Bancile romanesti vor avea un cod de conduita pana in martie

Clientii bancilor romanesti ar putea beneficia de anul viitor de servicii mai bune, ca urmare a elaborarii unui cod de conduita. Oficialii Asociatiei Romane a Bancilor, institutia care are in plan elaborarea acestuia, promite ca pana la finalul trimestrului I din 2009, acest cod va deveni realitate.
 
"Exista deja o forma trimisa la cateva banci" a declarat presedintele ARB, Radu Gratian Ghetea in cadrul conferintei EU - Cofile organizata de Alpha Bank, BNR si ARB.
 
Ghetea a precizat ca forma intermediara trebuie sa obtina si aprobarea unor institutii publice, printre care Autoritatea Nationala de Protectie a Consumatorului, Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) sau Ministerul Justitiei.
 
"Codul de conduita tocmai a fost in dezbateri la ANSPDCP unde au fost analizate unele puncte", a precizat Ghetea.
 
Acesta a precizat insa ca obstacolul cel mai mare consta in aducerea la un numitor comun a tuturor codurilor de conduita adoptate la nivelul fiecarui stat european, de unde provin bancile mama.
 

Autoritatile ar trebui sa-si indrepte privirea spre IMM-uri

 
Presedintele ARB a mai adus in discutie si problema IMM-urilor romanesti care in momentul de fata sunt lovite din doua directii.
 
Pe de o parte, includerea Romaniei in structura Uniunii Europene a facut ca o serie de intreprinderi sa nu mai indeplineasca standardele de functionare impuse si au fost nevoite sa inchida portile.
 
Pe de alta parte, turbulentele de pe piata financiara ingreuneaza obtinerea de credite, ceea ce poate aduce prejudicii. 
 
"Ar trebui sa gasim un sistem de subventionare a creditelor pentru IMM-uri […] Exista pericolul ca prea multe IMM-uri sa dispara ", a precizat Ghetea. 
 
Acesta a mai adus in discutie si problema agricultorilor pentru care a fost deja aprobat un fond de garantare a certificatelor de depozit. 
 
"Am solicitat guvernului sa gaseasca fondurile de garantare necesare pentru acoperirea certificatelor de depozit", a mai precizat presedintele ARB.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Avantajele telefonului transformat in POS pentru consumatori si comercianti
Avantajele telefonului transformat in POS pentru consumatori si comercianti

Bancile au sesizat avantajele combinarii platilor in crestere cu cardul cu obstacolele dotarii cu POS-uri in spatiile comerciale improvizate si propun aplicatii ce transforma telefonul in terminal de acceptare a platilor cu cardul.

17 Februarie 2021 | Info banci

Cum functioneaza si ce provocari aduce autentificarea stricta a clientilor in tranzactiile electronice
Cum functioneaza si ce provocari aduce autentificarea stricta a clientilor in tranzactiile electronice

Sistemul bancar autohton a implementat din ianuarie noile protocoale la nivel european pentru securizarea tranzactiilor electronice, ceea ce pentru utilizatorul obisnuit se traduce in pasi suplimentari pentru validarea unor operatiuni.

12 Ianuarie 2021 | Info banci

Scad dobanzile la credite si titluri de stat, urmeaza si cele la depozite
Scad dobanzile la credite si titluri de stat, urmeaza si cele la depozite

Dobanzile la creditele populatiei si companiilor dar si dobanzile la care se imprumuta statul au inceput anul in scadere. Vestea proasta este ca le vor urma si dobanzile la depozite.

11 Ianuarie 2021 | Info banci

CSALB: Negocierea intre parti este recomandata si de CJUE
CSALB: Negocierea intre parti este recomandata si de CJUE

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) considera ca una dintre deciziile Curtii de Justitie a Uniunii Europene ar putea determina instantele de judecata sa recomande bancilor si consumatorilor sa negocieze inainte de inceperea unui proces.

21 Decembrie 2020 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus