Peste 100 de clienti Raiffeisen Bank au decis sa demareze procesul coletiv impotriva bancii, deoarece sunt nemultumiti de modul in care banca a raspuns solicitarilor de conciliere. Aceasta este cea de a treia banca care va fi chemata in instanta de catre un grup de clienti, dupa BCR si Volksbank.
La mijlocul lunii noiembrie, clientii au invitat Raiffeisen Bank la conciliere, solicitand modificarea clauzelor considerate abuzive in contractele de credit, restituirea sumelor platite in plus, precum si calcularea dobanzilor in functie de indici monetari de referinta.
Potrivit casei de avocatura Piperea&Asociatii, care va reprezenta clientii in instanta, banca se aratase initial deschisa la rezolvare, pe cale amiabila, a litigiului cu clientii.
In acest sens, reprezentatii bancii si-au aratat disponibilitatea de a analiza propunerea clientilor.
In cadrul unei intalniri, s-a stabilit o procedura prin care sa se asigure analiza fiecarui dosar de credit. “Fiecare client urma sa stie cand trebuie trimis dosarul sau, cine il va solutiona si in ce interval de timp. Rezulta deci ca, fiecare client al Raiffeisen Bank, avea o sansa in a se elimina clauzele abuzive din contractele de credit incheiate cu aceasta banca”, se arata intr-un comunicat de presa emis de casa de avocatura.
Clientii nu mai au rabdare sa astepte raspunsul bancii
Ulterior insa, banca si-a schimbat abordarea. In loc sa analizeze propunerea cu privire la algoritmul de calcul al ratei dobanzii, Raiffeisen a raspuns ca la data intrarii in vigoare a OUG nr. 50/2010, dobanda era stabilita in mod legal, informeaza Piperea&Asociatii.
Totodata, casa de avocatura nu a fost multumita de modul in care banca urma sa analizeze dosarele clientilor, deoarece procedura de lucru nu a fost comunicata, raspunsul primit fiind evaziv, de genul “vom raspunde acestor solicitari intr-un timp foarte scurt”.
“Fata de atitudinea ulterioara a Raiffeisen Bank, in prezent, nu se poate decat sa se constate ca interesul pentru rezolvarea pe cale amiabila a litigiului referitor la caracterul abuziv al contractelor de credit incheiate de consumatori cu aceasta banca, a fost doar o iluzie”, au declarat reprezentantii Piperea&Asociatii.
Ei considera ca desi aparent exista o invitatie la analiza “dosar cu dosar” a solicitarilor clientilor, in realitate, se doreste o amanare a procesului colectiv impotriva bancii.
“In fata lipsei de consecventa in atitudinea Raiffeisen Bank, ramane ca instanta de judecata sa se pronunte in acest caz”, precizeaza casa de avocatura ce reprezinta clientii bancii.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News