Dezvoltarea de produse inovative, alternativa la extinderea retelei de unitati

In perioade in care optimizarile de costuri sunt obligatorii, o parte din banci merg pe varianta inovarii de produse pentru atragerea de noi clienti, in locul extinderii retelei de sucursale. De asemenea, in unele cazuri, modelele de redesenare a unitatilor au fost exportate catre tarile mama ale bancilor romanesti.

Costurile aferente mentinerii unei retele extinse de unitati sunt foarte ridicate iar la final, acest cost este transferat de banci tot clientilor proprii.

In timp ce o parte din bancile mari, si-au pastrat constant numarul de unitati sau l-au crescut, chiar si in anii de criza, banci de talie mai mica mizeaza pe dezvoltarea de produse inovative, care sa compenseze distanta fizica fata de clienti.

“Dorim sa ne dezvoltam prin canale alternative, prin online banking, ATM-uri inteligente”, a precizat Burak Yildiran, directorul general adjunct al Garanti Bank.

In plus, Garanti Bank a regandit modul de compunere a agentiilor, pe modelul unui numar mai mic de angajati dar cu eficienta mai mare. Aceasta varianta a fost uterior adaptata cu succes si de catre banca mama din Turcia. In prezent, Garanti Bank are o retea de 77 agentii si 194 de ATM-uri.

Yildiran a mentionat insa ca prezenta prin agentii este in continuare necesara din perspectiva tipicului pietei. In Romania, ca si in Turcia, clientii simt nevoia in continuare de contact cu functionarii bancari, astfel incat o activitate strict la distanta nu este complet viabila.

Pentru 2012 Garanti Bank are in vedere o crestere de aproximativ 10% pe toate tipurile de produse, inclusiv in zona finantarii agriculturii. Unul dintre cele mai cunoscute produse ale bancii este cardul de credit Bonus Card, lansat in urma cu aproximativ 4 ani.

Oficialii bancii nu au dorit insa sa dezvaluie detaliile despre proiecte la care lucreaza in acest an.
O tentativa de dezvoltare a unor produse de tipul banca la distanta a venit si din partea Raiffeisen Bank care, in iunie 2010 a lansat o banca in Slovacia ce urma sa functioneze strict online. Proiectul nu a fost insa dezvoltat si in Romania.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

Sondajul Conso s-a incheiat

Multumim tuturor participantilor. Rezultatele tragerii la sorti vor fi afisate in zilele urmatoare.

Mai multe detalii

ALTE ARTICOLE - Info banci


Cat costa sa afli soldul de pe cardul de debit
Cat costa sa afli soldul de pe cardul de debit

Bancile stimuleaza folosirea cardurilor de debit proprii in retea si descurajeaza utilizarea ATM-urilor concurentei. Vestea buna este ca serviciul de internet banking sau alertele push pot inlocui interogarile soldului prin vecini.

2 Decembrie 2020 | Info banci

Ce poti afla din paginile de Facebook ale bancilor
Ce poti afla din paginile de Facebook ale bancilor

Desi principala retea sociala e folosita preponderent ca un canal de marketing, exista si campanii sociale interesante, oferte din zone conexe, informatii utile si, uneori, divertisment.

25 Noiembrie 2020 | Info banci

Plati mai simple si mai rapide prin Google Pay
Plati mai simple si mai rapide prin Google Pay

Atat Visa cat si Mastercard au comunicat introducerea serviciului in Romania, prin intermediul catorva banci si fintech-uri. Inrolarea in serviciu se face prin intermediul aplicatiilor mobile ale partenerilor.

18 Noiembrie 2020 | Info banci

Black Friday, varianta bancara
Black Friday, varianta bancara

Sarbatoare de marketing si lichidare de stocuri, Black Friday are corespondent si in acest in ofertele bancilor care isi tenteaza clientii preponderent cu credite mai ieftine si carduri de cumparaturi mai generoase.

9 Noiembrie 2020 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus