Folosim cookies pentru a face website-ul mai usor de utilizat, in conformitate cu Noul Regulament al Uniunii Europene cu privire la Protectia Datelor Personale (GDPR). Citeste Politica de Confidentialitate.

Sfaturi de la ANPC pentru receptia corecta a unui apartament nou


La momentul efectuarii receptiei unui apartament sau a unei case construite de un dezvoltator imobiliar, exista o serie de elemente la care cumparatorul trebuie sa fie atent. In cazul in care acesta are nemultumiri referitoate la calitatea executiei are dreptul de a solicita parerea unui expert tehnic autorizat.
 
In momentul in care se face receptia unui imobil contractat intr-un parc rezidential, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) recomanda clientilor sa fie atenti la o serie de elemente.
 
In primul rand, trebuie verificat daca dotarile din apartament coincid cu cele mentionate in antecontractul de vanzare–cumparare. De asemenea, trebuie sa se tina cont si de situatia legala a imobilului.
 
De asemenea, trebuie verificate urmatoarele aspecte:
  • existenta Cartii tehnice a imobilului;
  • verificarea situatiei juridice – intabulare in Cartea funciara;
  • verificarea corespondentei cu Proiectul tehnic;
  • verificarea Contractului de antrepriza - obligatii constructor (de exemplu, daca s-a obligat sa construiasca si altceva in ansamblu, daca este acest caz, - parculet, piscine, market etc.);
  • de verificat cine va administra imobilul si la ce costuri. 
La receptie, trebuie identificate: locul de parcare, dosarul cu cartile tehnice si garantii pentru electrocasnice, contoarele de apa rece, gaze, electricitate; lifturile sa fie functionale.

In cazul lucrarilor de zidarie:
  • verificarea dimensiunilor incaperilor, teraselor, (trebuie solicitat cadastrul);
  • glafurile si peretii sa fie drepti; 
  • paralelism pardoseala – tavan; trebuie masurata inaltimea camerelor;
  • montaj parchet, plinta, (de cerut mostra de parchet);
  • gresie si faianta – trebuie verificat cu atentie, sa nu fie lipsa gresie sub cada si sub mobila de bucatarie, faianta in baie etc.
Lucrarile de tamplarie:
  • usile si ferestrele sa fie montate drept, sa se inchida usor, sa nu fie deteriorate la montaj;
  • sa existe chei, sa functioneze incuietorile (yalele de la intrare sus si jos);
  • geamurile sa nu fie zgariate.

 Instalatia electrica (inclusiv cablu TV, internet, telefon):
  • instalatia sa fie gata pentru incheierea „Contractului de furnizare de electricitate individual cu furnizorul de energie electrica”;
  • instalatia sa fie gata pentru incheierea contractelor de cablu , internet, telefon;
  • sa fie executate probe functionale;
  • sa fie disponibil dosarul instalatiei electrice (schemele circuitelor, traseele);
  • tabloul electric sa fie montat corect;
  • prizele si intrerupatoarele sa fie montate corect, sa stea bine in perete.
Instalatia de gaze:
  • instalatia sa fie gata pentru incheierea „Contractului de furnizare de gaze naturale”;
  • sa fie disponibil dosarul instalatiei de gaze (schemele circuitelor, traseele);
  • sa se efectueze probe functionale la centrala tehnica.
Centrala termica, caloriferele si cuptorul electric:
  • sa fie montate corect;
  • sa se efectueze probe functionale;
  • sa fie disponibil dosarul instalatiei termice (schemele circuitelor, traseele).

Aer conditionat - montat corect; sa se efectueze probe functionale.

Instalatii sanitare - sa se verifice daca au fost montate corect, daca functioneaza bateriile; panta cada, sifoane, sifon de pardoseala (se va efectua proba cu apa); se va identifica scurgerea din balcon (probe cu apa).

Bucatarie - montaj corect (probe functionale).

Ce pot face clientii nemultumiti?

 
In cazul in care cumparatorul descopera anumite probleme de finisaj, are dreptul sa propuna vanzatorului contractarea unui expert tehnic autorizat, care sa faca o evaluare a intregului apartament.
 
Legislatia aferenta acestor lucrari este compusa din Legea 10/1995 privind calitatea in constructii, cu modificarile si completarile ulterioare si HG 273/1994 pentru aprobarea Regulamentului de receptie a lucrarilor de constructii si instalatii aferente acestora.
 
In cazul in care consumatorii se confrunta cu probleme referitoare la calitatea lucrarilor de constructii si finisaje la apartamentele cumparate, se pot adresa Inspectiei de Stat in Constructii sau, pe baza unor expertize neutre, Instantei de judecata.


Distribuie articolul




ALTE ARTICOLE - Credite imobiliare


Credite Prima Casa: Dobanzile fluctueaza dupa IRCC
Credite Prima Casa: Dobanzile fluctueaza dupa IRCC

Dobanzile practicate de banci in Programul Prima Casa se vor modifica in functie de IRCC in loc de Robor la 3 luni. Aceleasi reguli se aplica si pentru restul programelor de creditare cu garantie de stat.

10 Iunie 2019 | Imobiliare

Programul “O Familie, o casa”: credite imobiliare cu dobanzi de la 0,9% pe an
Programul “O Familie, o casa”: credite imobiliare cu dobanzi de la 0,9% pe an

Guvernul intentioneaza sa introduca un nou program dedicat persoanelor fizice care vor sa-si achizitioneze o locuinta, cu dobanzi fixe in lei, ce incep de la 0,9% pe an.

4 Iunie 2019 | Imobiliare

Creditele in lei au un nou indice de referinta
Creditele in lei au un nou indice de referinta

Dobanzile variabile de la creditele in lei sunt actualizate in functie de un nou indice de referinta, incepand cu data de 2 mai 2019. Noul indice a fost stabilit la 2,36% pentru trimestrul II din 2019.

2 Mai 2019 | Imobiliare

ROBOR dispare din calculul dobanzii la creditele in lei
ROBOR dispare din calculul dobanzii la creditele in lei

Indicele ROBOR, cu care romanii cu credite la banca abia se familiarizasera, va fi inlocuit, de luna viitoare, cu unul nou. Astfel, imprumuturile in lei cu dobanda variabila contractate dupa 2 mai 2019, vor avea formula de calcul a dobanzii usor modificata. Practic, va fi compusa tot din indice plus marja, dar indicele va fi calculat diferit!

2 Aprilie 2019 | Imobiliare

Mai multe articole

Inapoi sus