Varianta pentru solutionarea litigiilor bancare

Guvernul a adoptat saptamana aceasta o serie de reglementari in ceea ce priveste protectia consumatorilor, care vizeaza in special solutionarea alternativa a litigiilor. Pentru domeniul bancar, se prevede infiintarea Centrului de solutionare alternativa a litigiilor din sistemul bancar, iar activitatea acestui centru va fi coordonata de un Colegiu de Coordonare, mentioneaza Executivul.

Ordonanta adoptata in acest sens transpune in legislatia romaneasca prevederile Directivei 2013/11/UE a privind solutionarea alternativa a litigiilor in materie de consum.

"Directiva impune statelor membre sa faciliteze accesul consumatorilor la proceduri de solutionare alternativa a litigiilor (SAL - n.r.) in cazul litigiilor nationale si al celor transfrontaliere care se refera la obligatiile contractuale prevazute in contractele de vanzari sau in contractele de prestari de servicii din toate sectoarele comerciale”, se mentioneaza in comunicat.

In acest scop, in cadrul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, se va infiinta o structura responsabila cu derularea acestor proceduri.

Se infiinteaza un centru SAL specializat

In ceea ce priveste centrul SAL pentru sistemul bancar, acesta va fi coordonat de Colegiul de Coordonare alcatuit dintr-un reprezentant ANPC, un reprezentant al unei asociatii  de consumatori, un reprezentant BNR, un reprezentant ARB si un reprezentant independent ales de catre ceilalti patru membri, a declarat, pentru ziarul Bursa, presedintele ANPC, Marius Dunca.

„Este singura entitate SAL care va solutiona, alternativ, litigii in domeniul bancar, dar nu ingradeste dreptul consumatorilor de a se adresa ANPC sau instantelor. Entitatile SAL propun sau impun solutii, consumatorul decide daca alege propunerea sau impunerea solutiei. Solutia, daca este acceptata de ambele parti si nu este atacata la instanta judecatoreasca competenta, in termen de 15 zile, devine titlu executoriu”, a explicat predesintele ANPC.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori
Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori

Numarul consumatorilor de servicii financiare care au apelat in 2020 la solutiile intermediate de cele doua entitati de solutionare alternativa a litigiilor in domeniul financiar (SAL-Fin si CSALB) a fost in crestere semnificativa.

13 Mai 2021 | Info banci

Digitalizarea a ajuns si la cardurile de credit
Digitalizarea a ajuns si la cardurile de credit

Pandemia a mutat tot mai multe operatiuni in zona online. Mai multe institutii financiare permit achizitionarea cardurilor de credit fara prezenta fizica. Cu fiecare saptamana care trece, se mareste numarul celor care fac tranzitia de la prezenta fizica in zona digitala.

28 Aprilie 2021 | Info banci

Romanii nu mai cred in beneficiile amanarii ratelor
Romanii nu mai cred in beneficiile amanarii ratelor

Pana pe 15 martie 2021, bancile primisera 21.825 de solicitari de suspendarea obligatiilor de plata din partea clientilor persoane fizice si juridice. Marea majoritate a acestor solicitari au venit din partea persoanelor fizice (96%) si doar 800 de cereri din partea companiilor.

15 Aprilie 2021 | Info banci

Creditele BRD isi asteapta solicitantii pe Conso
Creditele BRD isi asteapta solicitantii pe Conso

BRD intra in clubul partenerilor Conso care permit utilizatorilor sa trimita o aplicatie de credit, din comparatoarele dedicate creditelor de nevoi personale, creditelor imobiliare si imprumuturilor Noua Casa.

7 Aprilie 2021 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus