Banca Romaneasca, obligata sa modifice 27.000 de contracte

Banca Romaneasca este obligata de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor sa modifice 27.000 de contracte de credit pana pe 3 septembrie, a anuntat luni, presedintele ANPC, Marius Dunca. In plus, banca a primit o amenda de 40.000 de lei, pentru pentru incasare ilegala de comisioane.

Presedintele ANPC a spus ca este vorba despre doua tipuri de credite, respectiv unul ipotecar si unul de nevoi personale, pentru care banca a incasat unele comisioane, incepand din 2010, modificand contractele originale din 2006.

Astfel, pentru un credit ipotecar din 2006 comisionul de analiza era zero iar comisionul de administrare a creditului era de 1%, platibil din credit la data primei utilizari. Cu toate acestea, banca a perceput din 21 iunie 2010 pana la momentul analizarii petitiilor si un comision de administrare de cont curent. Conform OUG 50, pentru creditul acordat, creditorul poate percepe numai comision de analiza dosar, comision de administrare sau comision de administrare cont curent. ANPC a precizat ca banca avea in portofoliu, la 30 iunie 2015, aproximativ 12.000 de contracte de credit ipotecar.

Presedintele ANPC a mai spus ca, din acest moment, banca nu mai are voie sa incaseze comisionul, iar consumatorii pot da in judecata operatorul financiar pentru recuperarea banilor incasati fara temei legal.

De asemenea, ANPC a analizat si un credit de nevoi personale, pentru care initial banca nu a perceput comision de analiza si nici comision de administrare a creditului, iar comisionul de monitorizare a creditului era de 0,3%, platibil lunar impreuna cu rata de credit. Pe graficul de rambursare apare, in 2010, o majorare a comisionului de administrare de la zero la 0,3%, desi in actul aditional se precizeaza ca este zero. 15.000 de contracte ale bancii sunt in aceasta situatie.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Avantajele telefonului transformat in POS pentru consumatori si comercianti
Avantajele telefonului transformat in POS pentru consumatori si comercianti

Bancile au sesizat avantajele combinarii platilor in crestere cu cardul cu obstacolele dotarii cu POS-uri in spatiile comerciale improvizate si propun aplicatii ce transforma telefonul in terminal de acceptare a platilor cu cardul.

17 Februarie 2021 | Info banci

Cum functioneaza si ce provocari aduce autentificarea stricta a clientilor in tranzactiile electronice
Cum functioneaza si ce provocari aduce autentificarea stricta a clientilor in tranzactiile electronice

Sistemul bancar autohton a implementat din ianuarie noile protocoale la nivel european pentru securizarea tranzactiilor electronice, ceea ce pentru utilizatorul obisnuit se traduce in pasi suplimentari pentru validarea unor operatiuni.

12 Ianuarie 2021 | Info banci

Scad dobanzile la credite si titluri de stat, urmeaza si cele la depozite
Scad dobanzile la credite si titluri de stat, urmeaza si cele la depozite

Dobanzile la creditele populatiei si companiilor dar si dobanzile la care se imprumuta statul au inceput anul in scadere. Vestea proasta este ca le vor urma si dobanzile la depozite.

11 Ianuarie 2021 | Info banci

CSALB: Negocierea intre parti este recomandata si de CJUE
CSALB: Negocierea intre parti este recomandata si de CJUE

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) considera ca una dintre deciziile Curtii de Justitie a Uniunii Europene ar putea determina instantele de judecata sa recomande bancilor si consumatorilor sa negocieze inainte de inceperea unui proces.

21 Decembrie 2020 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus