Piperea cere BCR penalitati de 1.000 lei de client pe zi pentru nerespectarea sentintei ICCJ

Avocatul Gheorghe Piperea cere Banci Comerciale Romane 1000 de lei pentru fiecare client din procesul castigat la ICCJ pentru fiecare zi de intarziere a punerii in aplicare a hotararii instantei. Cererile vor fi trimise instantei incepand de marti.

Inalta Curte de Casatie si Justitie a decis, saptamana trecuta, ca dobanda de referinta variabila practicata de BCR avea un caracter abuziv si a dispus ca banca sa modifice contractele clientilor implicati in proces in asa fel incat sa o elimine, iar dobanda aferenta creditului sa ramana doar marja fixa prevazuta in contract, a explicat Piperea.

El a spus ca, in majoritatea cazurilor clientilor din proces, marja fixa era de 1,5%, aproximativ 10% aveau o marja de 1,2% si foarte putin marja zero.

Avocatul se asteapta ca banca sa tergiverseze punerea in aplicare a decizie aproximativ un an, asa ca a anuntat ca solicita penalitatile mentionate care, avand in vedere ca in proces au fost implicati 207 clienti, inseamna o penalitate totala de 72 de miliaone de lei pentru banca.

“Obligatia de a face va fi pusa in executare silita. Nefiind evaluabila in bani, se va cere instantei, pentru a determina BCR sa modifice contractul, o penalitate de 1.000 de lei pe zi de intarziere. Este suma maxima pe care o poate dispune instanta. Dar clientii cer aceasta suma pentru cei cinci ani in care au fost in prices cu banca si perioada anterioara de discutii cu institutia”, a mai spus Piperea.


Avocatul clientilor a precizat ca, inainte de decizia finala in proces, clientii implicati au fost contactati de banca si au primit oferta de reducere a ratelor cu 20%, dar nu au acceptat-o pentru ca in instanta, cu eliminarea dobanzii variabile si rambursarea sumelor platite nedatorate, clientii au obtinut o reducere de 70% a ratei lunare. In plus, oferta bancii era insotita de cimentarea clauzelor abuzive si nu presupunea restituirea sumelor platite in plus.

Piperea a mai spus ca deciziile instantei nu se vor aplica si clientilor cu contracte similare care nu s-au aflat in proces, dar acestia vor pune presiune pe banca si vor solicita, la randul lor, eliminarea clauzelor constatate a fi abuzive in cadrul procesului.

BCR sustine ca victoria clientilor este „o mare infrangere”


Pe de alta parte, BCR considera ca victoria clamata de clientii avocatului Gheorghe Piperea in procesul cu banca este, de fapt, o mare infrangere. Intr-un punct de vedere transmis presei, banca arata ca ICCJ a respins principala solicitare a clientilor, si anume stabilirea dobanzii pentru credit la un nivel egal cu EURIBOR/ROBOR plus marja initiala, si considera ca judecatorii vor recomanda negocierea conditiilor de pret intre cele doua parti contractuale.

Reprezentantii BCR apreciaza ca “cinci ani de judecata s-au soldat cu un rezultat negativ referitor la asteptarile de nivel al dobanzii, desi clientii au putut beneficia de oferte concrete de intelegere amiabila atat la inceput si in mod permanent pe parcursul celor 5 ani”.

Potrivit BCR, aproape doua treimi dintre clientii care au initiat procesul au ajuns, pana la urma, la intelegeri cu banca.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

Sondajul Conso s-a incheiat

Multumim tuturor participantilor. Rezultatele tragerii la sorti vor fi afisate in zilele urmatoare.

Mai multe detalii

ALTE ARTICOLE - Credite nevoi personale


CSALB: IFN-urile sunt reticente sa se impace cu consumatorii
CSALB: IFN-urile sunt reticente sa se impace cu consumatorii

Concilierile dintre IFN-uri si clientii acestora au rezultate slabe, chiar si dupa cinci ani de la infiintarea Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar. Desi cererile adresate IFN-urilor sunt cu aproape 60% mai multe decat anul trecut, acestea au acceptat spre negociere doar 22 de solicitari ale consumatorilor.

16 Noiembrie 2020 | Credite de consum

O noua amanare a ratelor: tentatie mare, dar si riscuri pe masura
O noua amanare a ratelor: tentatie mare, dar si riscuri pe masura

Apropierea reluarii platii ratelor pentru creditele a caror rambursare a fost suspendata readuce in discutie oportunitatea prelungirii masurii si riscurile aferente pentru debitori si banci.

19 Octombrie 2020 | Credite de consum

Cum poti face o simulare pentru un credit de nevoi personale?
Cum poti face o simulare pentru un credit de nevoi personale?

Poti face rapid o simulare pentru un credit de nevoi personale pe Conso. Verifici pe loc care este rata lunara, suma totala de rambursat si DAE pentru creditele de nevoi personale oferite de banci si IFN-uri.

7 Octombrie 2020 | Credite de consum

Creditele in magazin sunt rapide, dar au costuri mari
Creditele in magazin sunt rapide, dar au costuri mari

Daca bancile sunt preferate cand vine vorba de sistemul rate fara dobanda de catre retaileri, pentru variantele de e-credit sau credit direct in magazin s-a ales oferta IFN-urilor, care pot oferi banii mai repede decat bancile dar la costuri semnificativ mai mari decat in cazul unui credit de nevoi personale.

8 Septembrie 2020 | Credite de consum

Mai multe articole

GHIDURI


Ghid credite de consum

Finantatorii acorda mai multe tipuri de credit de consum, cele mai des intalnite fiind creditele pentru nevoi personale (cu si fara ipoteca). Perioada maxima pe care se acorda creditele de nevoi personale a fost reglementata de catre BNR la 5 ani. Informatii despre suma imprumutata, costul creditului, alegerea tipului de credit si garantia imprumut

Biroul de Credit

Biroul de Credit s-a infiintat in anul 2003, avand 25 de banci ca principali actionari. Baza sa de date cuprinde, atat date furnizate de bancile actionare cat si de la banci si alte institutii care au calitatea de participanti. In acest fel, se verifica atat comportamentul de plata din trecut, cat si gradul de indatorare al clientului. Totul despre

Centrala Riscurilor de Credit (CRC)

Centrul Riscurilor de credit - CRC este un centru de colectare de date care functioneaza in cadrul Bancii Nationale. Aceasta functioneaza ca un birou de credit, unde sunt raportate informatii de risc bancar si informatii despre fraudele cu carduri. La CRC, raporteaza informatii si au acces la baza de date toate institutiile de credit din Romania. T

Noua legislatie a creditului

De fiecare data cand solicita informatii despre un credit, fie ca este vorba despre un credit cu ipoteca sau de un credit negarantat, clientii trebuie sa primeasca de la functionarul bancar o fisa standard cu detaliile principale ale produsului. Ce drepturi am cand ma informez? Ce drepturi am la analiza dosarului? In ce conditii pot renunta la cred

Cum sa te imprumuti prudent in 3 pasi?

Inainte de a merge la banca sa intrebi ce suma maxima poti imprumuta, este vine sa iti faci de acasa temele. Nimeni nu stie mai bine decat tine situatia financiara si cat de mult iti poti permite sa platesti. Te ajutam sa iti faci calculele: cat de mult cheltuiesti, care este venitul disponibil si cat poti rambursa in Ghidul Cum sa te imprumuti pru

Inapoi sus