BCR incearca sa schimbe mentalitatea salariatilor

BCR a demarat un amplu program de reorganizare a activitatii, care are ca scop asimilarea standardelor de operare ale grupului Erste Bank. Unul dintre obiectivele urmarite prin acest program este si schimbarea mentalitatii salariatilor din banca. Canalul principal de distributie a produselor bancii va ramane reteaua de agentii si sucursale.
 
“Procesul de transformare are de-a face si cu mentalitatea pe partea de relatii cu clientul. Aceasta va fi schimbarea majora care va avea loc in banca », afirma Nicolae Danila, presedintele executiv al BCR. El a precizat ca nu vor avea loc reduceri de personal.
 
Pe partea de retail, viitorul model operational va segmenta clientii in trei categorii : persoane fizice, persoane fizice autorizate si microintreprinderi. In paralel, clientii persoane fizice vor fi sub-segmentati in functie de ciclul de viata si de venit.
 
Programul prevede imbunatatirea modului de servire al clientilor prin separarea clara a activitatilor care presupun lucrul direct cu clientii de cele care asigura suportul operational. In plus, se vor face cursuri speciale de pregatire pentru salariatii din front-office si vor aparea consilieri specializati pentru categoriile de clienti private-banking si microintreprinderi.
 
Canalul principal de distributie va fi reteaua de sucursale. Totodata, BCR doreste sa puna un accent mai important si pe canalele alternative. Call center-ul si serviciile de internet banking vor fi dezvoltate pentru a transfera tranzactiile simple din sucursale si a elimina astfel cozile de la ghiseu.
 
Programul cuprinde peste 40 de proiecte care se vor finaliza esalonat incepand cu 2007 si pana la mijlocul anului 2008. In proiecte, sunt implicati peste 550 de specialisti, din care aproximativ 100 de persoane din grupul Erste Bank. Bugetul total alocat pentru acest program pana in 2009 este de aproximativ 200 milioane euro. Aceasta suma cuprinde atat cheltuielile de integrare in grupul austriac cat si cheltuielile de investitii. Pana in 2009, BCR se va extinde de la 478 de unitati, cat are in prezent, pana la aproximativ 700 si vor fi deschise 52 de centre de afaceri dedicate IMM.
 
In linii mari, schimbarile ce urmeaza a fi realizate sunt fundamentate pe principiile modelului de operare al Erste si vizeaza in esenta separarea clara a liniilor cheie de afaceri ale bancii - corporate si retail – simultan cu delimitarea clara a functiilor de vanzari de cele legate de managementul riscurilor si de administrare.

Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Cum se deschide un cont bancar exclusiv online
Cum se deschide un cont bancar exclusiv online

Pandemia a obligat furnizorii de servicii financiare sa se plieze pe noile norme sociale iar distantarea fizica se poate practica acum intre functionarii si clienti cu conditia sa existe o conexiune de internet functionala si autentificarea prealabila a solicitantilor.

20 Octombrie 2020 | Info banci

Mai putine impacari intre consumatori si banci. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB
Mai putine impacari intre consumatori si banci. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB

Daca anul trecut, in 85% dintre negocieri, partile acceptau solutia data de conciliatori, procentul a scazut la 80% in acest an, tendinta fiind observata in ultimele luni. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB?

7 Octombrie 2020 | Info banci

Bilant la 5 ani si planuri de viitor pentru CSALB
Bilant la 5 ani si planuri de viitor pentru CSALB

In luna septembrie, s-au Implinit 5 ani de la Infiintarea Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor In domeniul Bancar (CSALB), prima entitate care solutioneaza pe cale extrajudiciara litigiile dintre consumatori si comerciantii din sistemul financiar-bancar.

30 Septembrie 2020 | Info banci

Cum sa faci bani de pe urma bancii aducand clienti noi
Cum sa faci bani de pe urma bancii aducand clienti noi

UniCredit Bank copiaza modelul folosit de Revolut, ING Bank si Raiffeisen Bank si ofera un stimulent de 50 de lei clientilor care isi conving cunoscutii sa deschida conturi curente in lei, pentru ei sau pentru copiii/parintii lor.

18 Septembrie 2020 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus