Anterior anului 2025, persoanele care doreau să beneficieze de reducerea oferită de stat prin Programul Rabla trebuiau să meargă mai întâi la un producător sau dealer auto pentru a se înscrie în program.
Înscrierea în program era efectuată în mod electronic de către dealer, fiind necesare datele personale ale beneficiarului, respectiv ale proprietarului rablei (dacă acesta cesiona către o altă persoană dreptul la prima de casare).
La înscriere se prezentau următoarele documente:
• actul de identitate (original și copie) pentru beneficiar și proprietarul rablei;
• certificatul de înmatriculare al rablei, în copie legalizată;
• cartea de identitate a rablei, în copie legalizată;
• certificate de atestare fiscală pentru plata taxelor locale pentru beneficiarul primei și proprietarul rablei;
• declarație pe proprie răspundere că beneficiarul se angajează să cumpere o mașină nouă.
Aplicația genera apoi nota de înscriere, care era valabilă 120 de zile, termen până la care trebuia achiziționat autoturismul nou. Persoanele fizice prezentau ulterior, în termen de 30 de zile, certificatul de distrugere al rablei (din 2020, certificatul de radiere se putea obține online).
În 2025, înscrierea persoanelor fizice se face prin aplicația informatică pusă la dispoziție de AFM, fără participarea directă a producătorilor în procesul de înscriere.
De asemenea, s-a introdus o perioadă de monitorizare de 18 luni: beneficiarul nu poate să vândă sau să înstrăineze mașina nouă achiziționată timp de 18 luni de la emiterea facturii (inclusiv dacă este achiziționată în leasing), cu obligația ca înmatricularea permanentă să fie pe numele beneficiarului la final.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News