Pe langa rolul de supraveghere si reglementare a sistemului bancar, unul din principalele roluri ale EBA se regaseste in zona protectiei consumatorilor. “Responsabilitatea EBA este de a promova transparenta, simplitatea dar si tratamentul corect al consumatorilor”, se afirma intr-un comunicat de presa al EBA.
In acest sens, Autoritatea si-a propus ca in 2012 sa utilizeze o serie de instrumente precum colectarea si analizarea trendurilor de pe piata bancara din perspectiva consumatorului, sa promoveze si sa coordoneze proiectele de educatie financiara si sa dezvolte standarde si reglementari comune pentru industria bancara.
Implicarea mai puternica in zona protectiei consumatorilor va fi sustinuta si printr-o masa rotunda dedicata exclusiv acestui subiect, eveniment ce va avea loc pana la mjlocul anului.
De asemenea, in cursul anului 2012, EBA si-a propus sa analizeze practicile si produsele bancare disponibile pe piata europeana, sa realizeze un raport dedicat riscurilor si recomandarilor necesare in zona protectiei consumatorilor.
EBA isi propune si sa identifice si sa analizeze si prejudiciile aduse consumatorilor in sectorul creditelor ipotecare si al altor produse si servicii financiare (cum sunt spre exemplu, cardurile de credit).
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News