BCR este chemata in instanta de un grup de 400 de clienti

Primul proces colectiv impotriva unei banci a debutat cu depunerea la Tribunalul Bucuresti a dosarului in care 408 clienti ai BCR solicita recalcularea costurilor la credite.

Primul termen de judecata a fost stabilit pe 24 octombrie 2011. Clientii, reprezentati de avocatul Gheorghe Piperea, solicita eliminarea comisionului de risc si mentinerea marjei initiale de dobanda din contract.

De asemenea, se doreste si suspendarea platii oricarui tip de dobanda pana la finalizarea procesului.

“Nu dorim sa nu mai platim deloc, dar nu vrem sa platim niste dobanzi pe care le consideram abuzive. Pana la finalizarea procesului, dorim sa returnam doar principalul din rata lunara”, a precizat pentru Conso.ro, Violeta Vasilioglu, unul din reprezentantii grupului de clienti.

Clientii au decis sa mearga in judecata dupa ce banca nu s-a prezentat la invitatia de conciliere adresata de avocat. Momentan, un alt grup, reprezentat tot de avocatul Piperea, format din alti 224 de clienti ai BCR au transmis o invitatie similara bancii, la care aceasta ar trebui sa raspunda pana pe 7 noiembrie.

“Daca banca nu se prezinta, ceea ce este probabil, si cel de-al doilea grup va merge pe aceeasi directie”, a mai precizat Vasilioglu.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Calatoria aplicatiei ING Home’Bank in 15 ani de la lansare
Calatoria aplicatiei ING Home’Bank in 15 ani de la lansare

ING Home’Bank este o aplicatie completa de internet banking, care astazi are peste 1,1 milioane de utilizatori activi si 26 milioane de sesiuni pe luna. Prin intermediul ei, oricine poate deschide relatia cu banca, poate accesa toate serviciile si produsele curente si poate inclusiv sa inchida relatia, totul online, oriunde, oricand.

22 Decembrie 2021 | Articol sponsorizat

Produse si servicii bancare pentru clientii cu dizabilitati
Produse si servicii bancare pentru clientii cu dizabilitati

Bancile au inceput sa isi adapteze oferta pentru a ajunge si la persoanele cu deficiente de auz sau de vedere, din dorinta a largi cat mai mult posibil baza actuala de clienti.

15 Octombrie 2021 | Info banci

Cum pot fi evitate comisioanele de retragere si depunere de numerar la ghiseu
Cum pot fi evitate comisioanele de retragere si depunere de numerar la ghiseu

Bancile penalizeaza operatiunile cu numerar in succursale, iar retragerile/depunerile de numerar la ghiseu pot echivala, procentual, cu o dobanda la termen. Exista insa modalitati de ocolire a acestor costuri.

3 August 2021 | Info banci

Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori
Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori

Numarul consumatorilor de servicii financiare care au apelat in 2020 la solutiile intermediate de cele doua entitati de solutionare alternativa a litigiilor in domeniul financiar (SAL-Fin si CSALB) a fost in crestere semnificativa.

13 Mai 2021 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus