ANPC obliga bancile sa afiseze costurile pe ecrane TV in unitati

Conform unui ordin ANPC, toate unitatile bancare trebuie dotate cu ecrane TV pe care sa ruleze informatii privind protectia consumatorilor si detalii despre costurile principalelor produse oferite.


Ecranele cu diagonala de minim 65 de cm vor afisa informatii despre drepturile consumatorilor de servicii financiare, explicatii cu privire la terminologia specifica domeniului financiar bancar, precum si orice alte informatii transmise de catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC).

De asemenea, cel putin 10% din suprafata ecranului va fi ocupata de o banda scroll, pe care vor rula atat informatii generale despre protectia consumatorilor cat si detalii despre costurile percepute de institutia in cauza pentru produse si servicii oferite clientilor.

Acestea trebuie sa includa in principal comisionul de administrare a contului curent, comisioanele de retragere la ghiseu sau ATM, de depunere, costurile aferente serviciului de internet banking dar si indicii de referinta utilizati la actualizarea dobanzilor la credite.

Conso.ro a participat activ si de aceasta data in dezbaterea publica a proiectului de ordin. Mai multe propuneri facute de echipa Conso.ro se regasesc in textul final al ordinului, publicat in Monitorul Oficial.
Prevederea se aplica de la 1 ianuarie 2012, atat bancilor cat si institutiilor financiare nebancare.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Produse si servicii bancare pentru clientii cu dizabilitati
Produse si servicii bancare pentru clientii cu dizabilitati

Bancile au inceput sa isi adapteze oferta pentru a ajunge si la persoanele cu deficiente de auz sau de vedere, din dorinta a largi cat mai mult posibil baza actuala de clienti.

15 Octombrie 2021 | Info banci

Cum pot fi evitate comisioanele de retragere si depunere de numerar la ghiseu
Cum pot fi evitate comisioanele de retragere si depunere de numerar la ghiseu

Bancile penalizeaza operatiunile cu numerar in succursale, iar retragerile/depunerile de numerar la ghiseu pot echivala, procentual, cu o dobanda la termen. Exista insa modalitati de ocolire a acestor costuri.

3 August 2021 | Info banci

Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori
Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori

Numarul consumatorilor de servicii financiare care au apelat in 2020 la solutiile intermediate de cele doua entitati de solutionare alternativa a litigiilor in domeniul financiar (SAL-Fin si CSALB) a fost in crestere semnificativa.

13 Mai 2021 | Info banci

Digitalizarea a ajuns si la cardurile de credit
Digitalizarea a ajuns si la cardurile de credit

Pandemia a mutat tot mai multe operatiuni in zona online. Mai multe institutii financiare permit achizitionarea cardurilor de credit fara prezenta fizica. Cu fiecare saptamana care trece, se mareste numarul celor care fac tranzitia de la prezenta fizica in zona digitala.

28 Aprilie 2021 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus