Romanii nu sunt singurii care se plang de comisioane

Numarul mare al comisoanelor si faptul ca ele se descopera de multe ori ulterior nu reprezinta un motiv de nemultumire doar pentru clientii bancilor din Romania. Eurobarometrul realizat in acest an in UE arata ca multi alti europeni se gasesc intr-o situatie similara.
 
Romanii s-ar putea resemna cu ideea ca nu sunt singuri care cred ca bancile ii taxeaza peste masura. In urma sondajului realizat in 25 de tari ale UE (fara a include Romania si Bulgaria) cele dure reactii s-au intalnit in Italia, Irlanda, Spania, Grecia, Slovenia si Republica Ceha. Prin replicile primite in chestionare se pot remarca: “Nu utilizez banii din cont, bancile se folosesc de ei si cu toate astea sunt taxat” (Spania), “Suntem multumiti pentru ca nu stim sigur pentru ce platim bani, dar in realitate suntem inselati” (Belgia), ori “Comisionul pentru plata facturilor este extrem de mare. Dar bancile pot face acest lucru deoarece stiu ca avem nevoie de acest serviciu” (Slovenia).
 
Principala dificultate in accesarea serviciilor bancare este faptul ca unitatile sunt amplasate prea departe de casa sau de locul munca. Cei mai nemultumiti de acest aspect sunt locuitorii din mediul rural.
 
Dintre persoanele care locuiesc in marile orase, doar 18% sunt deranjate de faptul ca sucursalele bancilor ii ocolesc, in timp ce in mediul rural – acest procent urca la 50%. Am putea spune ca acelasi fenomen se cam repeta si la noi. Anumite intersectii din Capitala sunt pline pana la refuz de unitati bancare, in timp ce in zonele rurale abia daca gasim o banca.
 
Pe locul secund in topul problemelor se gaseste programul de lucru, care face dificila apelarea la serviciile bancare pentru 16% dintre europeni. Orele in care bancile sunt deschise de obicei se suprapun cu timpul in care clientii trebuie sa fie la munca. Astfel, daca unitatea nu este prin apropiere, cu greu se poate ajunge la ea pentru a face tranzactii. Belgienii spun ca bancile se deschid tarziu dimineata, inchid devreme dupa-amiaza, iar in pauza de masa nu sunt disponibile. Suedezii se plang ca unitatile se inchid la 15, iar cipriotii - la 13.30. Din aceasta perspectiva, bancile romanesti stau destul de bine, avand in vedere ca majoritatea unitatilor se inchid seara la 18, iar unele lucreaza si sambata.
 
In alte tari, cum ar fi Cehia, Olanda sau Danemarca, bancile au program redus, fara insa ca populatia sa fie deranjata. Acest lucru se explica prin faptul ca vizitele la banca sunt aici mai putin frecvente, iar foarte multe tranzactii se fac prin internet banking.
 
Alte nemultumiri semnificative sunt legate de cozile prea mari de asteptare si de faptul ca produsele bancare nu sunt explicate pe intelesul clientilor.
 
In ceea ce priveste calitatea serviciilor bancare, gradul de satisfactie in ansamblul UE este destul de ridicat. Evident, mai sunt si exceptii. Irlandezii au impresia ca bancile lor sunt prea biocratice, iar spaniolii si ungurii spun ca orice client este la mana bancii, care il trateaza mai degraba ca o persoana care nu are alta solutie la care sa apeleze decat ca un adevarat client. Daca ar fi fost intrebati, romanii s-ar fi putut regasi si ei destul de bine in aceasta ultima imagine.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori
Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori

Numarul consumatorilor de servicii financiare care au apelat in 2020 la solutiile intermediate de cele doua entitati de solutionare alternativa a litigiilor in domeniul financiar (SAL-Fin si CSALB) a fost in crestere semnificativa.

13 Mai 2021 | Info banci

Digitalizarea a ajuns si la cardurile de credit
Digitalizarea a ajuns si la cardurile de credit

Pandemia a mutat tot mai multe operatiuni in zona online. Mai multe institutii financiare permit achizitionarea cardurilor de credit fara prezenta fizica. Cu fiecare saptamana care trece, se mareste numarul celor care fac tranzitia de la prezenta fizica in zona digitala.

28 Aprilie 2021 | Info banci

Romanii nu mai cred in beneficiile amanarii ratelor
Romanii nu mai cred in beneficiile amanarii ratelor

Pana pe 15 martie 2021, bancile primisera 21.825 de solicitari de suspendarea obligatiilor de plata din partea clientilor persoane fizice si juridice. Marea majoritate a acestor solicitari au venit din partea persoanelor fizice (96%) si doar 800 de cereri din partea companiilor.

15 Aprilie 2021 | Info banci

Creditele BRD isi asteapta solicitantii pe Conso
Creditele BRD isi asteapta solicitantii pe Conso

BRD intra in clubul partenerilor Conso care permit utilizatorilor sa trimita o aplicatie de credit, din comparatoarele dedicate creditelor de nevoi personale, creditelor imobiliare si imprumuturilor Noua Casa.

7 Aprilie 2021 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus