Volksbank nu vrea sa returneze comisionul RMO incasat in prima parte din 2009

Volksbank nu doreste sa returneze catre clienti comisionul de rezerva minima obligatorie perceput in primele luni ale anului. Costurile sunt estimate la cateva milioane euro. Pe de alta parte, amenzile pe care le-ar putea primi de la ANPC, pentru prelungirea abuziva a comisionului in 2009 ajung la niveluri impresionante.

O parte din clientii Volksbank ce au platit in primele 5 luni ale anului comision de rezerva minima obligatorie (RMO) la credite isi cer acum banii inapoi. Conform oficialilor bancii, decizia de a prelungi perioada de aplicare a comisionului in 2009 a afectat 14.000 de clienti.

Avand in vedere ca majoritatea creditelor acordate de banca sunt credite garantate cu ipoteca, de valoare insemnata, returnarea sumelor platite de clienti ar presupune pentru banca un efort financiar destul de important.

Spre exemplu, pentru un credit mediu de aproximativ 30.000 euro, comisionul de rezerva minima obligatorie platit in primele 5 luni ale anului s-ar ridica la 230 euro. Per total, pentru 14.000 clienti, banca ar avea de plata peste 3 milioane euro.

In aceasta situatie se afla o clienta din Bucuresti, care a luat impreuna cu sotul un credit de 63.700 euro. Ei au primit asigurari ca din 2009 nu vor mai plati comision RMO.


"Pana in ziua semnarii contractului nu am avut posibilitatea de a citi si verifica clauzele contractuale, dar am contrasemnat un anumit grafic de plati", precizeaza clienta. In acest grafic, rata lunara scadea cu 100 euro incepand cu ianuarie 2009.

Decizia Volksbank de a prelungi perioada de aplicare a comisionului RMO, i-a adus o majorare a ratei cu aproximativ 100 euro fata de cea inscrisa in scadentar. In consecinta, aceasta a facut o solicitare catre Volksbank, cerandu-si sumele inapoi.

"Dupa insistente, am primit o scrisoare din partea Volksbank, cu mult peste termenul de 30 de zile legal de raspuns, prin care ni se transmite noul grafic si ca sumele deja incasate nu vor fi restituite", precizeaza clienta Volksbank.

24 de clienti privilegiati



Banca nu a adoptat acelasi comportament cu toti clientii. Pentru o mica parte din acestia -  cei care au facut reclamatii la autoritatile statului - Volksbank a fost mai generoasa.

La inceputul anului, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului a considerat ca prelungirea perioadei de aplicare a comisionului de rezerva minima obligatorie este incorecta si a amendat banca cu 30.000 lei, pentru 24 de reclamatii depuse la sediul central al ANPC si la Comisariatul Bucuresti Ilfov.

Pentru acesti clienti banca nu numai ca a renuntat, din proprie initiativa, la comisionul respectiv inca din aprilie, dar a si returnat sumele platite in primele luni ale anului.


Ce se intampla cu restul sumelor?



Restul clientilor se pare ca nu vor fi la fel de norocosi. Contactati de Conso.ro, oficialii Volksbank nu au dorit sa faca nici un comentariu referitor la posibilitatea de a returna sumele importante incasate in primele luni ale anului.

Totusi, daca toti acesti clienti ar reclama catre ANPC prelungirea comisionului RMO, banca risca multe alte amenzi de 30.000 lei. Asta, deoarece ANPC poate aplica, unei singure banci, amenzi repetate pentru aceeasi practica, in conditiile in care primeste reclamatii de la consumatori.

Daca pe viitor ar mai exista si alti clienti care ar depune plangere la sediul ANPC, autoritatea nu ar avea cum sa dea alta rezolutie. In consecinta, banca s-ar vedea nevoita sa suporte amenzi importante.

Un comision buclucas



Volksbank a introdus in urma cu cativa ani comisionul de rezerva minima obligatorie, cost care anterior era inclus in rata dobanzii. Acesta se ridica la 1,85% pe an pentru creditele in euro.

Ulterior, in baza propriilor estimari ca BNR va relaxa regimul rezervelor minime obligatorii, Volksbank a promis clientilor ca va elimina acest cost din 2009.

Mai mult, scadentarele oferite, alaturi de asigurarile reprezentantilor bancii, induceau clientilor siguranta ca din 2009, rata se va diminua simtitor.

Spre marea surpriza, acest lucru nu s-a intamplat. Mai mult, spre sfarsitul lui 2008, clientii au primit notificari din partea bancii prin care erau instiintati ca perioada de aplicare a costului suplimentar va fi prelungita inca un an.

Decizia era motivata de mentinerea cerintelor BNR privind nivelul rezervelor minime obligatorii si de costurile ridicate pe cate bancile romanesti le suportau atunci cand se imprumutau pe pietele internationale.

In urma unei amenzi de la ANPC si a imbunatatirii "bruste" a condtiilor de finantare de pe pietele internationale, Volksbank a revenit insa la ganduri mai bune si a decis sa elimine acest cost incepand cu prima scadeta ulterioara datei de 15 mai.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Calatoria aplicatiei ING Home’Bank in 15 ani de la lansare
Calatoria aplicatiei ING Home’Bank in 15 ani de la lansare

ING Home’Bank este o aplicatie completa de internet banking, care astazi are peste 1,1 milioane de utilizatori activi si 26 milioane de sesiuni pe luna. Prin intermediul ei, oricine poate deschide relatia cu banca, poate accesa toate serviciile si produsele curente si poate inclusiv sa inchida relatia, totul online, oriunde, oricand.

22 Decembrie 2021 | Articol sponsorizat

Produse si servicii bancare pentru clientii cu dizabilitati
Produse si servicii bancare pentru clientii cu dizabilitati

Bancile au inceput sa isi adapteze oferta pentru a ajunge si la persoanele cu deficiente de auz sau de vedere, din dorinta a largi cat mai mult posibil baza actuala de clienti.

15 Octombrie 2021 | Info banci

Cum pot fi evitate comisioanele de retragere si depunere de numerar la ghiseu
Cum pot fi evitate comisioanele de retragere si depunere de numerar la ghiseu

Bancile penalizeaza operatiunile cu numerar in succursale, iar retragerile/depunerile de numerar la ghiseu pot echivala, procentual, cu o dobanda la termen. Exista insa modalitati de ocolire a acestor costuri.

3 August 2021 | Info banci

Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori
Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori

Numarul consumatorilor de servicii financiare care au apelat in 2020 la solutiile intermediate de cele doua entitati de solutionare alternativa a litigiilor in domeniul financiar (SAL-Fin si CSALB) a fost in crestere semnificativa.

13 Mai 2021 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus