Autoritatile poloneze amendeaza recuperatorii de creante agresivi

Inducerea fricii, a presiunii psihologice si confuziei au adus recuperatorilor de creante din Polonia amenzi de peste 250.000 euro din partea Autoritatii de Protectie a Consumatorilor si Competitiei.


Principala institutie amendata a fost Euro Bank, pentru incalcarea intereselor consumatorilor prin utilizarea intimidarii, presiunii psihice si furnizarea de informatii inexacte privind consecintele neplatii ratei lunare.

Investigatia a pornit de la o serie de articole si reportaje aparute in media in luna noiembrie 2009 iar amenda a fost bazata pe convorbirile telefonice pe care angajatii Euro Bank le aveau cu debitorii.

“Banca se vede obligata sa trimita dosarul catre executare. La adresa indicata de dvs va fi trimisa o echipa de interventie, formata din executori, pentru negociere. Nu va faceti griji, executorii nostri sunt specialisti in recuperarea debitelor de la clienti care nu mai vor sa plateasca. Va vor vizita acasa, in uniforme si sunt convins ca dupa o scurta perioada de negociere, in ciuda problemelor pe care le aveti, va veti decide sa returnati banii datorati catre banca”, era mesajul standard al reprezentantilor bancii atunci cand telefonau debitorii.

Decizia de aplicare a amenzii este cu atat mai importanta cu cat autoritatile au confirmat pentru Conso.ro ca in Polonia nu exista o legislatie specifica pentru protejarea debitorilor. Autoritatea s-a bazat pe legislatia generala privind protejarea intereselor consumatorilor si pe cea privind competitia incorecta.

In Romania, pana in prezent nu a fost aplicata nicio amenda semnificativa societatilor de colectare creante, in ciuda numeroaselor cazuri de abuzuri comise si prezentate inclusiv in media.

Totusi, legislatia specifica este in curs de aprobare si prevede o serie de reguli pe care recuperatori de creante trebuie sa le respecte atunci cand comunica cu debitorii.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Avantajele telefonului transformat in POS pentru consumatori si comercianti
Avantajele telefonului transformat in POS pentru consumatori si comercianti

Bancile au sesizat avantajele combinarii platilor in crestere cu cardul cu obstacolele dotarii cu POS-uri in spatiile comerciale improvizate si propun aplicatii ce transforma telefonul in terminal de acceptare a platilor cu cardul.

17 Februarie 2021 | Info banci

Cum functioneaza si ce provocari aduce autentificarea stricta a clientilor in tranzactiile electronice
Cum functioneaza si ce provocari aduce autentificarea stricta a clientilor in tranzactiile electronice

Sistemul bancar autohton a implementat din ianuarie noile protocoale la nivel european pentru securizarea tranzactiilor electronice, ceea ce pentru utilizatorul obisnuit se traduce in pasi suplimentari pentru validarea unor operatiuni.

12 Ianuarie 2021 | Info banci

Scad dobanzile la credite si titluri de stat, urmeaza si cele la depozite
Scad dobanzile la credite si titluri de stat, urmeaza si cele la depozite

Dobanzile la creditele populatiei si companiilor dar si dobanzile la care se imprumuta statul au inceput anul in scadere. Vestea proasta este ca le vor urma si dobanzile la depozite.

11 Ianuarie 2021 | Info banci

CSALB: Negocierea intre parti este recomandata si de CJUE
CSALB: Negocierea intre parti este recomandata si de CJUE

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) considera ca una dintre deciziile Curtii de Justitie a Uniunii Europene ar putea determina instantele de judecata sa recomande bancilor si consumatorilor sa negocieze inainte de inceperea unui proces.

21 Decembrie 2020 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus