Decizia autoritatilor din Croatia de a adopta un act normativ care sa oblige bancile sa aprobe conversia creditelor din franci in euro la cursul din momentul acordarii este o initiativa notabila. Afirmatia ii apartine presedintelui Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, Marius Dunca.
In opinia sa, si in Romania bancile trebuie sa vina cu solutii concrete pentru a usura povara clientilor care au probleme la plata ratelor la banca.
Presedintele institutiei sustine ca, in continuare, Autoritatea primeste si cate 100 de reclamatii pe zi din partea consumatorilor impotriva bancilor. In acest context, Dunca recomanda institutiilor de credit sa tina cont de clientii nemultumiti care reprezinta o comunitate din ce in ce mai importanta si specializata, fapt dovedit si de numarul mare de procese pe care ANPC le are in derulare.
Marius Dunca este de parere ca bancile trebuie sa recastige increderea consumatorilor, iar acest lucru nu se poate obtine decat "cu respect fata de consumatori", prin deschiderea fata de acestia, prin contracte clare, transparente si pe intelesul clientului.
"Intr-o economie de piata sanatoasa, ar trebui sa venim cu produse sigure, care sa satisfaca in acelasi timp nevoile consumatorilor, sa va ganditi si dumneavoastra (bancile-n.r.) la un castig, dar nu la castiguri uriase. Contractele cu clientii ar trebui sa fie mai corecte, mai transparente, fara capcane, mai usor de inteles de catre consumatori si poate asa vom reusi sa le recastigam increderea", a mai spus Marius Dunca.
Seful ANPC a mai spus ca nu se pot rezolva toate problemele prin legislatie, iar bancile trebuie sa ia in calcul si partea umana.
"Discutam pana gasim solutii optime, dar nu vreau sa aud de castiguri uriase pentru bancheri pe spatele romanilor", a subliniat presedintele ANPC.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News