top banner

Asiguratorii si brokerii sunt obligati sa stabileasca proceduri de rezolvare a reclamatiilor

15 Aprilie 2010 | Autor: Marius Serban

Asiguratorii si intermediarii sunt obligati de Comisia de Supraveghere (CSA) sa stabileasca proceduri pentru solutionarea reclamatiilor si sa stocheze toate sesizarile primite de la clienti in format electronic. Numarul de reclamatii primite de CSA a crescut in ultima vreme, ceea ce a scos la iveala o serie de deficiente ale companiilor.
Pe 9 aprilie, s-au publicat in Monitorul Oficial, normele prudentiale emise de CSA pentru rezolvarea reclamatiilor in domeniul asigurarilor. In termen de 30 de zile, companiile de asigurare si intermediarii sunt obligati sa indeplineasca cerintele prevazute.

Raspunsul trebuie sa vina in termen de 30 zile

Normele impun urmatoarele obligatii:
  • Stabilirea unor proceduri de primire si solutionare pe cale amiabila a reclamatiilor, atat la sediul central al asiguratorului, cat si in sucursale;
  • Mentinerea unui registru unic de reclamatii si sesizari in format electronic;
  • Crearea unui colectiv de analiza, care sa cerceteze fiecare caz in parte semnalat de clienti;
  • Fiecare reclamatie trebuie solutionata in maxim 30 de zile de la primire;
  • Trimiterea la CSA a unei note de fundamentare pentru fiecare reclamatie in care sa se justifice solutia adoptata.
Conducerea executiva a companiilor va fi direct raspunzatoare atat de buna organizare si functionare a acestor departamente, cat si de legalitatea si comunicarea solutiilor adoptate.

Decizia poate fi contestata la CSA

In cazul in care clientii nu sunt multumiti de solutia propusa de asigurator, ei pot face o sesizare si la Comisia de Supraveghere, care va analiza nota de fundamentare din cazul respectiv. Daca se constata ca solutia incalca interesele asiguratilor, Comisia poate dispune reanalizarea situatiei, efectuarea unui control la sediul asiguratorului sau emiterea unei decizii individuale pentru solutionarea reclamatiei.
Angela Toncesu, presedintele CSA, spune ca necesitatea acestei norme a aparut deoarece au inceput sa vina tot mai multe reclamatii din partea clientilor la Comisie, iar nu intotdeauna, companiile tineau un registru al reclamatiilor.

Comisia va analiza fiecare asigurator in parte

Inmultirea reclamatiilor a avut loc, in special, ca urmare a masurilor luate de CSA pentru a facilita trimiterea de sesizari din partea publicului. In 2009, s-au primit peste 6.000 de reclamatii, iar in primele 3 luni din 2010, aproape 3.000. Constantin Buzoianu, vicepresedinte la CSA, afirma ca sesizarile au scos la iveala o serie de probleme in activitatea asiguratorilor.
“Este in curs de efectuare un document cu reclamatii pe fiecare societate de asigurare, care va fi analizata in Consiliul CSA saptamana viitoare si se vor lua masuri”, a precizat Buzoianu.
Totodata, Comisia are in vedere modificarea legislatiei pentru modul de stabilire a tarifelor si pentru solutionarea mai buna a regreselor intre societati. Aceste schimbari ar putea fi aplicabile de la 1 iunie 2010.

Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News

Comparații

Asigurări RCA

Asigurări RCA
  • Alegi cea mai bună asigurare
  • Plătești online cu cardul
Compară
Educație financiară

Banchereza, pe înțelesul tuturor

  • Te ajutăm să înțelegi mai ușor contractele bancare
  • Vorbim în termeni simpli, pe înțelesul tău
  • Sfaturi financiare pentru consumatori
Citește

Un proiect susținut de

BCR

Asigurari

Alte Articole

Constatarea amiabila va fi usurata printr-o aplicatie de mobil

Constatarea amiabila va fi usurata printr-o aplicatie de mobil

Posesorii de polite RCA implicati in accidente usoare vor putea din 17 octombrie sa trimita in format electronic formularul de constatare amiabila catre asiguratori printr-o aplicatie denumita chiar “Amiabila”.

13 Oct 2022 | Asigurari
Piata RCA se stabilizeaza la un nivel ridicat al primelor

Piata RCA se stabilizeaza la un nivel ridicat al primelor

Sumele platite de persoanele fizice pentru politele RCA au fost in usoara scadere la jumatatea anului, dupa cresterile explozive din trecut. Pentru companii, cresterea continua.

30 Sep 2022 | Asigurari
Politele RCA cumparate online vor fi mai ieftine

Politele RCA cumparate online vor fi mai ieftine

Modificarile aduse normei 20/2017 vizand asigurarile auto ce vor intra in vigoare in septembrie introduc posibilitatea diferentierii tarifelor in functie de modul de vanzare al acestora-online sau fizic.

24 Aug 2022 | Asigurari
Asiguratii City Insurance trebuie sa incheie urgent alte polite RCA

Asiguratii City Insurance trebuie sa incheie urgent alte polite RCA

Potrivit ASF, politele RCA emise de City Insurance inceteaza de drept pe 11 mai 2022, chiar daca scadenta lor depaseste data mentionata, iar detinatorii acestora trebuie sa incheie noi asigurari pana atunci, altfel risca amenzi sau, si mai grav, sa plateasca daunele produse din propriul buzunar.

03 Mai 2022 | Asigurari

TE AJUTĂM SĂ-ȚI FACI CALCULELE

Calculatoare

Credit maxim

Calculează suma maximă pe care o poți împrumuta în funcție de venitul tău

Rate credit

Calculează rata lunară, DAE și graficul complet de rambursare la creditul tău

Refinanțare credit

Calculează suma pe care o poți economisi dacă îți refinanțezi creditul