Folosim cookies pentru a face website-ul mai usor de utilizat, in conformitate cu Noul Regulament al Uniunii Europene cu privire la Protectia Datelor Personale (GDPR). Citeste Politica de Confidentialitate.

Camioanele romanesti reposedate - la mare cautare in strainatate


Firmele care au nevoie de un camion nu trebuie sa caute foarte departe. Criza financiara a adus in curtea societatilor de leasing din Romania un numar mare de vehicule comerciale si utilaje reposedate, nu mai vechi de 2-3 ani. Majoritatea sunt achizitionate de catre cumparatori straini in pachete mari, care le revand apoi pe pietele externe.
 
Perioada 2007-2008 a reprezentat pentru economia romaneasca un boom fara precedent. Dezvoltarea pietei transporturilor, precum si explozia din piata imobiliara, au impulsionat companiile sa faca investitii in utilaje si echipamente pentru dezvoltarea afacerii.
 
Confruntati cu o scadere dramatica a comenzilor, multi clienti nu si-au mai putut plati ratele aferente contractelor de leasing, iar echipamentele achizitionate au ramas societatii finantatoare, pentru a fi valorificate.
 
"Din aproape 500 de bunuri reposedate, majoritatea vehicule comerciale grele, mai avem pe stoc 171", a precizat Mihaela Mateescu, director general Raiffeisen Leasing.
 

Autovehiculele se vand in pachete mari

 
Pentru a putea sa scape de stocurile relativ mari, strategia adoptata de societate a implicat orientarea catre pietele externe. Majoritatea bunurilor au fost vandute in tari, precum: Grecia, Olanda, Ungaria, Polonia sau Germania, dar si pe piete in dezvoltare, cum ar fi: Albania sau Republica Moldova.
 
"Am avut clienti, retaileri mari, care au cumparat cate 50 de camioane odata si le-au vandut pe pietele externe la bucata", a mai precizat reprezentantul Raiffeisen Leasing.
 
Iar, in conditiile in care strainii vin si cumpara de la noi, romanii cred in continuare ca piata vestica de auto second hand le ofera transparenta si cel mai bun raport calitate-pret.
 
"Daca pentru autoturisme este impamantenita ideea ca pot gasi in strainatate masini atractive ca pret si caracteristici tehnice, recomandam clientilor romani, cel putin pentru vehicule comerciale de peste 7,5 tone, sa prospecteze intai piata romaneasca deoarece pot sa aiba surpriza placuta sa gaseasca bunuri in stare tehnica si la preturi cel putin similare celor din afara, eliminand astfel costuri de transport, cazare si timp ca sa caute bunuri in afara", a precizat directorul Raiffeisen Leasing.
 

Ce avantaje implica preluarea unui bun reposedat?

 
Unul din avantajele cumpararii unui bun reposedat este ca pretul de achizitie poate fi mai mic, iar clientii pot negocia o reducere in cazul in care platesc utilajul cu cash.
 
Conform reprezentantului Raiffeisen Leasing, pretul unui autoturism second hand reposedat si vandut ajunge in medie la 60% din pretul de achizitie al unuia nou din urma cu 2-3 ani.
 
Clientii trebuie sa fie constienti insa ca si dealerii si producatorii au operat reduceri de pret, ceea ce inseamna ca, in unele situatii, un vehicul nou poate fi mai ieftin decat unul second hand.
 
Achizitia unui autovehicul reposedat poate aduce insa avantaje suplimentare in conditiile in care nu se mai plateste taxa pe poluare. Daca pentru un autoturism aceasta este de cateva sute de euro, pentru un camion poate ajunge si la 10.000 euro.
 
Multe companii nu mai accepta sa finanteze prin leasing decat autovehicule si utilaje second hand din propriile stocuri reposedate. In consecinta, o firma care nu are lichiditatile necesare poate primi finantare prin leasing mult mai facil, daca se orienteaza catre un vehicul deja detinut de societatea de leasing.


Distribuie articolul




ALTE ARTICOLE - Credite auto & leasing


Rabla 2019 incepe pe 12 aprilie
Rabla 2019 incepe pe 12 aprilie

Programele Rabla Clasic si Rabla Plus vor putea fi accesate de catre populatie incepand cu data de vineri, 12 aprilie 2019. Aproape 35.000 de autoturisme noi pot fi achizitionate prin acest program.

11 Aprilie 2019 | Auto

Care sunt marcile de masini pentru care piesele sunt tot mai scumpe?
Care sunt marcile de masini pentru care piesele sunt tot mai scumpe?

Reparatia masinii te costa din ce in ce mai mult, iar asigurarea este tot mai scumpa si nu stii de ce? Pentru ca preturile pieselor de schimb au crescut foarte mult in ultimii trei ani. Afla ce piese s-au scumpit cel mai mult, in functie de masina pe care o conduci!

22 Martie 2019 | Auto

Polita Casco: Ce risti daca nu ai cauciucuri de iarna?
Polita Casco: Ce risti daca nu ai cauciucuri de iarna?

Soferii sunt obligati sa isi echipeze masinile cu anvelope de iarna cand drumurile sunt acoperite cu zapada, gheata sau polei. Majoritatea stiu ca, in caz contrar, pot primi o amenda consistenta si sa ramana fara certificat de inmatriculare. Insa multi nu fac legatura intre aceasta obligativitate si asigurarea Casco. Ce risti in caz de accident?

19 Decembrie 2018 | Auto

Persoanele fizice care comercializeaza masini rulate, controlate de Antifrauda

Persoanele fizice care cumpara mai mult de doua autoturisme rulate pe an vor fi verificare de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) din cadrul ANAF. Institutia deruleaza operatiunea Xenon, prin care controleaza achizitiile intracomunitare de autovehicule second-hand pentru a preveni frauda fiscala in acest domeniu.

26 Septembrie 2018 | Auto

Mai multe articole