Europarlamentarii vor ca actiunile colective sa devina practica uzuala a consumatorilor nemultumiti

Europarlamentarii sustin introducerea la nivel european a procedurii de actiune colectiva in instanta, ca practica uzuala a consumatorilor, considerand-o mult mai eficienta decat procesele individuale
.

“Beneficiile metodei de solutionare a litigiilor sunt incontestabile si accesul echitabil la justitie ar trebui sa fie in continuare disponibil pentru toti cetatenii UE”, se arata in textul adoptat de europarlamentari.

Acestia considera ca procedurile individuale in instanta se confrunta adesea cu bariere semnificative din punctul de vedere al posibilitatilor efective de acces la justitie si cu costuri ridicate.

Conform unui sondaj realizat in martie 2011, 79% dintre consumatorii europeni declara ca ar fi mai inclinati sa isi apere drepturile in instanta daca s-ar putea alatura altor consumatori care reclama aceeasi problema.

Prin urmare, europarlamentarii au sugerat Comisiei europene ca consolideze si sa sporeasca instrumentele disponibile consumatorilor.

Votul europarlamentarilor este salutat si de catre cea mai importanta organizatie europeana de consumatori, Biroul European al Consumatorilor (BEUC).

“Este imperativ ca acum Comisia sa reduca aceasta diferenta si sa raspunda dreptului fundamental de despagubire a victimelor. Problemele practice ale consumatorilor necesita solutii practice iar Piata Unica ramane incompleta atata vreme cat exista bariere in fata justitiei”, a precizat Monique Goyens, director general al BEUC.

In Romania, nu exista in prezent un cadrul legal care sa permita actiunile colective in instanta.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Calatoria aplicatiei ING Home’Bank in 15 ani de la lansare
Calatoria aplicatiei ING Home’Bank in 15 ani de la lansare

ING Home’Bank este o aplicatie completa de internet banking, care astazi are peste 1,1 milioane de utilizatori activi si 26 milioane de sesiuni pe luna. Prin intermediul ei, oricine poate deschide relatia cu banca, poate accesa toate serviciile si produsele curente si poate inclusiv sa inchida relatia, totul online, oriunde, oricand.

22 Decembrie 2021 | Articol sponsorizat

Produse si servicii bancare pentru clientii cu dizabilitati
Produse si servicii bancare pentru clientii cu dizabilitati

Bancile au inceput sa isi adapteze oferta pentru a ajunge si la persoanele cu deficiente de auz sau de vedere, din dorinta a largi cat mai mult posibil baza actuala de clienti.

15 Octombrie 2021 | Info banci

Cum pot fi evitate comisioanele de retragere si depunere de numerar la ghiseu
Cum pot fi evitate comisioanele de retragere si depunere de numerar la ghiseu

Bancile penalizeaza operatiunile cu numerar in succursale, iar retragerile/depunerile de numerar la ghiseu pot echivala, procentual, cu o dobanda la termen. Exista insa modalitati de ocolire a acestor costuri.

3 August 2021 | Info banci

Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori
Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori

Numarul consumatorilor de servicii financiare care au apelat in 2020 la solutiile intermediate de cele doua entitati de solutionare alternativa a litigiilor in domeniul financiar (SAL-Fin si CSALB) a fost in crestere semnificativa.

13 Mai 2021 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus