Folosim cookies pentru a face website-ul mai usor de utilizat, in conformitate cu Noul Regulament al Uniunii Europene cu privire la Protectia Datelor Personale (GDPR). Citeste Politica de Confidentialitate.

Taxa de poluare incalca legislatia Uniunii Europene


Curtea Europeana de Justitie (CEJ) a decis ca taxa de poluare instituita de statul roman incalca legislatia Uniunii Europene deoarece descurajeaza importurile de masini second-hand din Uniune in favoarea celor provenite de pe piata nationala.


Curtea Europeana a fost sesizata de catre tribunalul Sibiu, dupa ce o persoana a solicitat instantei restituirea sumei platite pentru taxa de poluare. Aceasta a cumparat un automobil de ocazie din Germania in iulie 2008, la pretul de 6.600 euro. Vehiculul era fabricat in 1997, avea o capacitate cilindrica de 2.155 cmc si respecta norma de poluare Euro 2. Pentru inmatricularea acesteia in Romania s-a platit o taxa de aproape 2.200 euro.

Tribunalul de la Sibiu a adresat intrebari CEJ cu privire la compatibilitatea acestei taxe cu reglementarile europene.

CEJ a constatat ca regimul de impozitare instituit de statul roman face o discriminare indirecta intre autovehiculele de ocazie importate si cele similare prezente pe teritoriul national.

Vehiculele de ocazie din import sunt supuse unor taxe care se apropie de 30% din valoarea lor de achizitie, in pofida unor reduceri substantiale ale taxei care tin cont de uzura si vechimea autovehiculului. In schimb, vehiculele similare puse in vanzare pe piata nationala nu sunt grevate de nicio astfel de sarcina fiscala.

CEJ apreciaza ca desi dreptul european nu impiedica un stat membru a introduca impozite noi, regimul acestora trebuie sa aiba un efect nediscriminator. In consecinta, Curtea se opune modului in care taxa de poluare a fost instituita in Romania.

In urma acestei decizii, instantele din Romania vor fi obligate sa dea castig de cauza celor care solicita restituirea taxei de poluare, achitata la achizitia unei masini second-hand dintr-un stat membru al UE.


Distribuie articolul




Alte articole

Care sunt marcile de masini pentru care piesele sunt tot mai scumpe?

Care sunt marcile de masini pentru care piesele sunt tot mai scumpe?

Raparatia masinii te costa din ce in ce mai mult, iar asigurarea este tot mai scumpa si nu stii de ce? Pentru ca preturile pieselor de schimb au crescut foarte mult in ultimii trei ani. Afla ce piese s-au scumpit cel mai mult, in functie de masina pe care o conduci!

Citeste mai mult
Polita Casco: Ce risti daca nu ai cauciucuri de iarna?

Polita Casco: Ce risti daca nu ai cauciucuri de iarna?

Soferii sunt obligati sa isi echipeze masinile cu anvelope de iarna cand drumurile sunt acoperite cu zapada, gheata sau polei. Majoritatea stiu ca, in caz contrar, pot primi o amenda consistenta si sa ramana fara certificat de inmatriculare. Insa multi nu fac legatura intre aceasta obligativitate si asigurarea Casco. Ce risti in caz de accident?

Citeste mai mult

Persoanele fizice care comercializeaza masini rulate, controlate de Antifrauda

Persoanele fizice care cumpara mai mult de doua autoturisme rulate pe an vor fi verificare de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) din cadrul ANAF. Institutia deruleaza operatiunea Xenon, prin care controleaza achizitiile intracomunitare de autovehicule second-hand pentru a preveni frauda fiscala in acest domeniu.

Citeste mai mult
Tichetele Rabla se epuizeaza rapid. Cate mai sunt disponibile?

Tichetele Rabla se epuizeaza rapid. Cate mai sunt disponibile?

Primele de casare din programul Rabla se epuizeaza rapid. La mai putin de o saptamana de la suplimentarea bugetului alocat programului, au fost inregistrate aproximativ 11.000 de rezervari, din partea persoanelor fizice. Astfel, mai sunt disponibile aproximativ 15.000 prime de casare pentru aceasta categorie, anunta AFM.

Citeste mai mult