Banca Romaneasca, obligata sa modifice 27.000 de contracte

Banca Romaneasca este obligata de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor sa modifice 27.000 de contracte de credit pana pe 3 septembrie, a anuntat luni, presedintele ANPC, Marius Dunca. In plus, banca a primit o amenda de 40.000 de lei, pentru pentru incasare ilegala de comisioane.

Presedintele ANPC a spus ca este vorba despre doua tipuri de credite, respectiv unul ipotecar si unul de nevoi personale, pentru care banca a incasat unele comisioane, incepand din 2010, modificand contractele originale din 2006.

Astfel, pentru un credit ipotecar din 2006 comisionul de analiza era zero iar comisionul de administrare a creditului era de 1%, platibil din credit la data primei utilizari. Cu toate acestea, banca a perceput din 21 iunie 2010 pana la momentul analizarii petitiilor si un comision de administrare de cont curent. Conform OUG 50, pentru creditul acordat, creditorul poate percepe numai comision de analiza dosar, comision de administrare sau comision de administrare cont curent. ANPC a precizat ca banca avea in portofoliu, la 30 iunie 2015, aproximativ 12.000 de contracte de credit ipotecar.

Presedintele ANPC a mai spus ca, din acest moment, banca nu mai are voie sa incaseze comisionul, iar consumatorii pot da in judecata operatorul financiar pentru recuperarea banilor incasati fara temei legal.

De asemenea, ANPC a analizat si un credit de nevoi personale, pentru care initial banca nu a perceput comision de analiza si nici comision de administrare a creditului, iar comisionul de monitorizare a creditului era de 0,3%, platibil lunar impreuna cu rata de credit. Pe graficul de rambursare apare, in 2010, o majorare a comisionului de administrare de la zero la 0,3%, desi in actul aditional se precizeaza ca este zero. 15.000 de contracte ale bancii sunt in aceasta situatie.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori
Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori

Numarul consumatorilor de servicii financiare care au apelat in 2020 la solutiile intermediate de cele doua entitati de solutionare alternativa a litigiilor in domeniul financiar (SAL-Fin si CSALB) a fost in crestere semnificativa.

13 Mai 2021 | Info banci

Digitalizarea a ajuns si la cardurile de credit
Digitalizarea a ajuns si la cardurile de credit

Pandemia a mutat tot mai multe operatiuni in zona online. Mai multe institutii financiare permit achizitionarea cardurilor de credit fara prezenta fizica. Cu fiecare saptamana care trece, se mareste numarul celor care fac tranzitia de la prezenta fizica in zona digitala.

28 Aprilie 2021 | Info banci

Romanii nu mai cred in beneficiile amanarii ratelor
Romanii nu mai cred in beneficiile amanarii ratelor

Pana pe 15 martie 2021, bancile primisera 21.825 de solicitari de suspendarea obligatiilor de plata din partea clientilor persoane fizice si juridice. Marea majoritate a acestor solicitari au venit din partea persoanelor fizice (96%) si doar 800 de cereri din partea companiilor.

15 Aprilie 2021 | Info banci

Creditele BRD isi asteapta solicitantii pe Conso
Creditele BRD isi asteapta solicitantii pe Conso

BRD intra in clubul partenerilor Conso care permit utilizatorilor sa trimita o aplicatie de credit, din comparatoarele dedicate creditelor de nevoi personale, creditelor imobiliare si imprumuturilor Noua Casa.

7 Aprilie 2021 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus