Folosim cookies pentru a face website-ul mai usor de utilizat, in conformitate cu Noul Regulament al Uniunii Europene cu privire la Protectia Datelor Personale (GDPR). Citeste Politica de Confidentialitate.

Companiile de leasing se asteapta la un an greu si in 2010


Piata de leasing a suferit o contractie majora in 2009, ceea ce a fortat companiile sa isi regandeasca modul in care fac afaceri. Dupa expansiunea continua din anii anteriori, firmele si-au reorientat atentia catre modul de organizare interna. Anul viitor nu se anunta a fi unul cu mult mai bun, piata urmand a-si reveni probabil abia in 2011.

„2009 a fost o incercare din punct de vedere organizational si administrativ pentru intreaga industrie a leasingului”, a afirmat Mihaela Mateescu, presedintele Raiffeisen Leasing, in cadrul seminarului Piata leasingului in 2010, organizat de Finmedia. Evenimentul a avut loc la Bucuresti, cu ocazia decernarii premiiilor dedicate pietei de profil de catre organizatori.

Acest sector s-a confruntat cu o scadere a vanzarilor de aproape 80% in acest an. In ciuda acestor greutati, piata de leasing a reusit sa se organizeze si sa faca fata provocarilor aparute anul acesta, a precizat seful Raiffeisen Leasing. Mateescu spune ca schimbarile au afectat toate companiile, fiind determinate de cresterea provizioanelor, a rezilierilor si a reposesiilor de bunuri.

„Lectiile pe care le-am primit anul acesta ne vor face mai intelepti si mai prudenti in abordari”, crede Dan Constantinescu, director executiv la UniCredit Leasing. El este de parere ca transformarile aparute in 2009 vor intari jucatorii din piata de leasing, vor consolida pozitia acestora si ii va face mai eficienti.

“Principala preocupare a trecut de la dezvoltarea pe volume catre o consolidare a structurilor existente si o aplecare catre acele parti ale afacerilor care nu le dezvoltasem pana acum. Acest lucruri ne va transforma in niste companii mai bune la capatul acestei experiente”, a declarat Constantinescu.

Leasingul este dependent de vanzarile auto

Situatia grea in care au ajuns companiile de leasing este uneori pe seama exceselor facute in finantare in anii anteriori. Claudiu Stanescu, presedintele BCR Leasing, considera ca nu a fost vorba de o goana necontrolata dupa cota de piata. El spune ca firmele de leasing au acordat finantari tinand cont de nivelul de dezvoltare al economiei din acel moment.

Pentru 2010, previziunile sunt pesimiste. „In momentul in care o piata scade cu 80%, situatia este critica si dura. Cred ca situatia va fi critica si la nivelul anului urmator. Nu am motive sa vad lucrurile altfel, mai ales daca ne gandim si ca estimarile importatorilor auto indica un an 2010 mai slab decat 2009 pentru vanzarile de masini”, afirma Stanescu. El vede o revenire a pietei de leasing cel mai devreme din 2011.

Sunt insa si pareri mai optimiste. “Cred cu tarie ca partea a doua a lui 2010 va fi cea in care semnalele pozitive asupra pietei de leasing vor incepe sa apara”, spune Cornel Coca Constantinescu, presedintele Romexterra Leasing. El semnaleaza ca acest sector nu a atins inca nivelul de maturitate asteptat, corelat cu volumul finantarilor acordate.


Distribuie articolul




ALTE ARTICOLE - Credite auto & leasing


Rabla Clasic: Programul a fost suplimentat cu 20.000 de prime de casare
Rabla Clasic: Programul a fost suplimentat cu 20.000 de prime de casare

Programul Rabla Clasic a primit fonduri suplimentare in valoare de 130 milioane lei, din care se vor putea acorda aproximativ 20.000 de noi prime de casare.

19 August 2019 | Auto

Dualtron X, cea mai puternica trotineta electrica
Dualtron X, cea mai puternica trotineta electrica

Dualtron X depaseste orice trotineta electrica existenta pana acum pe piata din Romania, atingand o viteza maxima de 100 km/h si avand o autonomie de pana la 150 km.

2 August 2019 | Articol sponsorizat

Rabla 2019 incepe pe 12 aprilie
Rabla 2019 incepe pe 12 aprilie

Programele Rabla Clasic si Rabla Plus vor putea fi accesate de catre populatie incepand cu data de vineri, 12 aprilie 2019. Aproape 35.000 de autoturisme noi pot fi achizitionate prin acest program.

11 Aprilie 2019 | Auto

Care sunt marcile de masini pentru care piesele sunt tot mai scumpe?
Care sunt marcile de masini pentru care piesele sunt tot mai scumpe?

Reparatia masinii te costa din ce in ce mai mult, iar asigurarea este tot mai scumpa si nu stii de ce? Pentru ca preturile pieselor de schimb au crescut foarte mult in ultimii trei ani. Afla ce piese s-au scumpit cel mai mult, in functie de masina pe care o conduci!

22 Martie 2019 | Auto

Mai multe articole

Inapoi sus