Folosim cookies pentru a face website-ul mai usor de utilizat, in conformitate cu Noul Regulament al Uniunii Europene cu privire la Protectia Datelor Personale (GDPR). Citeste Politica de Confidentialitate.

Creditul auto a ramas cu costurile mult prea sus


Alegerea unui credit auto in defavoarea unuia de nevoi personale aproape ca nu se mai justifica, avand in vedere ca ambele imprumuturi au costuri aproape egale. In mod normal, finantarile auto ar fi trebuit sa fie mult mai ieftine. Bancile ezita insa sa ajusteze costurile la aceste produse.


Inainte de criza financiara, bancile acordau credite auto in lei cu rate de dobanda de aproximativ 11%-12%, insa la sfarsitul lui 2008 dobanzile medii din piata au crescut semnificativ, trecand de 18%.

Din aprilie 2009, cand s-a inregistrat un nivel maxim al dobanzilor, tendinta generala a fost de scadere. In prezent, dobanzile medii la creditele auto in lei au coborat pana la aproape 14%, insa mai au de recuperat teren pentru a atinge valorile de dinainte de criza.

La euro, fluctuatiile nu au fost la fel de importante, insa diferentele fata de valorile dinainte de octombrie 2008 sunt totusi semnificative.

Rata medie a dobanzii pentru creditele auto in euro a urcat de la aproximativ 9% in septembrie 2008, la aproape 12% in mai 2009, apoi a coborat pana la 11% in prezent.



Imprumuturile in euro – mai putin atractive

O schimbare importanta aparuta in ultimele luni a fost diminuarea diferentei de costuri intre un imprumut in euro si unul in lei.

Daca in 2009, diferenta intre rata medie de dobanda pentru creditele in lei si cea pentru creditele in euro ajungea la aproape 7 puncte procentuale, in prezent aceasta nu depaseste 3 puncte procentuale.

Astfel, daca inainte clientii preferau creditele in euro datorita costului mai scazut, in prezent, diferenta s-a comprimat atat de mult incat asumarea riscului valutar nu mai aduce beneficii atat de mari.

Creditul de nevoi personale are acum aceleasi costuri

Costurile creditelor auto nu si-au revenit inca pe deplin dupa criza financiara, iar acest lucru se observa cel mai bine atunci cand le comparam cu cele de nevoi personale.

Inainte de octombrie 2008, creditele de nevoi personale in euro erau cu 5 puncte procentuale mai scumpe decat cele auto. La lei, diferenta era si mai mare, ajungand la 7 puncte procentuale.

In 2008 si 2009, diferentele s-au atenuat foarte mult, ecartul fiind de numai 3 puncte procentuale. Tendinta s-a accentuat in acest an, cand cele doua tipuri de credit au ajuns sa aiba aproape aceleasi costuri.

In aceste conditii, alegerea unui credit auto in defavoarea unuia de nevoi personale aproape ca nu se mai justifica, intrucat un credit de nevoi personale da mai multa libertate clientilor in alegerea tipului de masina, a vechimii acesteia sau chiar a sumei imprumutate. Nu in ultimul rand, procedura de lucru este mai simpla deoarece nu se mai pune gaj pe autoturism.


Distribuie articolul




ALTE ARTICOLE - Credite auto & leasing


Rabla 2019 incepe pe 12 aprilie
Rabla 2019 incepe pe 12 aprilie

Programele Rabla Clasic si Rabla Plus vor putea fi accesate de catre populatie incepand cu data de vineri, 12 aprilie 2019. Aproape 35.000 de autoturisme noi pot fi achizitionate prin acest program.

11 Aprilie 2019 | Auto

Care sunt marcile de masini pentru care piesele sunt tot mai scumpe?
Care sunt marcile de masini pentru care piesele sunt tot mai scumpe?

Reparatia masinii te costa din ce in ce mai mult, iar asigurarea este tot mai scumpa si nu stii de ce? Pentru ca preturile pieselor de schimb au crescut foarte mult in ultimii trei ani. Afla ce piese s-au scumpit cel mai mult, in functie de masina pe care o conduci!

22 Martie 2019 | Auto

Polita Casco: Ce risti daca nu ai cauciucuri de iarna?
Polita Casco: Ce risti daca nu ai cauciucuri de iarna?

Soferii sunt obligati sa isi echipeze masinile cu anvelope de iarna cand drumurile sunt acoperite cu zapada, gheata sau polei. Majoritatea stiu ca, in caz contrar, pot primi o amenda consistenta si sa ramana fara certificat de inmatriculare. Insa multi nu fac legatura intre aceasta obligativitate si asigurarea Casco. Ce risti in caz de accident?

19 Decembrie 2018 | Auto

Persoanele fizice care comercializeaza masini rulate, controlate de Antifrauda

Persoanele fizice care cumpara mai mult de doua autoturisme rulate pe an vor fi verificare de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) din cadrul ANAF. Institutia deruleaza operatiunea Xenon, prin care controleaza achizitiile intracomunitare de autovehicule second-hand pentru a preveni frauda fiscala in acest domeniu.

26 Septembrie 2018 | Auto

Mai multe articole

Inapoi sus