Europarlamentarii vor ca actiunile colective sa devina practica uzuala a consumatorilor nemultumiti

Europarlamentarii sustin introducerea la nivel european a procedurii de actiune colectiva in instanta, ca practica uzuala a consumatorilor, considerand-o mult mai eficienta decat procesele individuale
.

“Beneficiile metodei de solutionare a litigiilor sunt incontestabile si accesul echitabil la justitie ar trebui sa fie in continuare disponibil pentru toti cetatenii UE”, se arata in textul adoptat de europarlamentari.

Acestia considera ca procedurile individuale in instanta se confrunta adesea cu bariere semnificative din punctul de vedere al posibilitatilor efective de acces la justitie si cu costuri ridicate.

Conform unui sondaj realizat in martie 2011, 79% dintre consumatorii europeni declara ca ar fi mai inclinati sa isi apere drepturile in instanta daca s-ar putea alatura altor consumatori care reclama aceeasi problema.

Prin urmare, europarlamentarii au sugerat Comisiei europene ca consolideze si sa sporeasca instrumentele disponibile consumatorilor.

Votul europarlamentarilor este salutat si de catre cea mai importanta organizatie europeana de consumatori, Biroul European al Consumatorilor (BEUC).

“Este imperativ ca acum Comisia sa reduca aceasta diferenta si sa raspunda dreptului fundamental de despagubire a victimelor. Problemele practice ale consumatorilor necesita solutii practice iar Piata Unica ramane incompleta atata vreme cat exista bariere in fata justitiei”, a precizat Monique Goyens, director general al BEUC.

In Romania, nu exista in prezent un cadrul legal care sa permita actiunile colective in instanta.

Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Mai putine impacari intre consumatori si banci. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB
Mai putine impacari intre consumatori si banci. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB

Daca anul trecut, in 85% dintre negocieri, partile acceptau solutia data de conciliatori, procentul a scazut la 80% in acest an, tendinta fiind observata in ultimele luni. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB?

7 Octombrie 2020 | Info banci

Bilant la 5 ani si planuri de viitor pentru CSALB
Bilant la 5 ani si planuri de viitor pentru CSALB

In luna septembrie, s-au Implinit 5 ani de la Infiintarea Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor In domeniul Bancar (CSALB), prima entitate care solutioneaza pe cale extrajudiciara litigiile dintre consumatori si comerciantii din sistemul financiar-bancar.

30 Septembrie 2020 | Info banci

Cum sa faci bani de pe urma bancii aducand clienti noi
Cum sa faci bani de pe urma bancii aducand clienti noi

UniCredit Bank copiaza modelul folosit de Revolut, ING Bank si Raiffeisen Bank si ofera un stimulent de 50 de lei clientilor care isi conving cunoscutii sa deschida conturi curente in lei, pentru ei sau pentru copiii/parintii lor.

18 Septembrie 2020 | Info banci

Vocea clientului Conso se aude direct la CSALB
Vocea clientului Conso se aude direct la CSALB

Conso si Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor din domeniul bancar (CSALB) au incheiat un parteneriat care permite formularea de solicitari de rezolvare a nemultumirilor legate de produsele si serviciile bancare direct din sectiunea Vocea Clientului de pe Conso.

2 Septembrie 2020 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus