In 2005, s-au vandut in Romania peste 250.000 de autovehicule noi, cu 41% mai mult decat in anul anterior. Cele mai vandute marci au fost Dacia, Renault si Daewoo.
Piata auto din Romania a atins valoarea de 3,5 miliarde de euro in 2005. Este al cincelea an de crestere consecutiva conform datelor APIA - Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile.
Printre motivele de crestere a vanzarilor regasim: succesul notabil al modelului Dacia Logan atat pe plan intern, cat si extern; scaderea dobanzilor la creditele auto.
Comparativ cu 2004, piata totala a autovehiculelor a crescut cu peste 40% anul trecut. Segmentul autoturismelor a inregistrat o majorare cu aproape 50%. Piata autovehiculelor comerciale s-a majorat si ea cu 13%, in timp ce vanzarile de autobuze si minibuze au crescut cu mai mult de o treime. In total, au fost comercializate in Romania 256.414 de autovehicule, dintre care peste 80% au fost autoturisme.
Dacia a ramas cea mai cautata marca, cu 93.000 de unitati. Renault a depasit Daewoo cu 2.000 de unitati vandute, atingand pragul de aproximativ 22.000 de masini comercializate.
Dacia Logan reprezinta 93% din totalul vanzarilor fabricii de la Pitesti (88.275 unitati). La mare distanta in topul modelelor se situeaza Daewoo Matiz (13.087 unitati) si Renault Clio (cu 12.287 unitati).
Pentru 2006, APIA preconizeaza o crestere mai moderata a pietei, de maxim 10%.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News