Creditele neperformante au crescut constant in 2012, pana la 18%

Procentul creditelor neperformante din portofoliile bancilor a atins nivelul de 18,23% la finalul lui 2012, cu 4 procente mai mult ca in anul precedent, conform datelor BNR.


Procentele sunt calculate pe baza volumelor totale de inantario acordate, atat populatiei cat si companiilor.

Conform datelor Biroului de Credit insa, valoarea restantelor inregistrate de populatie la contractele semnate cu institutiile de credit a urcat in 2012 cu 2 miliarde lei, pana la o valoare totala de 9,5 miliarde lei.

Aproape 740.000 de romani inregistrau la finalul anului trecut intarzieri mai mari de 30 zile la creditele contractate, conform datelor BNR. Cea mai mare pondere o constituie restantele in valuta.

Cresterea volumului de credite neperformante a fost insotita insa si de o scadere drastica a soldului creditelor nou acordate.

Un calcul realizat de Conso.ro indica faptul ca in 2012 bancile au acordat doar 1.500 de noi credite ipotecare in lei, in timp ce pe zona creditelor imobiliare in euro, aproape intreaga crestere s-a datorat programului Prima Casa.

Valoarea totala a activelor sistemului bancar se ridica la 365,9 miliarde lei, in crestere cu 12 miliarde lei.  Profitabilitatea bancilor a cunoscut insa o scadere puternica, cu o pierdere agregata de 2,12 miliarde lei si indicatori de rentabilitate in scadere.

Indicatorul de solvabilitate s-a mentinut aproximativ constant, situandu-se la finalul lunii decembrie de 14,64%.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Avantajele telefonului transformat in POS pentru consumatori si comercianti
Avantajele telefonului transformat in POS pentru consumatori si comercianti

Bancile au sesizat avantajele combinarii platilor in crestere cu cardul cu obstacolele dotarii cu POS-uri in spatiile comerciale improvizate si propun aplicatii ce transforma telefonul in terminal de acceptare a platilor cu cardul.

17 Februarie 2021 | Info banci

Cum functioneaza si ce provocari aduce autentificarea stricta a clientilor in tranzactiile electronice
Cum functioneaza si ce provocari aduce autentificarea stricta a clientilor in tranzactiile electronice

Sistemul bancar autohton a implementat din ianuarie noile protocoale la nivel european pentru securizarea tranzactiilor electronice, ceea ce pentru utilizatorul obisnuit se traduce in pasi suplimentari pentru validarea unor operatiuni.

12 Ianuarie 2021 | Info banci

Scad dobanzile la credite si titluri de stat, urmeaza si cele la depozite
Scad dobanzile la credite si titluri de stat, urmeaza si cele la depozite

Dobanzile la creditele populatiei si companiilor dar si dobanzile la care se imprumuta statul au inceput anul in scadere. Vestea proasta este ca le vor urma si dobanzile la depozite.

11 Ianuarie 2021 | Info banci

CSALB: Negocierea intre parti este recomandata si de CJUE
CSALB: Negocierea intre parti este recomandata si de CJUE

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) considera ca una dintre deciziile Curtii de Justitie a Uniunii Europene ar putea determina instantele de judecata sa recomande bancilor si consumatorilor sa negocieze inainte de inceperea unui proces.

21 Decembrie 2020 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus