Autoritatile poloneze amendeaza recuperatorii de creante agresivi

Inducerea fricii, a presiunii psihologice si confuziei au adus recuperatorilor de creante din Polonia amenzi de peste 250.000 euro din partea Autoritatii de Protectie a Consumatorilor si Competitiei.


Principala institutie amendata a fost Euro Bank, pentru incalcarea intereselor consumatorilor prin utilizarea intimidarii, presiunii psihice si furnizarea de informatii inexacte privind consecintele neplatii ratei lunare.

Investigatia a pornit de la o serie de articole si reportaje aparute in media in luna noiembrie 2009 iar amenda a fost bazata pe convorbirile telefonice pe care angajatii Euro Bank le aveau cu debitorii.

“Banca se vede obligata sa trimita dosarul catre executare. La adresa indicata de dvs va fi trimisa o echipa de interventie, formata din executori, pentru negociere. Nu va faceti griji, executorii nostri sunt specialisti in recuperarea debitelor de la clienti care nu mai vor sa plateasca. Va vor vizita acasa, in uniforme si sunt convins ca dupa o scurta perioada de negociere, in ciuda problemelor pe care le aveti, va veti decide sa returnati banii datorati catre banca”, era mesajul standard al reprezentantilor bancii atunci cand telefonau debitorii.

Decizia de aplicare a amenzii este cu atat mai importanta cu cat autoritatile au confirmat pentru Conso.ro ca in Polonia nu exista o legislatie specifica pentru protejarea debitorilor. Autoritatea s-a bazat pe legislatia generala privind protejarea intereselor consumatorilor si pe cea privind competitia incorecta.

In Romania, pana in prezent nu a fost aplicata nicio amenda semnificativa societatilor de colectare creante, in ciuda numeroaselor cazuri de abuzuri comise si prezentate inclusiv in media.

Totusi, legislatia specifica este in curs de aprobare si prevede o serie de reguli pe care recuperatori de creante trebuie sa le respecte atunci cand comunica cu debitorii.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Produse si servicii bancare pentru clientii cu dizabilitati
Produse si servicii bancare pentru clientii cu dizabilitati

Bancile au inceput sa isi adapteze oferta pentru a ajunge si la persoanele cu deficiente de auz sau de vedere, din dorinta a largi cat mai mult posibil baza actuala de clienti.

15 Octombrie 2021 | Info banci

Cum pot fi evitate comisioanele de retragere si depunere de numerar la ghiseu
Cum pot fi evitate comisioanele de retragere si depunere de numerar la ghiseu

Bancile penalizeaza operatiunile cu numerar in succursale, iar retragerile/depunerile de numerar la ghiseu pot echivala, procentual, cu o dobanda la termen. Exista insa modalitati de ocolire a acestor costuri.

3 August 2021 | Info banci

Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori
Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori

Numarul consumatorilor de servicii financiare care au apelat in 2020 la solutiile intermediate de cele doua entitati de solutionare alternativa a litigiilor in domeniul financiar (SAL-Fin si CSALB) a fost in crestere semnificativa.

13 Mai 2021 | Info banci

Digitalizarea a ajuns si la cardurile de credit
Digitalizarea a ajuns si la cardurile de credit

Pandemia a mutat tot mai multe operatiuni in zona online. Mai multe institutii financiare permit achizitionarea cardurilor de credit fara prezenta fizica. Cu fiecare saptamana care trece, se mareste numarul celor care fac tranzitia de la prezenta fizica in zona digitala.

28 Aprilie 2021 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus