Cel mai recent Eurobarometru arata ca multi romani sunt descurajati de procedurile birocratice care apar la refinantarea unui credit de nevoi personale, astfel ca abandoneaza acest demers. Ponderea acestor persoane este de 3 ori mai mare decat media din UE. Scrisoarea de refinantare este un exemplu de obstacol care taie elanul clientilor.
Refinantarea permite clientilor care au in credit in derulare sa isi diminueze costurile, schimband produsul achizitionat cu altul mai ieftin. Aceste operatiuni s-au derulat destul de frecvent in ultimii ani, multi clienti reusind in final sa plateasca rate mai mici, economisind bani.
Multe persoane sunt descurajate de birocratie
Exista insa un numar semnificativ de consumatori cred ca procedura nu este deloc facila. Conform celui mai recent Eurobarometru, 14% dintre romanii cu credite de nevoi personale au afirmat ca nu au incercat sa apeleze la refinantare deoarece considera ca este dificil de realizat si presupune un efort prea mare.
O pondere mai mare a persoanelor descurajate din start de procedura refinantarii se mai intalneste doar in Ungaria, unde 16% dintre clienti abandoneaza demersul din acelasi motiv.
In economiile dezvoltate din zona euro, acest procent este de regula de 1-2%, in timp ce media UE este de 4%.
Scrisoare de refinantare sau cum sa pui bete in roate inutil!
Ponderea mult mai mare a persoanelor descurajate din Romania arata ca procedurile impuse de banci constituie inca o bariera importanta pentru clientii. O parte dintre impedimente au fost semnalate si de Conso.ro in trecut, unul dintre ele fiind impunerea unui cost nejustificat de mare pentru
scrisoarea de refinantare.
Atunci cand un client se refinanteaza, el trebuie sa obtina de la banca unde are creditul un extras cu soldul ramas de plata. Acest document nu difera cu nimic pentru banca, din punct de vedere al complexitatii operatiunii si al costurilor operationale, decat un simplu extras de cont curent.
Cu toate acestea, bancile percep in acest caz comisioane chiar si de 100 ori mai mari, cu scopul evident de a ingreuna procedura de refinantare.
Deseori, scrisoarea nu este furnizata pe loc, ci dupa cateva zile lucratoare. Astfel, clientul este obligat in mod inutil sa faca drumuri repetate la banca, pentru a obtine o hartie, traind o experienta similara cu cele de administratiile financiare. In acest conditii, nu este de mirare ca multe persoane prefera sa nu se mai gandeasca deloc la refinantare.
Pe de alta, si procedura de obtinere a noului credit poate descuraja un consumator. In cazul in care a avut ghinionul ca la obtinerea imprumutului initial sa astepte chiar si cateva luni, in care functionarii i-au tot cerut diverse documente, este normal sa fie sceptic in a o lua de la capat.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News