top banner

Utilizatorii de servicii financiare preseaza Parlamentul sa le apere interesele

20 Noiembrie 2015 | Autor: Conso

Utilizatorii de servicii financiare solicita Parlamentului adoptarea de urgenta Legii privind conversia creditelor in franci elvetieni si mentinerea in forma actuala a Legii 193/2000 privind clauzele abuzive. De asemenea, consumatorii solicita precizari in legatura cu Centrul de solutionare alternativa a litigiilor in domeniul bancar.
Asociatiile care reprezinta acesti consumatori au convenit incheierea unui parteneriat strategic in scopul sustinerii eficiente a intereselor consumatorilor utilizatori de servicii financiare.
„In cadrul primei intalniri, participantii au convenit sa solicite Parlamentului adoptarea de urgenta a legii care va reglementa conversia in lei a creditelor in CHF si sa sustina pozitia AURSF-GCCC in cadrul dezbaterilor care vor avea loc pe aceasta tema la Comisia de Buget-Finante din Camera Deputatilor”, se mentioneaza intr-un comunicat comun al asociatiilor.
Semnatarele documentului sunt Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania (APC Romania), Asociatia Utilizatorilor Romani de Servicii Financiare (AURSF) si Grupul Clientilor cu Credite in CHF (GCCC).
Acestea au mai s-a convenit sustinerea comuna a proiectului de lege privind dare in plata, recent aprobat de Senat si care urmeaza sa intre curand in dezbaterea comisiilor de specialitate din Camera Deputatilor.
De asemenea, participantii la intalnire au reiterat opozitia lor ferma la orice tentativa de modificare a legii 193/2000, urmand sa solicite in acest sens Comisiei Juridice a Camerei Deputatilor sa renunte la examinarea acestui proiect de lege.
Consumatorii cer transparenta in organizarea SAL-ului bancar
Reprezentantii consumatorilor au stabilit o abordare comuna si recentei reglementari a solutionarii alternative a litigiilor in domeniul bancar.
„S-a stabilit participarea comuna la sedintele comisiilor de specialitate din Camera Deputatilor, in vederea depunerii de amendamente care sa corecteze neconcordantele existente in actuala forma a Ordonantei 38 fata de prevederile Directivei 11/2013. In plus, s-a stabilit initierea de demersuri comune, inclusiv pe calea instantelor judecatoresti, in vederea clarificarii modului in care s-a facut desemnarea si validarea membrilor Colegiului de coordonare a Centrului SAL din domeniul bancar, precum si respectarea conditiilor prevazute de Ordonanta 38, avand in vedere lipsa totala de transparenta in care s-a desfasurat acest proces, numele membrilor fiind dezvaluite de un articol din presa”, se mai arata in comunicatul citat.
Potrivit participantilor la intalnire, este profund ingrijoratoare perspectiva de functionare, prezenta si viitoare, a acestui organism. In plus, ei si-au exprimat ingrijorarea cu privire la reglementarea activitatii corpului de conciliatori care urmeaza sa analizeze litigiile dintre consumatori si banci, avand in vedere lipsa oricarei informatii publice privind activitatea desfasurata pana in prezent, desi exista informatii credibile care plaseaza demararea activitatii Colegiului la inceputul lunii octombrie.
ANPC trebuie sa fie independenta politic
In alta ordine de idei, Asociatiile de consumatori au au hotarat adoptarea unui Apel pentru crearea unei autoritati pentru protectia consumatorilor autonome si independente de interesele politice (similara BNR, ASF, ANCOM, ANRE, Consiliul Concurentei, etc.). „Apelul adresat Guvernului, Parlamentului si partidelor politice este deschis pentru semnare tuturor celor interesati”, sustin Asociatiile semnatare.
Necesitatea acestui demers a aparut in contextul schimbarii intempestive a presedintelui Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), pentru a evita producerea pe viitor a unor asemenea situatii.
Potrivit apelului, consumatorii nu beneficiaza de o Autoritate Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) independenta de interesele politice, la fiecare schimbare de guvern, si uneori chiar in timpul existentei aceluiasi guvern, conducerea sau o parte a conducerii ANPC a fost schimbata, fara justificare, in afara de apartenenta politica a celor vizati, iar desele schimbari ale conducerii ANPC (5 presedinti in ultimii 7 ani) au afectat interesele consumatorilor.

Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News

Comparații

Credite nevoi personale

Credite nevoi personale
  • Compari ofertele și economisești bani
  • Aplici online la credit
  • Verifici situația de la Biroul de Credit
Compară
Educație financiară

Banchereza, pe înțelesul tuturor

  • Te ajutăm să înțelegi mai ușor contractele bancare
  • Vorbim în termeni simpli, pe înțelesul tău
  • Sfaturi financiare pentru consumatori
Citește

Un proiect susținut de

BCR

Credite nevoi personale

Alte Articole

Ce costuri au creditele bancare de valoare mică pe termen scurt?

Ce costuri au creditele bancare de valoare mică pe termen scurt?

Majoritatea băncilor oferă împrumuturi de nevoi personale ale căror costuri variază în funcție de mărimea sumei, existența unor asigurări, virarea veniturilor în cont și istoricul în relația cu banca.

28 Ian 2025 | Credite nevoi personale
Sărbători smart cu soluții digitale de la Garanti BBVA

Sărbători smart cu soluții digitale de la Garanti BBVA

Aplicația de Mobile Banking de la Garanti BBVA devine spiridușul digital al sărbătorilor, oferindu-le clienților posibilitatea de a aplica pentru un credit de nevoi personale și pentru un card de credit Bonus Card, 24/7, de oriunde din lume, doar cu un smartphone conectat la internet, fără nevoia de a vizita o agenție bancară.

18 Dec 2024 | Credite nevoi personale
Creste numarul ofertelor cu dobanzi fixe unice la creditele de nevoi personale

Creste numarul ofertelor cu dobanzi fixe unice la creditele de nevoi personale

Garanti Bank este una dintre bancile care propune o strategie de promovare a solutiilor de creditare obtinute prin aplicatia mobila.

10 Dec 2024 | Credite nevoi personale
Garanti BBVA mizează pe digitalizare

Garanti BBVA mizează pe digitalizare

Garanti BBVA a dezvoltat o aplicație de mobile banking care își propune să reprezinte un adevărat hub digital, care permite oricărui client al băncii să aplice pentru un credit de nevoi personale și pentru card de credit Bonus Card, 24/7, de oriunde din lume, doar cu un smartphone conectat la internet, fără să fie nevoie să viziteze o agenție a băncii.

21 Noi 2024 | Credite nevoi personale

TE AJUTĂM SĂ-ȚI FACI CALCULELE

Calculatoare

Credit maxim

Calculează suma maximă pe care o poți împrumuta în funcție de venitul tău

Rate credit

Calculează rata lunară, DAE și graficul complet de rambursare la creditul tău

Refinanțare credit

Calculează suma pe care o poți economisi dacă îți refinanțezi creditul