Masinile de clasa mica au diferente mari de pret in tarile UE

Preturile de catalog ale anumitor modele variaza puternic de la o tara la alta in cadrul UE. Diferentele depasesc chiar si 40% in special la autoturismele de clasa mica. Preturile din Romania se incadreaza la mijlocul clasamentului. In statele ce nu au adoptat euro, masinile sunt mai ieftine.

Preturile autotursimelor variaza destul de mult in cadrul Uniunii Europene. Situatia nu prezinta o problema insa pentru autoritatile europene, in conditiile in care este un indicator al concurentei libere si se incadreaza in limitele regasite si pe alte piete.

“In general, diferentele intre preturile la autoturisme sunt moderate. Comparativ, indicatorul de dispersie la nivelul UE pentru un cos de 16 produse alimentare, variind de la unt la paine alba, s-a ridicat la 34,4% in 2008”, se arata in cel mai recent raport al Comisiei Europene privind preturile la automobile.



Autoturismele mici – cele mai flexibile

Diferentele intre preturi de catalog ajung la niveluri semnificative, in special in cazul gamei de autoturisme de clasa mica si mare.

Spre exemplu, conform raportului CE, la inceputul lui 2010 diferenta de cost pentru un autoturism Peugeot 207 ajungea chiar la 40%. Cel mai inalt pret de catalog, de 13.169 euro se inregistra, surprinzator, in Franta. Acelasi model putea fi cumparat in Malta cu 9.427 euro. In Romania, la inceputul anului, un Peugeot 207 costa 11.463 euro fara taxe.

In cazul modelelor Clio de la Renault sau Polo de la Volkswagen, diferentele de costuri se incadrau in jurul valorii de 33%-36%, in timp ce pentru Fiat Punto s-a inregistrat o diferenta de pret de 27,8% intre statele membre. In cazul Punto, cea mai scumpa piata este Austria, iar cea mai ieftina este Cipru. In Romania, pretul de catalog al unui Fiat Punto era de 11.261 euro.

Autoturismele din clasa mare prezinta diferente si mai mari de pret de catalog intre state.

Spre exemplu, in cazul modelului Passat de la Volkswagen, diferenta ajunge la 40,5%. Cel mai scump model este in Germania, iar cel mai ieftin in Danemarca.

In cazul BMW 320D situatia se inverseaza, iar in Danemarca modelul este cu aproape 42% mai scump decat in Marea Britanie.

Clasa medie – cele mai mici diferente

La autoturismelor de clasa medie, diferentele de cost se reduc usor si se incadreaza intre 25% si 36%. In cazul modelelor Peugeot 308 si Renault Megane, cele mai mari preturi se intalnesc tot in Franta, in timp ce in Malta si Bulgaria aceleasi modele inregistrau cele mai mici preturi.

Preturile din clasa medie se invart insa in jurul nivelului de 20.000 euro in zona euro.

In afara zonei euro, masinile sunt mai ieftine

Din raportul CE reiese o diferentiere destul de evidenta intre preturile promovate in zona euro si cele din in tarile care si-au pastrat moneda proprie.

Spre exemplu, daca pretul mediu al unui Peugeot 207 este de 11.604 euro in statele din zona euro, in restul tarilor membre UE, pretul mediu al aceluiasi autoturism este de 10.941 euro, fara taxe.

Situatia se pastreaza si in cazul autoturismelor din clasa medie. De exemplu, Mazda 3 costa in medie in zona euro 15.141 euro, in timp ce in restul statelor, pretul mediu al aceluiasi model a fost la inceputul anului de 13.820 euro.

Preturile pe marci auto in UE
(Raportul Comisiei Europene privind preturile la automobile - 2010)
clasa marca pret maxim (euro) pret minim (euro) pret Romania (euro)
mica Peugeot 207 13.169 (FR)
9.427 (MT) 11.463
  Renault Clio 13.393  (AT) 10.486 (SI) 10.832
  VW Polo 10.210 (DE) 7.460 (CZ) 8.174
  Fiat Punto 13.590 (AT) 10.634 (CY) 11.261
  Skoda Fabia 9.729 (UK) 6.258 (SI) 7.833
medie Peugeot 308 19.022 (FR) 13.986 (MT) 16.306
  Renault Megane 19.900 (FR) 14.829 (BG) 17.143
  Mazda 3 15.907 (NL) 11.918 (DK) 14.277
  Skoda Octavia 13.174 (FR) 9.942 (PL) 10.897
mare VW Passat 19.769 (DE) 14.070 (DK) 16.695
  BMW 320D 31.114 (DK) 21.931 (UK) 26.824


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Credite auto & leasing


Programele Rabla din 2021 si-au majorat consistent bugetele
Programele Rabla din 2021 si-au majorat consistent bugetele

Autoritatile au majorat sumele alocate programelor Rabla pentru autoturisme si electrocasnice vechi si au crescut primele de casare.

25 Martie 2021 | Auto

O noua transa de titluri de stat, o noua reducere a dobanzilor
O noua transa de titluri de stat, o noua reducere a dobanzilor

Randamentele oferite populatiei in februarie sunt cu 0,2-0,25 puncte procentuale sub cele aferente titlurilor din ianuarie, pentru scadente comparabile, iar fata de februarie 2020 scaderea depaseste un punct procentual.

8 Februarie 2021 | Auto

Ce-ar fi sa luam credite direct de la BNR?
Ce-ar fi sa luam credite direct de la BNR?

Bancile Centrale din regiune lupta cu pandemia cu arme neconventionale, iar masurile luate ar putea merge de la achizitia de titluri de stat pana la credite acordate direct populatiei, achizitia de obligatiuni corporative sau dobanzi negative.

23 Noiembrie 2020 | Auto

Titlurile de stat au ajuns sa se concureze intre ele
Titlurile de stat au ajuns sa se concureze intre ele

In aceasta luna se pot subscrie titluri de stat atat prin Trezorerie, cat si prin bancile si brokerii care intermediaza listarea la bursa a acestor instrumente.

19 Noiembrie 2020 | Auto

Mai multe articole

GHIDURI


Ghid credite auto

Suma maxima pe care o persoana o poate imprumuta este direct proportionala cu venitul lunar (la nivel individual sau familial). Cum se calculeaza suma maxima alocata pentru achizitia unui autoturism, dilema masina noua sau second hand, riscurile unui credit auto, costurile si perioada de rambursare in ghidul oferit de Conso.

Ghid leasing auto

Mod de functionare: masina in leasing nu este a ta, ci apartine finantatorului. Doar la finalul contractului devii propietar. Diferentele fata de credit tine de dreptul de propietate asupra automobilului. Raspunsul la toate intrebarile despre periaoda de finantare, avans, valoare reziduala, costuri, inmatriculare si renuntare la contract in capitol

Programul Rabla

Modul de functionare a programului consta in acordarea unei reduceri la achizitia unui autovehicul nou, in cazul in care cumparatorul face dovada ca a casat masina veche. Pentru a primi prima de casare, masina trebuie sa indeplineasca anumite conditii atat tehnice cat si de vechime. Ghidul Programul Rabla arata pas cu pas modul de functionare si ca

Inapoi sus