | Info banci

Cum pot fi evitate comisioanele de retragere si depunere de numerar la ghiseu
Cum pot fi evitate comisioanele de retragere si depunere de numerar la ghiseu

Bancile penalizeaza operatiunile cu numerar in succursale, iar retragerile/depunerile de numerar la ghiseu pot echivala, procentual, cu o dobanda la termen. Exista insa modalitati de ocolire a acestor costuri.

3 August 2021 | Info banci

Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori
Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori

Numarul consumatorilor de servicii financiare care au apelat in 2020 la solutiile intermediate de cele doua entitati de solutionare alternativa a litigiilor in domeniul financiar (SAL-Fin si CSALB) a fost in crestere semnificativa.

13 Mai 2021 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus