Clientii bancilor solicita echidistanta din partea FMI pe subiectul OUG 50

Clientii nemultumiti ai bancilor solicita echidistanta din partea FMI in problema implementarii OUG 50/2010 si solicita o intalnire cu reprezentantii institutiei.


Mesajul clientilor, transmis printr-o scrisoare deschisa catre reprezentantul FMI, Jeffrey Franks, vine in urma unor declaratii ale oficialilor institutiei, prin care s-a lasat de inteles ca eliberarea unei viitoare transe din acordul stand-by ar putea fi conditionata de modificarea OUG 50/2010.

“In spiritul bunei credinte de care suntem convinsi ca dati dovada, va rugam insistent sa manifestati echidistanta in problematica OUG 50/2010 si sa sustineti interesul clientilor bancilor, cu aceeasi promptitudine cu care v-ati situat de partea institutiilor financiar-bancare. In acest sens, va solicitam respectuos o intalnire de lucru cu reprezentantii clientilor bancilor din Romania, pentru a cunoaste realitatea relatiei banca-client”, se precizeaza in scrisoarea deschisa.

De asemenea, sunt puse in oglinda pierderile estimate de banci ca urmare a implementarii ordonantei si pierderile pe care le-au suferit clientii de-a lungul timpului, ca rumare a platii de “comisioane inventate si dobanzi de cateva ori mai mari decat in oricare alta tara din UE”.

Scrisoarea este semnata de reprezentantii BCR, Volksbank, Alpha Bank, RBS, Credit Europe Bank, Bancpost si Raiffeisen Bank.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

Sondajul Conso s-a incheiat

Multumim tuturor participantilor. Rezultatele tragerii la sorti vor fi afisate in zilele urmatoare.

Mai multe detalii

ALTE ARTICOLE - Credite nevoi personale


CSALB: IFN-urile sunt reticente sa se impace cu consumatorii
CSALB: IFN-urile sunt reticente sa se impace cu consumatorii

Concilierile dintre IFN-uri si clientii acestora au rezultate slabe, chiar si dupa cinci ani de la infiintarea Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar. Desi cererile adresate IFN-urilor sunt cu aproape 60% mai multe decat anul trecut, acestea au acceptat spre negociere doar 22 de solicitari ale consumatorilor.

16 Noiembrie 2020 | Credite de consum

O noua amanare a ratelor: tentatie mare, dar si riscuri pe masura
O noua amanare a ratelor: tentatie mare, dar si riscuri pe masura

Apropierea reluarii platii ratelor pentru creditele a caror rambursare a fost suspendata readuce in discutie oportunitatea prelungirii masurii si riscurile aferente pentru debitori si banci.

19 Octombrie 2020 | Credite de consum

Cum poti face o simulare pentru un credit de nevoi personale?
Cum poti face o simulare pentru un credit de nevoi personale?

Poti face rapid o simulare pentru un credit de nevoi personale pe Conso. Verifici pe loc care este rata lunara, suma totala de rambursat si DAE pentru creditele de nevoi personale oferite de banci si IFN-uri.

7 Octombrie 2020 | Credite de consum

Creditele in magazin sunt rapide, dar au costuri mari
Creditele in magazin sunt rapide, dar au costuri mari

Daca bancile sunt preferate cand vine vorba de sistemul rate fara dobanda de catre retaileri, pentru variantele de e-credit sau credit direct in magazin s-a ales oferta IFN-urilor, care pot oferi banii mai repede decat bancile dar la costuri semnificativ mai mari decat in cazul unui credit de nevoi personale.

8 Septembrie 2020 | Credite de consum

Mai multe articole

Inapoi sus