top banner

ANPC ajuta clientii sa fie mai multumiti de banca lor

16 Decembrie 2008 | Autor: Alexandra Popa

Doi din cinci romani sunt nemultumiti de relatia cu banca lor, conform unui sondaj Kiwi Finance. Se invoca in special lipsa de transparenta a dobanzilor si a comisioanelor, comunicarea deficitara si calitatea slaba a serviciilor. Recentele masuri ale ANPC vor aduce insa un plus de valoare clientilor, sunt de parere reprezentantii Kiwi Finance.
Conform sondajului Kiwi Finance, 32% din respondenti sunt nemultumiti de banca lor in timp de 10% sunt foarte nemultumiti. Sondajul s-a realizat pe un esantion de peste 7500 de persoane din orase cu un numar de locuitori mai mare de 300.000 si implica o marja de eroare de +/- 3%.
Nemultumitii trebuie sa stie insa ca urmeaza sa se produca curand in bine. Pe 27 decembrie 2008 intra in vigoare ordonanta de urgenta promovata de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului care aduce reglementari suplimentare in scopul unei acoperiri mai bune a paletei de drepturi pe care clientul le are in relatia cu banca.
"Costurile nu mai trebuie sa fie transferate in totalitate  in mod automat catre client. Si banca trebuie sa isi asume o parte din pierderi atunci cand este cazul", spune Mihail Meiu, director in cadrul ANPC. 
Acesta afirma ca prevederile noii ordonante nu vor mai da voie bancilor sa majoreze comisioane, taxe, tarife iar  clauzele contractuale referitoare la costuri  nu pot fi modificate pe perioada de derulare a contractului de credit decat in situatia in care si clientul este de acord.
De asemenea, rata dobanzii va trebui sa fie exprimata in functie de o formula stabilita in mod transparent si precizata clar in contract.

ANPC - scutul solicitantului de credit

Creditarea populatiei a cunoscut un boom semnificativ in ultimii ani, o data cu acordarea de credite de consum si mai ales ipotecare.
Cu toate acestea, bancile din Romania nu au adoptat nici acum un cod de etica la nivel de sistem, chiar daca majoritatea sunt detinute de institutii de credit din Europa Occidentala unde astfel de reglementari exista de ani buni.
"Pana la sfarsitul lunii martie vom avea un astfel de cod de conduita", a promis de curand Radu Gratian Ghetea, presedintele Asociatei Romane a bancilor.
De asemenea, in Romania inca nu a fost pus la punct nici mediatorul bancar - Ombudsman - institutie menita sa analizeze si sa solutioneze pe cale amiabila plangerile clientilor in raport cu bancile, inainte ca acestea sa ajunga la ANPC sau in instanta.
In aceasta situatie, ultima ordonanta de urgenta promovata de ANPC si contrasemnata de guvernatorul BNR reprezinta o actiune salutara, menita sa aduca mai multa transparenta in piata si sa ofere un sprijin real clientilor in relatia cu banca.
"Clientii nu se vor mai trezi cu dobanzi modificate peste noapte sau cu comisioane introduse pe parcursul derularii imprumutului si nici nu vor fi redirectionati catre conditiile generale de afaceri ale bancii", sustine directorul Meiu.
Practic, toate costurile, inclusiv cele aferente administrarii unui cont curent obligatoriu, vor fi trecute in contract iar clientului i se va oferi, inainte de a lua decizia de a se imprumuta sau nu, un exemplar al acestuia pentru a-l putea studia in detaliu.

Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News

Comparații

Credite nevoi personale

Credite nevoi personale
  • Compari ofertele și economisești bani
  • Aplici online la credit
  • Verifici situația de la Biroul de Credit
Compară
Educație financiară

Banchereza, pe înțelesul tuturor

  • Te ajutăm să înțelegi mai ușor contractele bancare
  • Vorbim în termeni simpli, pe înțelesul tău
  • Sfaturi financiare pentru consumatori
Citește

Un proiect susținut de

BCR

Credite nevoi personale

Alte Articole

Creditele de consum online intră în faza pe repede înainte

Creditele de consum online intră în faza pe repede înainte

UniCredit Consumer Financing extinde clubul finanțatorilor care oferă împrumuturi 100% online pe site-urile magazinelor partenere, procesul având o viteză apropiată de cea a achizițiilor cu resursele proprii ale clienților.

14 Mai 2025 | Credite nevoi personale
Și IFN-urile au promoții bune, dar ofertele avantajoase trebuie căutate atent

Și IFN-urile au promoții bune, dar ofertele avantajoase trebuie căutate atent

Spre deosebire de bănci, care oferă costuri mai mici în cazul creditelor de valoare mare, unde debitorii primesc veniturile în cont și au asigurări de viață, în cazul IFN-urilor ofertele bune vin pe anumite scadențe.

25 Mar 2025 | Credite nevoi personale
Ce costuri au creditele bancare de valoare mică pe termen scurt?

Ce costuri au creditele bancare de valoare mică pe termen scurt?

Majoritatea băncilor oferă împrumuturi de nevoi personale ale căror costuri variază în funcție de mărimea sumei, existența unor asigurări, virarea veniturilor în cont și istoricul în relația cu banca.

28 Ian 2025 | Credite nevoi personale
Sărbători smart cu soluții digitale de la Garanti BBVA

Sărbători smart cu soluții digitale de la Garanti BBVA

Aplicația de Mobile Banking de la Garanti BBVA devine spiridușul digital al sărbătorilor, oferindu-le clienților posibilitatea de a aplica pentru un credit de nevoi personale și pentru un card de credit Bonus Card, 24/7, de oriunde din lume, doar cu un smartphone conectat la internet, fără nevoia de a vizita o agenție bancară.

18 Dec 2024 | Credite nevoi personale

TE AJUTĂM SĂ-ȚI FACI CALCULELE

Calculatoare

Credit maxim

Calculează suma maximă pe care o poți împrumuta în funcție de venitul tău

Rate credit

Calculează rata lunară, DAE și graficul complet de rambursare la creditul tău

Refinanțare credit

Calculează suma pe care o poți economisi dacă îți refinanțezi creditul