top banner

Femeile sunt clientii BCR cu cele mai multe contracte de economisire-creditare

08 Martie 2012 | Autor: Marius Serban

Femeile reprezinta majoritatea clientilor care incheie contracte de economisire cu BCR Banca pentru Locuinte, conform unui sondaj realizat in randul clientilor BCR. Persoanele care aleg aceste produse ca solutie de economisire trebuie sa astepte 5 ani pentru a fructifica avantajele oferite. In caz contrar, risca sa suporte chiar si pierderi.
Din totalul contractantilor, 54% sunt femei si 46% sunt barbati, conform datelor publicate de BCR.
Initial, contractele de acest tip au fost concepute pentru a ajuta persoanele cu venituri mici sa isi modernizeze locuinta. In acest scop, clientul este obligat sa economiseasca pana cand sumele acumulate ating minim 40% din valoarea lucrarilor de modernizare, restul banilor urmand a fi acoperiti prin credit.
Perioada de economisire nu poate fi mai mica de 18 luni, iar anual clientul are dreptul  sa primeasca de la stat o prima.
Pe masura ce economia a intrat in recesiune si populatia si-a pierdut interesul pentru credit, aceste produse au fost promovate mai intens ca solutie de economisire.
Chiar daca rata dobanzii este una foarte scazuta, prima de la stat poate face ca randamentul sa devina avantajos.
Clientii trebuie insa sa stie ca perioada de economisire este de 5 ani. Retragerile anticipate sunt costisitoare din 2 motive:
  • toate primele de la stat se returneaza, daca clientul nu economiseste minim 5 ani; astfel ca elementul cheie care facea acest produs profitabil pentru client dispare;
  • comisionul platit la semnarea contractului este posibil sa nu fie acoperit din dobanzi, astfel ca suma retrasa poate fi chiar mai mica decat banii depusi. Acest comision desi este de numai 1%, se calculeaza la suma totala ce urmeaza a fi economisita de client in urmatorii 5 ani.
Numarul de clienti care au incheiat contracte cu BCR Banca pentru Locuinte a crescut rapid in ultimii ani, de la aproape 50.000 in 2008 la peste 250.000 la sfarsitul lui 2011.
Un rol important in cresterea numarului de clienti l-au avut unitatile BCR, unde clientii au fost indrumati de consilieri catre aceste produse. Nu intotdeauna modul de functionare a produsului a fost inteles in mod corespunzator de clienti, asa cum arata mai multe postari ale utilizatorilor Conso.ro la rubrica Vocea clientului.
In anumite cazuri, persoanele care ne-au scris au semnalat ca isi doreau doar un depozit, care sa le permita acces oricand la banii din cont, dar au fost indrumati de functionarii bancii catre aceste produse, care nu li se potriveau.
Pentru a evita astfel de probleme este important sa solicitati detalii suplimentare de la angajatii bancii. De asemenea, este bine sa nu semnati pe loc un contract de economisire-creditare in cazul in care va este propus, ci sa analizati documentele primite acasa pentru a studia mai atent conditiile contractuale.
Comparații

Credite imobiliare

Credite imobiliare
  • Compari ofertele și economisești bani
  • Aplici online la credit
  • Verifici situația de la Biroul de Credit
Compară
Educație financiară

Banchereza, pe înțelesul tuturor

  • Te ajutăm să înțelegi mai ușor contractele bancare
  • Vorbim în termeni simpli, pe înțelesul tău
  • Sfaturi financiare pentru consumatori
Citește

Un proiect susținut de

BCR

Credite imobiliare

Alte Articole

Florin Dănescu, ARB: „În fața problemelor actuale din societate oamenii nu trebuie să fie pesimiști, ci precauți”

Florin Dănescu, ARB: „În fața problemelor actuale din societate oamenii nu trebuie să fie pesimiști, ci precauți”

Florin Dănescu - Președinte executiv Asociația Română a Băncilor, în dialog cu Septimiu Stoica - conciliator CSALB și Președinte al Bursei Române de Mărfuri și Irina Chițu – analist financiar.

21 Iun 2022 | Credite imobiliare
Alexandru Păunescu: „De la BNR am spus mereu băncilor să renunțe la soluțiile standardizate, fără suflet”

Alexandru Păunescu: „De la BNR am spus mereu băncilor să renunțe la soluțiile standardizate, fără suflet”

Alexandru Păunescu – directorul juridic al BNR și reprezentantul Băncii Centrale în Colegiul de Coordonare al CSALB, în dialog cu Radu Rizoiu - conciliator onorific CSALB, avocat, Profesor universitar și Irina Chițu – analist financiar.

15 Iun 2022 | Credite imobiliare
Amanarea ratelor 2.0 vine cu riscuri suplimentare

Amanarea ratelor 2.0 vine cu riscuri suplimentare

Decizia de a permite debitorilor o noua amanare a ratelor, masura similara cu cea aplicata in pandemie, vine pe fondul unor dobanzi in crestere si poate amplifica efortul de rambursare.

26 Mai 2022 | Credite imobiliare
Vladimir Kalinov, vicepreședinte Raiffeisen Bank: „Este un mit că banca îl pândește pe clientul cu probleme ca să îi ia casa. Nu ne ocupăm cu imobilele și nici nu suntem interesați!”

Vladimir Kalinov, vicepreședinte Raiffeisen Bank: „Este un mit că banca îl pândește pe clientul cu probleme ca să îi ia casa. Nu ne ocupăm cu imobilele și nici nu suntem interesați!”

Vladimir Kalinov - vicepreședintele Raiffeisen Bank, în dialog cu Liviu Fenoghen - directorul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) și Cătălin Bălan - comunicator.

24 Mai 2022 | Credite imobiliare

TE AJUTĂM SĂ-ȚI FACI CALCULELE

Calculatoare

Credit maxim

Calculează suma maximă pe care o poți împrumuta în funcție de venitul tău

Rate credit

Calculează rata lunară, DAE și graficul complet de rambursare la creditul tău

Refinanțare credit

Calculează suma pe care o poți economisi dacă îți refinanțezi creditul