Asiguratorii si brokerii sunt obligati sa stabileasca proceduri de rezolvare a reclamatiilor

Asiguratorii si intermediarii sunt obligati de Comisia de Supraveghere (CSA) sa stabileasca proceduri pentru solutionarea reclamatiilor si sa stocheze toate sesizarile primite de la clienti in format electronic. Numarul de reclamatii primite de CSA a crescut in ultima vreme, ceea ce a scos la iveala o serie de deficiente ale companiilor.

Pe 9 aprilie, s-au publicat in Monitorul Oficial, normele prudentiale emise de CSA pentru rezolvarea reclamatiilor in domeniul asigurarilor. In termen de 30 de zile, companiile de asigurare si intermediarii sunt obligati sa indeplineasca cerintele prevazute.

Raspunsul trebuie sa vina in termen de 30 zile



Normele impun urmatoarele obligatii:
  • Stabilirea unor proceduri de primire si solutionare pe cale amiabila a reclamatiilor, atat la sediul central al asiguratorului, cat si in sucursale;
  • Mentinerea unui registru unic de reclamatii si sesizari in format electronic;
  • Crearea unui colectiv de analiza, care sa cerceteze fiecare caz in parte semnalat de clienti;
  • Fiecare reclamatie trebuie solutionata in maxim 30 de zile de la primire;
  • Trimiterea la CSA a unei note de fundamentare pentru fiecare reclamatie in care sa se justifice solutia adoptata.


Conducerea executiva a companiilor va fi direct raspunzatoare atat de buna organizare si functionare a acestor departamente, cat si de legalitatea si comunicarea solutiilor adoptate.

Decizia poate fi contestata la CSA



In cazul in care clientii nu sunt multumiti de solutia propusa de asigurator, ei pot face o sesizare si la Comisia de Supraveghere, care va analiza nota de fundamentare din cazul respectiv. Daca se constata ca solutia incalca interesele asiguratilor, Comisia poate dispune reanalizarea situatiei, efectuarea unui control la sediul asiguratorului sau emiterea unei decizii individuale pentru solutionarea reclamatiei.

Angela Toncesu, presedintele CSA, spune ca necesitatea acestei norme a aparut deoarece au inceput sa vina tot mai multe reclamatii din partea clientilor la Comisie, iar nu intotdeauna, companiile tineau un registru al reclamatiilor.

Comisia va analiza fiecare asigurator in parte



Inmultirea reclamatiilor a avut loc, in special, ca urmare a masurilor luate de CSA pentru a facilita trimiterea de sesizari din partea publicului. In 2009, s-au primit peste 6.000 de reclamatii, iar in primele 3 luni din 2010, aproape 3.000. Constantin Buzoianu, vicepresedinte la CSA, afirma ca sesizarile au scos la iveala o serie de probleme in activitatea asiguratorilor.

“Este in curs de efectuare un document cu reclamatii pe fiecare societate de asigurare, care va fi analizata in Consiliul CSA saptamana viitoare si se vor lua masuri”, a precizat Buzoianu.

Totodata, Comisia are in vedere modificarea legislatiei pentru modul de stabilire a tarifelor si pentru solutionarea mai buna a regreselor intre societati. Aceste schimbari ar putea fi aplicabile de la 1 iunie 2010.

Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Asigurari


Asigurare RCA Asirom: Riscuri si beneficii
Asigurare RCA Asirom: Riscuri si beneficii

Asirom este una dintre societatile autorizate sa vanda asigurari RCA. Conso analizeaza principalele avantaje si dezavantaje ale asigurarii oferite de Asirom.

16 Octombrie 2020 | Asigurari

Allianz Tiriac: Ce beneficii ofera asigurarea RCA
Allianz Tiriac: Ce beneficii ofera asigurarea RCA

Asigurarea RCA oferita de Allianz Tiriac este valabila in Romania si statele din sistemul Carte Verde. Conso iti prezinta riscurile si gradul de acoperire al asigurarii.

9 Octombrie 2020 | Asigurari

Asigurari RCA: Cati romani sunt nemultumiti si ce societati sunt reclamate la ASF
Asigurari RCA: Cati romani sunt nemultumiti si ce societati sunt reclamate la ASF

In prima jumatate a anului s-au inregistrat peste 17.200 de petitii si informari de neconformitate pe segmentul asigurarilor RCA si Carte Verde, in vreme ce in tot anul 2019 numarul acestora fusese de 23.300.

30 Septembrie 2020 | Asigurari

Asigurarea RCA in format electronic este acceptata la controalele Politiei
Asigurarea RCA in format electronic este acceptata la controalele Politiei

Soferii pot face dovada incheierii asigurarii RCA si prin prezentarea unui document electronic cu polita emisa, in cazul unui control al Politiei.

9 Septembrie 2020 | Asigurari

Mai multe articole

Inapoi sus