Deschiderea de cont migreaza dinspre offline spre online

Bancile incearca sa tina pasul cu digitalizarea, la presiunea concurentei, dar si a clientilor din ce in ce mai ocupati. Serviciile la distanta sunt tot mai apreciate si, in consecinta, bancile fac eforturi sa le promoveze. Cu toate acestea, in cele mai multe cazuri utilizarea unui cont creat online nu se poate face fara prezenta fizica la banca.

Avand in vedere aceasta tendinta, tot mai multe banci ofera clientilor inclusiv posibilitatea de a deschide un cont online. Insa, desi operatiunea se deruleaza la distanta, in multe cazuri contul deschis online se activeaza doar la prima vizita la banca. Exista pe piata si conturi activate exclusiv online, dar in acest caz clientii trebuie sa mai detina un cont curent, la aceeasi banca sau la alta institutie din sistem.

Contul deschis online trebuie activat la banca

Spre exemplu, Banca Transilvania a anuntat recent ca persoanele fizice pot deschide online conturi bancare in lei, cu un card de de debit, atasat.

Pentru a deschide un astfel de cont, prin optiunea BT Sign Up, este necesar ca doritorul sa completeze, prin intermediul telefonului sau al calculatorului, cateva informatii pe siteul BT, optand si pentru cardul de debit in lei atasat contului.

”Poate fi ales unul dintre urmatoarele carduri contactless: Visa Electron, MasterCard BT Omnipasss si MasterCard Mondo”, mentioneaza banca intr-un comunicat de presa.

Pe site-ul bancii sunt prezentate informatii suplimentare la aceasta oferta. ”Te rugam sa completezi datele de mai jos, iar noi de ocupam de tot. Dupa care te asteptam la BT, in sediul pe care il alegi tu, sa activezi contul si cardul”, se mentioneaza pe site-ul bancii.

Totodata, banca subliniaza faptul ca pot aplica online pentru deschidere de cont si emitere de card de debit in lei doar persoanele fizice rezidente, care inca nu sunt clienti BT.

Cel mult 30 de zile pentru drumul la banca

Un produs de acest gen exista si la Raiffeisen Bank, dar nici in acest caz, operatiunea nu este 100% online.

”Dureaza doar cateva minute sa completezi formularul si iti deschizi online pachetul de cont curent. Asigura-te ca ai la indemana o copie a cartii de identitate si urmeaza cei trei pasi simpli de mai jos”, mentioneaza banca pe site-ul sau.

Insa, la capitolul ”termeni si conditii”, banca precizeaza: ”Optand pentru finalizarea cererii tu vei trimite cererea catre banca, urmand sa contractezi produsele si/sau serviciile Raiffeisen Bank prin semnarea documentelor, respectiv contractelor specifice cu banca, la momentul la care te vei prezenta in agentia aleasa de tine. (...) In situatia in care nu te prezinti in agentia aleasa de tine in termen de 30 de zile de la finalizarea cererii, banca considera ca ai renuntat  la cererea ta”, se mentioneaza in document.

Exista si proceduri finalizate exclusiv online

Libra Internet Bank a anuntat de mai multa vreme un astfel de serviciu destinat clientilor persoanelor fizice insa, si in acest caz, desi activarea contului se poate realiza tot de la distanta, odata cu primul transfer de bani, iar cardul este primit prin posta, este obligatoriu ca solicitantul sa mai detina un cont la alta banca.

”Beneficiari pot fi clienti noi, persoane fizice, cetateni romani, cu varsta peste 18 ani, care detin deja un alt cont bancar la o alta unitate bancara din Romania sau dintr-o alta tara a Uniunii Europene (mai putin Cipru)”, se mentioneaza pe pagina de internet a bancii.

In acelasi timp, banca sustine ca un astfel de cont, intitulat Libra Online, poate fi deschis atat in lei cat si in euro, de oriunde din Romania sau din alte tari din Uniunea Europeana, utilizand un computer sau telefonul mobil, doar pe baza unei copii scanate a actului de identitate.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Avantajele telefonului transformat in POS pentru consumatori si comercianti
Avantajele telefonului transformat in POS pentru consumatori si comercianti

Bancile au sesizat avantajele combinarii platilor in crestere cu cardul cu obstacolele dotarii cu POS-uri in spatiile comerciale improvizate si propun aplicatii ce transforma telefonul in terminal de acceptare a platilor cu cardul.

17 Februarie 2021 | Info banci

Cum functioneaza si ce provocari aduce autentificarea stricta a clientilor in tranzactiile electronice
Cum functioneaza si ce provocari aduce autentificarea stricta a clientilor in tranzactiile electronice

Sistemul bancar autohton a implementat din ianuarie noile protocoale la nivel european pentru securizarea tranzactiilor electronice, ceea ce pentru utilizatorul obisnuit se traduce in pasi suplimentari pentru validarea unor operatiuni.

12 Ianuarie 2021 | Info banci

Scad dobanzile la credite si titluri de stat, urmeaza si cele la depozite
Scad dobanzile la credite si titluri de stat, urmeaza si cele la depozite

Dobanzile la creditele populatiei si companiilor dar si dobanzile la care se imprumuta statul au inceput anul in scadere. Vestea proasta este ca le vor urma si dobanzile la depozite.

11 Ianuarie 2021 | Info banci

CSALB: Negocierea intre parti este recomandata si de CJUE
CSALB: Negocierea intre parti este recomandata si de CJUE

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) considera ca una dintre deciziile Curtii de Justitie a Uniunii Europene ar putea determina instantele de judecata sa recomande bancilor si consumatorilor sa negocieze inainte de inceperea unui proces.

21 Decembrie 2020 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus