Seful celei mai mari banci din Romania face o declaratie surprinzatoare in contextul in care bancile nu sunt inca dispuse sa imparta cu clientii povara creditarii iresponsabile din perioada de boom. Tomas Spurny spune, la finalul mandatului la conducerea BCR, ca bancile au gresit din punct de vedere moral fata de clientii lor, dar nu si legal.
”Exista o nevoie de a reaseza relatiile dintre clienti si banca. Daca vii la o banca si nu esti nici matematician, nici expert financiar, te vei confrunta cu o multime de termeni care nu-ti vor spune nimic. Trebuie sa subliniem clar riscurile pe care oamenii le pot intampina atunci cand fac afaceri cu noi”, a explicat oficialul BCR in cadrul unei conferinte privind responsabilitatea sociala.
Pe de alta parte, insa, Spurny reclama inegalitatea legii clauzelor abuzive, care, in opinia sa, da prea multe drepturi clientilor. Legea transpune o directiva europeana din 1993.
“Responsabilitatea sociala a bancii, sa cumpere risc si sa vanda incredere, nu se poate manifesta in lipsa unei simetrii a intereselor partilor interesate”, a subliniat oficialul citat.
Potrivit acestuia, responsabilitatea sociala are trei puncte principale, primul fiind increderea, iar urmatorul - nevoia de a reaseza relatiile dintre clienti si banca. ”Traim intr-o lume ce evolueaza rapid la nivel global unde paradigmele relatiilor dintre client si banca s-au schimbat dramatic in ultimii 15 ani”, a mai spus seful BCR. Al treilea element definitoriu in responsabilitatea sociala este, potrivit lui Spurny, simetria partilor interesate, simetria investitorilor, a statului si societatii per ansamblu.
Tomas Spurny pleaca de la conducerea BCR si el va fi inlocuit, la 1 octombrie, de Sergiu Manea, vicepresedinte pentru Corporate Banking si Piete de Capital in cadrul bancii.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News