Dezvoltarea de produse inovative, alternativa la extinderea retelei de unitati

In perioade in care optimizarile de costuri sunt obligatorii, o parte din banci merg pe varianta inovarii de produse pentru atragerea de noi clienti, in locul extinderii retelei de sucursale. De asemenea, in unele cazuri, modelele de redesenare a unitatilor au fost exportate catre tarile mama ale bancilor romanesti.

Costurile aferente mentinerii unei retele extinse de unitati sunt foarte ridicate iar la final, acest cost este transferat de banci tot clientilor proprii.

In timp ce o parte din bancile mari, si-au pastrat constant numarul de unitati sau l-au crescut, chiar si in anii de criza, banci de talie mai mica mizeaza pe dezvoltarea de produse inovative, care sa compenseze distanta fizica fata de clienti.

“Dorim sa ne dezvoltam prin canale alternative, prin online banking, ATM-uri inteligente”, a precizat Burak Yildiran, directorul general adjunct al Garanti Bank.

In plus, Garanti Bank a regandit modul de compunere a agentiilor, pe modelul unui numar mai mic de angajati dar cu eficienta mai mare. Aceasta varianta a fost uterior adaptata cu succes si de catre banca mama din Turcia. In prezent, Garanti Bank are o retea de 77 agentii si 194 de ATM-uri.

Yildiran a mentionat insa ca prezenta prin agentii este in continuare necesara din perspectiva tipicului pietei. In Romania, ca si in Turcia, clientii simt nevoia in continuare de contact cu functionarii bancari, astfel incat o activitate strict la distanta nu este complet viabila.

Pentru 2012 Garanti Bank are in vedere o crestere de aproximativ 10% pe toate tipurile de produse, inclusiv in zona finantarii agriculturii. Unul dintre cele mai cunoscute produse ale bancii este cardul de credit Bonus Card, lansat in urma cu aproximativ 4 ani.

Oficialii bancii nu au dorit insa sa dezvaluie detaliile despre proiecte la care lucreaza in acest an.
O tentativa de dezvoltare a unor produse de tipul banca la distanta a venit si din partea Raiffeisen Bank care, in iunie 2010 a lansat o banca in Slovacia ce urma sa functioneze strict online. Proiectul nu a fost insa dezvoltat si in Romania.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Produse si servicii bancare pentru clientii cu dizabilitati
Produse si servicii bancare pentru clientii cu dizabilitati

Bancile au inceput sa isi adapteze oferta pentru a ajunge si la persoanele cu deficiente de auz sau de vedere, din dorinta a largi cat mai mult posibil baza actuala de clienti.

15 Octombrie 2021 | Info banci

Cum pot fi evitate comisioanele de retragere si depunere de numerar la ghiseu
Cum pot fi evitate comisioanele de retragere si depunere de numerar la ghiseu

Bancile penalizeaza operatiunile cu numerar in succursale, iar retragerile/depunerile de numerar la ghiseu pot echivala, procentual, cu o dobanda la termen. Exista insa modalitati de ocolire a acestor costuri.

3 August 2021 | Info banci

Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori
Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori

Numarul consumatorilor de servicii financiare care au apelat in 2020 la solutiile intermediate de cele doua entitati de solutionare alternativa a litigiilor in domeniul financiar (SAL-Fin si CSALB) a fost in crestere semnificativa.

13 Mai 2021 | Info banci

Digitalizarea a ajuns si la cardurile de credit
Digitalizarea a ajuns si la cardurile de credit

Pandemia a mutat tot mai multe operatiuni in zona online. Mai multe institutii financiare permit achizitionarea cardurilor de credit fara prezenta fizica. Cu fiecare saptamana care trece, se mareste numarul celor care fac tranzitia de la prezenta fizica in zona digitala.

28 Aprilie 2021 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus