Clientii nemultumiti ai bancilor s-au reunit intr-o asociatie

O parte dintre clientii nemultumiti de institutiile financiare au infiintat Asociatia pentru Protectia Clientilor Bancari (APCB), cu scopul de a apara drepturile consumatorilor de produse si servicii bancare.

Asociatia a luat fiinta in luna iulie 2011, la aproximativ 1 an de la momentul in care clientii bancilor au inceput sa se reuneasca in diverse grupuri pentru a merge impreuna in instanta pentru modificarea diverselor clauze din contractele de credit.


“Vrem sa ne facem simtita prezenta si dorinta de implicare, pe langa determinarea si hotararea de a continua sub toate formele posibile cautarea celor mai bune solutii pentru dezvoltarea parteneriatului real intre client si banca”, au precizat pentru Conso.ro reprezentantii Asociatiei.

Printre punctele ce urmeaza a fi atinse de catre asociatie in viitorul apropiat se numara promovarea adoptarii Legii Falimentului Personal, sustinerea prin asistenta juridica a clientilor cu probleme precum si promovarea de actiuni de informare a clientilor cu privire la drepturile pe care le au.

“Vom informa autoritatile competente cu privire la prezenta pe piata a unor produse/servicii bancare neconforme cu dispozitiile legale in vigoare, cu privire la clauzele abuzive în contracte si practicile incorecte ale bancilor în relatia cu clientii. Vom milita pentru o piata a produselor si serviciilor bancare transparenta si de incredere, bazata pe protectie legala eficienta a clientilor”, au precizat reprezentantii Asociatiei. 


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori
Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori

Numarul consumatorilor de servicii financiare care au apelat in 2020 la solutiile intermediate de cele doua entitati de solutionare alternativa a litigiilor in domeniul financiar (SAL-Fin si CSALB) a fost in crestere semnificativa.

13 Mai 2021 | Info banci

Digitalizarea a ajuns si la cardurile de credit
Digitalizarea a ajuns si la cardurile de credit

Pandemia a mutat tot mai multe operatiuni in zona online. Mai multe institutii financiare permit achizitionarea cardurilor de credit fara prezenta fizica. Cu fiecare saptamana care trece, se mareste numarul celor care fac tranzitia de la prezenta fizica in zona digitala.

28 Aprilie 2021 | Info banci

Romanii nu mai cred in beneficiile amanarii ratelor
Romanii nu mai cred in beneficiile amanarii ratelor

Pana pe 15 martie 2021, bancile primisera 21.825 de solicitari de suspendarea obligatiilor de plata din partea clientilor persoane fizice si juridice. Marea majoritate a acestor solicitari au venit din partea persoanelor fizice (96%) si doar 800 de cereri din partea companiilor.

15 Aprilie 2021 | Info banci

Creditele BRD isi asteapta solicitantii pe Conso
Creditele BRD isi asteapta solicitantii pe Conso

BRD intra in clubul partenerilor Conso care permit utilizatorilor sa trimita o aplicatie de credit, din comparatoarele dedicate creditelor de nevoi personale, creditelor imobiliare si imprumuturilor Noua Casa.

7 Aprilie 2021 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus