Varianta pentru solutionarea litigiilor bancare

Guvernul a adoptat saptamana aceasta o serie de reglementari in ceea ce priveste protectia consumatorilor, care vizeaza in special solutionarea alternativa a litigiilor. Pentru domeniul bancar, se prevede infiintarea Centrului de solutionare alternativa a litigiilor din sistemul bancar, iar activitatea acestui centru va fi coordonata de un Colegiu de Coordonare, mentioneaza Executivul.

Ordonanta adoptata in acest sens transpune in legislatia romaneasca prevederile Directivei 2013/11/UE a privind solutionarea alternativa a litigiilor in materie de consum.

"Directiva impune statelor membre sa faciliteze accesul consumatorilor la proceduri de solutionare alternativa a litigiilor (SAL - n.r.) in cazul litigiilor nationale si al celor transfrontaliere care se refera la obligatiile contractuale prevazute in contractele de vanzari sau in contractele de prestari de servicii din toate sectoarele comerciale”, se mentioneaza in comunicat.

In acest scop, in cadrul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, se va infiinta o structura responsabila cu derularea acestor proceduri.

Se infiinteaza un centru SAL specializat

In ceea ce priveste centrul SAL pentru sistemul bancar, acesta va fi coordonat de Colegiul de Coordonare alcatuit dintr-un reprezentant ANPC, un reprezentant al unei asociatii  de consumatori, un reprezentant BNR, un reprezentant ARB si un reprezentant independent ales de catre ceilalti patru membri, a declarat, pentru ziarul Bursa, presedintele ANPC, Marius Dunca.

„Este singura entitate SAL care va solutiona, alternativ, litigii in domeniul bancar, dar nu ingradeste dreptul consumatorilor de a se adresa ANPC sau instantelor. Entitatile SAL propun sau impun solutii, consumatorul decide daca alege propunerea sau impunerea solutiei. Solutia, daca este acceptata de ambele parti si nu este atacata la instanta judecatoreasca competenta, in termen de 15 zile, devine titlu executoriu”, a explicat predesintele ANPC.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

Sondajul Conso s-a incheiat

Multumim tuturor participantilor. Rezultatele tragerii la sorti vor fi afisate in zilele urmatoare.

Mai multe detalii

ALTE ARTICOLE - Info banci


Plati mai simple si mai rapide prin Google Pay
Plati mai simple si mai rapide prin Google Pay

Atat Visa cat si Mastercard au comunicat introducerea serviciului in Romania, prin intermediul catorva banci si fintech-uri. Inrolarea in serviciu se face prin intermediul aplicatiilor mobile ale partenerilor.

18 Noiembrie 2020 | Info banci

Black Friday, varianta bancara
Black Friday, varianta bancara

Sarbatoare de marketing si lichidare de stocuri, Black Friday are corespondent si in acest in ofertele bancilor care isi tenteaza clientii preponderent cu credite mai ieftine si carduri de cumparaturi mai generoase.

9 Noiembrie 2020 | Info banci

Cum se deschide un cont bancar exclusiv online
Cum se deschide un cont bancar exclusiv online

Pandemia a obligat furnizorii de servicii financiare sa se plieze pe noile norme sociale iar distantarea fizica se poate practica acum intre functionarii si clienti cu conditia sa existe o conexiune de internet functionala si autentificarea prealabila a solicitantilor.

20 Octombrie 2020 | Info banci

Mai putine impacari intre consumatori si banci. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB
Mai putine impacari intre consumatori si banci. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB

Daca anul trecut, in 85% dintre negocieri, partile acceptau solutia data de conciliatori, procentul a scazut la 80% in acest an, tendinta fiind observata in ultimele luni. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB?

7 Octombrie 2020 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus