Nivelul costurilor ramane principalul criteriu de alegere a unei banci

Chiar daca au inceput sa existe anumite diferentieri, costul aferent serviciilor si produselor bancare ramane pentru populatie principalul criteriu in alegerea a institutiei cu care colaboreaza.


Aproximativ jumatate din clienrii care ar vrea sa plece sau chiar au incheiat colaborarea cu banca isi justifica aceasta actiune prin politica de preturi, conform datelor BCR.

“1 din 2 clienti ar putea lua decizia ca atunci cand ajunge depozitul la scadenta sau se termina creditul, chiar sa plece”, a precizat Sorin Mititelu, executive manager Retail in cadrul BCR.

Aceasta migrare ramane cu atat mai intensa cu cat diferentele de cost intre ofertele bancilor din Romania sunt inca foarte mari, ajungand in unele cazuri ca dobanda unui credit sa varieze de la simplu la dublu, in functie de banca.

Cei care doresc sa afle topul celor mai avantajoase credite si depozite, pot compara ofertele bancilor in sectiunile dedicate de pe Conso.ro.

Pe de alta parte, rata mare de plecare a clientilor este compensata de o rata ridicata de atragere de noi clienti. Spre exemplu, la BCR, in cazul cererilor de credite venite din pareta populatiei, gradul de aprobare este de 40%-50%, comparativ cu doar 5% in cazul microintreprinderilor.

Totusi, in conditiile in care cererea de imprumuturi ramane la niveluri scazute, bancile isi regandesc afacerile, prin prisma unei reduceri de costuri si atragerea de noi clienti prin canale alternative.

“Businessul actual se poate realiza cu o retea mai mica. In perioada urmatoare nu va fi o surpriza ca bancile isi redeseneaza reteaua”, a precizat Mititelu.

Acesta mizeaza pe viitor pe politica de vanzare a serviciilor bancare prin intermediul canalelor alternative, in detrimentul retelei teritoriale.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori
Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori

Numarul consumatorilor de servicii financiare care au apelat in 2020 la solutiile intermediate de cele doua entitati de solutionare alternativa a litigiilor in domeniul financiar (SAL-Fin si CSALB) a fost in crestere semnificativa.

13 Mai 2021 | Info banci

Digitalizarea a ajuns si la cardurile de credit
Digitalizarea a ajuns si la cardurile de credit

Pandemia a mutat tot mai multe operatiuni in zona online. Mai multe institutii financiare permit achizitionarea cardurilor de credit fara prezenta fizica. Cu fiecare saptamana care trece, se mareste numarul celor care fac tranzitia de la prezenta fizica in zona digitala.

28 Aprilie 2021 | Info banci

Romanii nu mai cred in beneficiile amanarii ratelor
Romanii nu mai cred in beneficiile amanarii ratelor

Pana pe 15 martie 2021, bancile primisera 21.825 de solicitari de suspendarea obligatiilor de plata din partea clientilor persoane fizice si juridice. Marea majoritate a acestor solicitari au venit din partea persoanelor fizice (96%) si doar 800 de cereri din partea companiilor.

15 Aprilie 2021 | Info banci

Creditele BRD isi asteapta solicitantii pe Conso
Creditele BRD isi asteapta solicitantii pe Conso

BRD intra in clubul partenerilor Conso care permit utilizatorilor sa trimita o aplicatie de credit, din comparatoarele dedicate creditelor de nevoi personale, creditelor imobiliare si imprumuturilor Noua Casa.

7 Aprilie 2021 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus