Nivelul costurilor ramane principalul criteriu de alegere a unei banci

Chiar daca au inceput sa existe anumite diferentieri, costul aferent serviciilor si produselor bancare ramane pentru populatie principalul criteriu in alegerea a institutiei cu care colaboreaza.


Aproximativ jumatate din clienrii care ar vrea sa plece sau chiar au incheiat colaborarea cu banca isi justifica aceasta actiune prin politica de preturi, conform datelor BCR.

“1 din 2 clienti ar putea lua decizia ca atunci cand ajunge depozitul la scadenta sau se termina creditul, chiar sa plece”, a precizat Sorin Mititelu, executive manager Retail in cadrul BCR.

Aceasta migrare ramane cu atat mai intensa cu cat diferentele de cost intre ofertele bancilor din Romania sunt inca foarte mari, ajungand in unele cazuri ca dobanda unui credit sa varieze de la simplu la dublu, in functie de banca.

Cei care doresc sa afle topul celor mai avantajoase credite si depozite, pot compara ofertele bancilor in sectiunile dedicate de pe Conso.ro.

Pe de alta parte, rata mare de plecare a clientilor este compensata de o rata ridicata de atragere de noi clienti. Spre exemplu, la BCR, in cazul cererilor de credite venite din pareta populatiei, gradul de aprobare este de 40%-50%, comparativ cu doar 5% in cazul microintreprinderilor.

Totusi, in conditiile in care cererea de imprumuturi ramane la niveluri scazute, bancile isi regandesc afacerile, prin prisma unei reduceri de costuri si atragerea de noi clienti prin canale alternative.

“Businessul actual se poate realiza cu o retea mai mica. In perioada urmatoare nu va fi o surpriza ca bancile isi redeseneaza reteaua”, a precizat Mititelu.

Acesta mizeaza pe viitor pe politica de vanzare a serviciilor bancare prin intermediul canalelor alternative, in detrimentul retelei teritoriale.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Creditele BRD isi asteapta solicitantii pe Conso
Creditele BRD isi asteapta solicitantii pe Conso

BRD intra in clubul partenerilor Conso care permit utilizatorilor sa trimita o aplicatie de credit, din comparatoarele dedicate creditelor de nevoi personale, creditelor imobiliare si imprumuturilor Noua Casa.

7 Aprilie 2021 | Info banci

Prin CEC Bank iti poti supraveghea conturile de la alte banci
Prin CEC Bank iti poti supraveghea conturile de la alte banci

Prin aplicatia mobila a bancii se pot vizualiza conturi diferite deschise la alte banci din Romania, astfel incat utilizatorii pot avea o privire de ansamblu asupra activelor lor bancare.

5 Aprilie 2021 | Info banci

AliasPay inlocuieste IBAN-ul cu numarul de telefon si creste viteza platilor
AliasPay inlocuieste IBAN-ul cu numarul de telefon si creste viteza platilor

Noutatea introdusa de serviciul pus la dispozitia bancilor de catre Transfond este ca se pot face plati intre clientii bancilor diferite, persoane fizice sau mici comercianti.

23 Martie 2021 | Info banci

Cum i-a ajutat in mod concret Conso pe doi dintre utilizatorii sai
Cum i-a ajutat in mod concret Conso pe doi dintre utilizatorii sai

Doi dintre participantii la sondajul realizat in randul utilizatorilor Conso la finalul anului trecut, ne-au dat detalii despre modul in care au descoperit site-ul, cum au fost ajutati in demersurile lor de informatiile de pe site, modul in care folosesc Conso si ce ar dori dezvoltat sau imbunatatit.

17 Martie 2021 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus