Asiguratorii si brokerii sunt obligati sa stabileasca proceduri de rezolvare a reclamatiilor

Asiguratorii si intermediarii sunt obligati de Comisia de Supraveghere (CSA) sa stabileasca proceduri pentru solutionarea reclamatiilor si sa stocheze toate sesizarile primite de la clienti in format electronic. Numarul de reclamatii primite de CSA a crescut in ultima vreme, ceea ce a scos la iveala o serie de deficiente ale companiilor.

Pe 9 aprilie, s-au publicat in Monitorul Oficial, normele prudentiale emise de CSA pentru rezolvarea reclamatiilor in domeniul asigurarilor. In termen de 30 de zile, companiile de asigurare si intermediarii sunt obligati sa indeplineasca cerintele prevazute.

Raspunsul trebuie sa vina in termen de 30 zile



Normele impun urmatoarele obligatii:
  • Stabilirea unor proceduri de primire si solutionare pe cale amiabila a reclamatiilor, atat la sediul central al asiguratorului, cat si in sucursale;
  • Mentinerea unui registru unic de reclamatii si sesizari in format electronic;
  • Crearea unui colectiv de analiza, care sa cerceteze fiecare caz in parte semnalat de clienti;
  • Fiecare reclamatie trebuie solutionata in maxim 30 de zile de la primire;
  • Trimiterea la CSA a unei note de fundamentare pentru fiecare reclamatie in care sa se justifice solutia adoptata.


Conducerea executiva a companiilor va fi direct raspunzatoare atat de buna organizare si functionare a acestor departamente, cat si de legalitatea si comunicarea solutiilor adoptate.

Decizia poate fi contestata la CSA



In cazul in care clientii nu sunt multumiti de solutia propusa de asigurator, ei pot face o sesizare si la Comisia de Supraveghere, care va analiza nota de fundamentare din cazul respectiv. Daca se constata ca solutia incalca interesele asiguratilor, Comisia poate dispune reanalizarea situatiei, efectuarea unui control la sediul asiguratorului sau emiterea unei decizii individuale pentru solutionarea reclamatiei.

Angela Toncesu, presedintele CSA, spune ca necesitatea acestei norme a aparut deoarece au inceput sa vina tot mai multe reclamatii din partea clientilor la Comisie, iar nu intotdeauna, companiile tineau un registru al reclamatiilor.

Comisia va analiza fiecare asigurator in parte



Inmultirea reclamatiilor a avut loc, in special, ca urmare a masurilor luate de CSA pentru a facilita trimiterea de sesizari din partea publicului. In 2009, s-au primit peste 6.000 de reclamatii, iar in primele 3 luni din 2010, aproape 3.000. Constantin Buzoianu, vicepresedinte la CSA, afirma ca sesizarile au scos la iveala o serie de probleme in activitatea asiguratorilor.

“Este in curs de efectuare un document cu reclamatii pe fiecare societate de asigurare, care va fi analizata in Consiliul CSA saptamana viitoare si se vor lua masuri”, a precizat Buzoianu.

Totodata, Comisia are in vedere modificarea legislatiei pentru modul de stabilire a tarifelor si pentru solutionarea mai buna a regreselor intre societati. Aceste schimbari ar putea fi aplicabile de la 1 iunie 2010.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Asigurari


Pandemia n-a pus bete in roate vanzarii de polite RCA
Pandemia n-a pus bete in roate vanzarii de polite RCA

In primele 9 luni ale anului, piata RCA a fost caracterizata de o crestere cu 4% a valorii primelor brute subscrise, in vreme ce prima medie anualizata a scazut cu aproximativ 1% fata de trimestrul al treilea din 2019.

23 Decembrie 2020 | Asigurari

SAL-Fin, o alternativa reala pentru soferii nemultumiti de despagubirile RCA
SAL-Fin, o alternativa reala pentru soferii nemultumiti de despagubirile RCA

Entitatea de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Financiar Non-bancar (SAL-Fin), organism creat în interiorul ASF, poate aduce pe aceeasi lungime de unda pretentiile pagubitiilor RCA cu oferta asiguratorilor.

17 Decembrie 2020 | Asigurari

Asigurarea de raspundere civila nu e doar pentru masini
Asigurarea de raspundere civila nu e doar pentru masini

Companiile de asigurari ofera asigurari de raspundere civila pentru persoane fizice in cazul unor daune produse tertilor, fie ca acestia sunt chiriasi, proprietari, pietoni loviti de biciclisti etc, in ideea ca un simplu “pardon, scuzati” poate fi de multe ori insuficient.

7 Decembrie 2020 | Asigurari

Uniqa Asigurari: Informatii cheie despre asigurarea RCA
Uniqa Asigurari: Informatii cheie despre asigurarea RCA

Uniqa este una dintre societatile autorizate sa vanda asigurari RCA. Conso iti prezinta cele mai importante aspecte pe care sa le ai in vedere la cumpararea unei polite.

29 Noiembrie 2020 | Asigurari

Mai multe articole

GHIDURI


Asigurari RCA

Polita de asigurare pentru raspundere civila auto (RCA) este obligatorie pentru posesorii de autoturisme. Prin intermediul ei, se acorda despagubiri pentru prejudiciile produse prin accidente, din culpa soferului care a condus autovehiculul. Totul despre RCA, limite de despagubire, valoarea despagubirilor, ce faci in caz de accident, bonus-malus si

Asigurari de viata

O asigurare de viata este o modalitate de a ne proteja financiar, pe noi sau familia noastra, in cazul producerii unor riscuri specifice, in schimbul platii unei prime de asigurare. Care sunt riscurile acoperite, cine are nevoie de o asigurare de viata, avantaje si exceptii in Ghidul complet Asigurari de viata.

Inapoi sus