Dezvoltarea de produse inovative, alternativa la extinderea retelei de unitati

In perioade in care optimizarile de costuri sunt obligatorii, o parte din banci merg pe varianta inovarii de produse pentru atragerea de noi clienti, in locul extinderii retelei de sucursale. De asemenea, in unele cazuri, modelele de redesenare a unitatilor au fost exportate catre tarile mama ale bancilor romanesti.


Costurile aferente mentinerii unei retele extinse de unitati sunt foarte ridicate iar la final, acest cost este transferat de banci tot clientilor proprii.

In timp ce o parte din bancile mari, si-au pastrat constant numarul de unitati sau l-au crescut, chiar si in anii de criza, banci de talie mai mica mizeaza pe dezvoltarea de produse inovative, care sa compenseze distanta fizica fata de clienti.

“Dorim sa ne dezvoltam prin canale alternative, prin online banking, ATM-uri inteligente”, a precizat Burak Yildiran, directorul general adjunct al Garanti Bank.

In plus, Garanti Bank a regandit modul de compunere a agentiilor, pe modelul unui numar mai mic de angajati dar cu eficienta mai mare. Aceasta varianta a fost uterior adaptata cu succes si de catre banca mama din Turcia. In prezent, Garanti Bank are o retea de 77 agentii si 194 de ATM-uri.

Yildiran a mentionat insa ca prezenta prin agentii este in continuare necesara din perspectiva tipicului pietei. In Romania, ca si in Turcia, clientii simt nevoia in continuare de contact cu functionarii bancari, astfel incat o activitate strict la distanta nu este complet viabila.

Pentru 2012 Garanti Bank are in vedere o crestere de aproximativ 10% pe toate tipurile de produse, inclusiv in zona finantarii agriculturii. Unul dintre cele mai cunoscute produse ale bancii este cardul de credit Bonus Card, lansat in urma cu aproximativ 4 ani.

Oficialii bancii nu au dorit insa sa dezvaluie detaliile despre proiecte la care lucreaza in acest an.
O tentativa de dezvoltare a unor produse de tipul banca la distanta a venit si din partea Raiffeisen Bank care, in iunie 2010 a lansat o banca in Slovacia ce urma sa functioneze strict online. Proiectul nu a fost insa dezvoltat si in Romania.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Cum sa faci bani de pe urma bancii aducand clienti noi
Cum sa faci bani de pe urma bancii aducand clienti noi

UniCredit Bank copiaza modelul folosit de Revolut, ING Bank si Raiffeisen Bank si ofera un stimulent de 50 de lei clientilor care isi conving cunoscutii sa deschida conturi curente in lei, pentru ei sau pentru copiii/parintii lor.

18 Septembrie 2020 | Info banci

Vocea clientului Conso se aude direct la CSALB
Vocea clientului Conso se aude direct la CSALB

Conso si Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor din domeniul bancar (CSALB) au incheiat un parteneriat care permite formularea de solicitari de rezolvare a nemultumirilor legate de produsele si serviciile bancare direct din sectiunea Vocea Clientului de pe Conso.

2 Septembrie 2020 | Info banci

Neogen investeste in Conso

Conso.ro anunta atragerea in structura asociativa a societatii Conso Media Group SRL a unui investitor cu experienta in online, Neogen SA. Prin achizitie directa si majorarea capitalului social, Neogen detine aproximativ 27% din Conso.

10 Mai 2018 | Info banci

Banca Transilvania a preluat oficial Bancpost

Banca Transilvania a primit unda verde pentru integrarea Bancpost. Banca din Cluj a devenit actionar cu drepturi depline la entitatile preluate de la Eurobank Group, dupa ce a obtinut toate aprobarile necesare in acest scop. Un comunicat de presa al BT dezvaluie si detaliile tranzactiei.

4 Aprilie 2018 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus