Autoritatile poloneze amendeaza recuperatorii de creante agresivi

Inducerea fricii, a presiunii psihologice si confuziei au adus recuperatorilor de creante din Polonia amenzi de peste 250.000 euro din partea Autoritatii de Protectie a Consumatorilor si Competitiei.


Principala institutie amendata a fost Euro Bank, pentru incalcarea intereselor consumatorilor prin utilizarea intimidarii, presiunii psihice si furnizarea de informatii inexacte privind consecintele neplatii ratei lunare.

Investigatia a pornit de la o serie de articole si reportaje aparute in media in luna noiembrie 2009 iar amenda a fost bazata pe convorbirile telefonice pe care angajatii Euro Bank le aveau cu debitorii.

“Banca se vede obligata sa trimita dosarul catre executare. La adresa indicata de dvs va fi trimisa o echipa de interventie, formata din executori, pentru negociere. Nu va faceti griji, executorii nostri sunt specialisti in recuperarea debitelor de la clienti care nu mai vor sa plateasca. Va vor vizita acasa, in uniforme si sunt convins ca dupa o scurta perioada de negociere, in ciuda problemelor pe care le aveti, va veti decide sa returnati banii datorati catre banca”, era mesajul standard al reprezentantilor bancii atunci cand telefonau debitorii.

Decizia de aplicare a amenzii este cu atat mai importanta cu cat autoritatile au confirmat pentru Conso.ro ca in Polonia nu exista o legislatie specifica pentru protejarea debitorilor. Autoritatea s-a bazat pe legislatia generala privind protejarea intereselor consumatorilor si pe cea privind competitia incorecta.

In Romania, pana in prezent nu a fost aplicata nicio amenda semnificativa societatilor de colectare creante, in ciuda numeroaselor cazuri de abuzuri comise si prezentate inclusiv in media.

Totusi, legislatia specifica este in curs de aprobare si prevede o serie de reguli pe care recuperatori de creante trebuie sa le respecte atunci cand comunica cu debitorii.

Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Mai putine impacari intre consumatori si banci. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB
Mai putine impacari intre consumatori si banci. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB

Daca anul trecut, in 85% dintre negocieri, partile acceptau solutia data de conciliatori, procentul a scazut la 80% in acest an, tendinta fiind observata in ultimele luni. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB?

7 Octombrie 2020 | Info banci

Bilant la 5 ani si planuri de viitor pentru CSALB
Bilant la 5 ani si planuri de viitor pentru CSALB

In luna septembrie, s-au Implinit 5 ani de la Infiintarea Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor In domeniul Bancar (CSALB), prima entitate care solutioneaza pe cale extrajudiciara litigiile dintre consumatori si comerciantii din sistemul financiar-bancar.

30 Septembrie 2020 | Info banci

Cum sa faci bani de pe urma bancii aducand clienti noi
Cum sa faci bani de pe urma bancii aducand clienti noi

UniCredit Bank copiaza modelul folosit de Revolut, ING Bank si Raiffeisen Bank si ofera un stimulent de 50 de lei clientilor care isi conving cunoscutii sa deschida conturi curente in lei, pentru ei sau pentru copiii/parintii lor.

18 Septembrie 2020 | Info banci

Vocea clientului Conso se aude direct la CSALB
Vocea clientului Conso se aude direct la CSALB

Conso si Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor din domeniul bancar (CSALB) au incheiat un parteneriat care permite formularea de solicitari de rezolvare a nemultumirilor legate de produsele si serviciile bancare direct din sectiunea Vocea Clientului de pe Conso.

2 Septembrie 2020 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus