Biroul de Credit ar putea fi responsabil pentru corectitudinea datelor centralizate

Erorile aparute in datele transmise la Biroul de Credit ar putea fi remediate si de catre reprezentantii acestuia, conform unui proiect de lege initiat de senatorul Iulian Urban.

Proiectul de lege stipuleaza ca “birourile de credit sunt obligate sa efectueze demersuri in vederea remedierii deficientelor constatate in legatura cu caracterul inexact sau incomplet al informatiilor”.

In plus, Biroul de Credit sau institutia care a raportat datele au obligatia de a verifica sesizarile primite de la persoanele inscrise si de a remedia situatia in cazul in care se constata erori.

In prezent, Biroul de Credit nu este responsabil pentru datele primite de la banci si IFN-uri, doar acestea din urma putand sa modifice erorile care ar putea aparea in raportari.

Initiativa senatorului Urban vine in conditiile in care activitatea institutiilor de tipul Biroului de Credit este reglementata doar prin legea 677/2001 privind prelucrarea datelor cu caracter personal, fara a exista o lege speciala in acest sens.

Mai mult, daca initiativa senatorului Urban va fi adoptata de Parlament in forma propusa, atunci entitatile de tipul Biroului de Credit vor avea nevoie de aviz sau autorizatie din partea BNR.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Cum pot fi evitate comisioanele de retragere si depunere de numerar la ghiseu
Cum pot fi evitate comisioanele de retragere si depunere de numerar la ghiseu

Bancile penalizeaza operatiunile cu numerar in succursale, iar retragerile/depunerile de numerar la ghiseu pot echivala, procentual, cu o dobanda la termen. Exista insa modalitati de ocolire a acestor costuri.

3 August 2021 | Info banci

Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori
Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori

Numarul consumatorilor de servicii financiare care au apelat in 2020 la solutiile intermediate de cele doua entitati de solutionare alternativa a litigiilor in domeniul financiar (SAL-Fin si CSALB) a fost in crestere semnificativa.

13 Mai 2021 | Info banci

Digitalizarea a ajuns si la cardurile de credit
Digitalizarea a ajuns si la cardurile de credit

Pandemia a mutat tot mai multe operatiuni in zona online. Mai multe institutii financiare permit achizitionarea cardurilor de credit fara prezenta fizica. Cu fiecare saptamana care trece, se mareste numarul celor care fac tranzitia de la prezenta fizica in zona digitala.

28 Aprilie 2021 | Info banci

Romanii nu mai cred in beneficiile amanarii ratelor
Romanii nu mai cred in beneficiile amanarii ratelor

Pana pe 15 martie 2021, bancile primisera 21.825 de solicitari de suspendarea obligatiilor de plata din partea clientilor persoane fizice si juridice. Marea majoritate a acestor solicitari au venit din partea persoanelor fizice (96%) si doar 800 de cereri din partea companiilor.

15 Aprilie 2021 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus