Presedintele CEC Bank, Radu Gratian Ghetea, a afirmat ca atat banca pe care o conduce, cat si altele, sunt dispuse sa reesaloneze si sa restructureze creditele clientilor care au o situatie dificila.
Principiul enuntat de presedintele CEC Bank este valabil in principal pentru companii, pentru a nu se ajunge la executarea silita a garantiilor, proces care este de durata si complica atat activitatea bancilor, cat si a companiilor.
Insa pentru a beneficia de clementa bancilor, intreprinzatorii trebuie sa se adreseze din timp acestora si nu doar dupa ce inregistreaza dificultati in ceea ce priveste rambursarea imprumuturilor.
Pentru creditele acordate persoanelor fizice, inca se cauta solutii. Se doreste ca operatorii de la ghiseele bancilor si consilierii de clientela sa poata fi in masura sa ofere solutii fiecarui client in parte si sa nu fie nevoie de aprobarea conducerii bancii pentru fiecare caz in parte.
“S-ar putea ajunge, spre exemplu, ca un client care mai are 5 ani din credit, sa poata rambursa datoria in 7 ani, din care in primii 2 ani sa plateasca numai dobanda. Pentru asta, insa, trebuie sa ne asiguram ca persoana in cauza are venituri sigure si ca firma la care lucreaza este stabila si nu este foarte expusa la criza financiara”, a afirmat Ghetea.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News