Comisia Europeana vrea sa intensifice utilizarea medierii in rezolvarea disputelor

Comisia Europeana doreste sa impulsioneze pana la finalul anului, printr-o noua directiva, utilizarea  medierii in rezolvarea disputelor dintre consumatori si furnizorii de bunuri sau servicii.

Comisia a lansat o consultare publica, deschisa pana pe 15 martie, care va sta la baza unei noi directive in domeniul medierii, ce urmeaza a fi definitivata in luna noiembrie. Fiecare cetatean sau parte implicata isi poate trimite propunerile pe adresa de email sanco-consumer-adr@ec.europa.eu.

In prezent, la nivelul Uniunii Europene exista cel putin 750 de scheme de rezolvare a conflictelor in afara instantei, in functie de sectoare sau organizare. Totusi, gradul de cunoastere a acestor scheme este foarte scazut in randul consumatorilor.

Conform estimarilor, pierderile inregistrate de consumatorii care nu reusesc sa isi rezolve problemele cu diversi comercianti sau furnizori de servicii se ridica la aproximativ 0,3% din PIB-ul Uniunii Europene.


La nivelul Uniunii Europene scheme sau organisme de solutionare a conflictelor in afara instantei au fost infiintate in special in sectoarele telecomunicatiilor, turism si financiar. Totusi, exista o nevoie din ce in ce mai presanta pentru instituirea unor proceduri standard si in domeniul comertului electronic.

“Toti consumatorii europeni ar trebui sa dispuna de o metoda simpla, rapida si ieftina de a-si rezolva disputele cu furnizorii de bunuri sau servicii”, a precizat John Dalli, comisarul responsabil pentru Sanatate si Protectia Consumatorului.

Mediatorii bancari sunt din ce in ce mai activi si in Romania

In Romania nu a fost infiintata pana in prezent o institutie a Mediatorului Bancar insa in ultima perioada a crescut numarul de mediatori autorizati care doresc sa se specializeze in aplanarea conflictelor aparute in domeniul financiar.

Recent, a fost infiintata si FINBAN – Asociatia Mediatorilor din Domeniul Financiar-Bancar, formata din specialisti din mediul bancar si guvernata de Asociatia Romana a Bancilor. Acesta isi propune sa rezolve in afara instantei disputele aparute intre clienti si banci.

Caracteristicile procesului de mediere constau in impartialitate si neutralitate.  Rolul mediatorului nu este de a gasi o solutie pentru rezolvarea situatiei ci de a facilita comunicarea intre parti pentru a se ajunge la un compromis liber consimtit.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Romanii nu mai cred in beneficiile amanarii ratelor
Romanii nu mai cred in beneficiile amanarii ratelor

Pana pe 15 martie 2021, bancile primisera 21.825 de solicitari de suspendarea obligatiilor de plata din partea clientilor persoane fizice si juridice. Marea majoritate a acestor solicitari au venit din partea persoanelor fizice (96%) si doar 800 de cereri din partea companiilor.

15 Aprilie 2021 | Info banci

Creditele BRD isi asteapta solicitantii pe Conso
Creditele BRD isi asteapta solicitantii pe Conso

BRD intra in clubul partenerilor Conso care permit utilizatorilor sa trimita o aplicatie de credit, din comparatoarele dedicate creditelor de nevoi personale, creditelor imobiliare si imprumuturilor Noua Casa.

7 Aprilie 2021 | Info banci

Prin CEC Bank iti poti supraveghea conturile de la alte banci
Prin CEC Bank iti poti supraveghea conturile de la alte banci

Prin aplicatia mobila a bancii se pot vizualiza conturi diferite deschise la alte banci din Romania, astfel incat utilizatorii pot avea o privire de ansamblu asupra activelor lor bancare.

5 Aprilie 2021 | Info banci

AliasPay inlocuieste IBAN-ul cu numarul de telefon si creste viteza platilor
AliasPay inlocuieste IBAN-ul cu numarul de telefon si creste viteza platilor

Noutatea introdusa de serviciul pus la dispozitia bancilor de catre Transfond este ca se pot face plati intre clientii bancilor diferite, persoane fizice sau mici comercianti.

23 Martie 2021 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus