Autoritatea de supraveghere din Ungaria mediaza disputele dintre banci si clienti

Autoritatea de supraveghere financiara din Ungaria a pus la punct o schema de mediere gratuita pentru a solutiona in afara curtilor de judecata disputele dintre banci si clienti.


Schema functioneaza de la 1 iulie 2011 si nu presupune niciun cost pentru clienti. Inainte de a solicita ajutor la Consiliul Financiar de Mediere, consumatorul este obligat sa faca mai intai o solicitare la institutia financiara reclamata pentru a rezolva direct plangerea.

Daca raspunul primit nu este satisfacator, cazul sau poate fi introdus in procedura de mediere. Aceasta solutie este optionala pentru banci. Consiliul Financiar de Mediere publica insa pe propriul website lista institutiilor financiare care accepta sa fie incluse in procedura de mediere, dar si a celor care nu accepta.

In acest mod, bancile care accepta medierea beneficiaza de un avantaj in fata potentialilor clienti. Ei stiu de la bun inceput ca daca vor avea vreo problema cu institutia respectiva, vor putea beneficia de o procedura rapida si fara costuri pentru rezolvarea nemultumirilor. In prezent, singura institutie care nu coopereaza este CIB Bank.

Romania nu are inca o schema alternativa de rezolvare a disputelor dintre banci si clienti. Comunitatea bancara si-a exprimat de mai multi ani interesul pentru o astfel de entitate, insa lucrurile au ramas la stadiul declarativ.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Avantajele telefonului transformat in POS pentru consumatori si comercianti
Avantajele telefonului transformat in POS pentru consumatori si comercianti

Bancile au sesizat avantajele combinarii platilor in crestere cu cardul cu obstacolele dotarii cu POS-uri in spatiile comerciale improvizate si propun aplicatii ce transforma telefonul in terminal de acceptare a platilor cu cardul.

17 Februarie 2021 | Info banci

Cum functioneaza si ce provocari aduce autentificarea stricta a clientilor in tranzactiile electronice
Cum functioneaza si ce provocari aduce autentificarea stricta a clientilor in tranzactiile electronice

Sistemul bancar autohton a implementat din ianuarie noile protocoale la nivel european pentru securizarea tranzactiilor electronice, ceea ce pentru utilizatorul obisnuit se traduce in pasi suplimentari pentru validarea unor operatiuni.

12 Ianuarie 2021 | Info banci

Scad dobanzile la credite si titluri de stat, urmeaza si cele la depozite
Scad dobanzile la credite si titluri de stat, urmeaza si cele la depozite

Dobanzile la creditele populatiei si companiilor dar si dobanzile la care se imprumuta statul au inceput anul in scadere. Vestea proasta este ca le vor urma si dobanzile la depozite.

11 Ianuarie 2021 | Info banci

CSALB: Negocierea intre parti este recomandata si de CJUE
CSALB: Negocierea intre parti este recomandata si de CJUE

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) considera ca una dintre deciziile Curtii de Justitie a Uniunii Europene ar putea determina instantele de judecata sa recomande bancilor si consumatorilor sa negocieze inainte de inceperea unui proces.

21 Decembrie 2020 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus