Folosim cookies pentru a face website-ul mai usor de utilizat, in conformitate cu Noul Regulament al Uniunii Europene cu privire la Protectia Datelor Personale (GDPR). Citeste Politica de Confidentialitate.

Companiile de leasing se asteapta la un an greu si in 2010


Piata de leasing a suferit o contractie majora in 2009, ceea ce a fortat companiile sa isi regandeasca modul in care fac afaceri. Dupa expansiunea continua din anii anteriori, firmele si-au reorientat atentia catre modul de organizare interna. Anul viitor nu se anunta a fi unul cu mult mai bun, piata urmand a-si reveni probabil abia in 2011.

„2009 a fost o incercare din punct de vedere organizational si administrativ pentru intreaga industrie a leasingului”, a afirmat Mihaela Mateescu, presedintele Raiffeisen Leasing, in cadrul seminarului Piata leasingului in 2010, organizat de Finmedia. Evenimentul a avut loc la Bucuresti, cu ocazia decernarii premiiilor dedicate pietei de profil de catre organizatori.

Acest sector s-a confruntat cu o scadere a vanzarilor de aproape 80% in acest an. In ciuda acestor greutati, piata de leasing a reusit sa se organizeze si sa faca fata provocarilor aparute anul acesta, a precizat seful Raiffeisen Leasing. Mateescu spune ca schimbarile au afectat toate companiile, fiind determinate de cresterea provizioanelor, a rezilierilor si a reposesiilor de bunuri.

„Lectiile pe care le-am primit anul acesta ne vor face mai intelepti si mai prudenti in abordari”, crede Dan Constantinescu, director executiv la UniCredit Leasing. El este de parere ca transformarile aparute in 2009 vor intari jucatorii din piata de leasing, vor consolida pozitia acestora si ii va face mai eficienti.

“Principala preocupare a trecut de la dezvoltarea pe volume catre o consolidare a structurilor existente si o aplecare catre acele parti ale afacerilor care nu le dezvoltasem pana acum. Acest lucruri ne va transforma in niste companii mai bune la capatul acestei experiente”, a declarat Constantinescu.

Leasingul este dependent de vanzarile auto

Situatia grea in care au ajuns companiile de leasing este uneori pe seama exceselor facute in finantare in anii anteriori. Claudiu Stanescu, presedintele BCR Leasing, considera ca nu a fost vorba de o goana necontrolata dupa cota de piata. El spune ca firmele de leasing au acordat finantari tinand cont de nivelul de dezvoltare al economiei din acel moment.

Pentru 2010, previziunile sunt pesimiste. „In momentul in care o piata scade cu 80%, situatia este critica si dura. Cred ca situatia va fi critica si la nivelul anului urmator. Nu am motive sa vad lucrurile altfel, mai ales daca ne gandim si ca estimarile importatorilor auto indica un an 2010 mai slab decat 2009 pentru vanzarile de masini”, afirma Stanescu. El vede o revenire a pietei de leasing cel mai devreme din 2011.

Sunt insa si pareri mai optimiste. “Cred cu tarie ca partea a doua a lui 2010 va fi cea in care semnalele pozitive asupra pietei de leasing vor incepe sa apara”, spune Cornel Coca Constantinescu, presedintele Romexterra Leasing. El semnaleaza ca acest sector nu a atins inca nivelul de maturitate asteptat, corelat cu volumul finantarilor acordate.


Distribuie articolul




ALTE ARTICOLE - Credite auto & leasing


Rabla 2019 incepe pe 12 aprilie
Rabla 2019 incepe pe 12 aprilie

Programele Rabla Clasic si Rabla Plus vor putea fi accesate de catre populatie incepand cu data de vineri, 12 aprilie 2019. Aproape 35.000 de autoturisme noi pot fi achizitionate prin acest program.

11 Aprilie 2019 | Auto

Care sunt marcile de masini pentru care piesele sunt tot mai scumpe?
Care sunt marcile de masini pentru care piesele sunt tot mai scumpe?

Reparatia masinii te costa din ce in ce mai mult, iar asigurarea este tot mai scumpa si nu stii de ce? Pentru ca preturile pieselor de schimb au crescut foarte mult in ultimii trei ani. Afla ce piese s-au scumpit cel mai mult, in functie de masina pe care o conduci!

22 Martie 2019 | Auto

Polita Casco: Ce risti daca nu ai cauciucuri de iarna?
Polita Casco: Ce risti daca nu ai cauciucuri de iarna?

Soferii sunt obligati sa isi echipeze masinile cu anvelope de iarna cand drumurile sunt acoperite cu zapada, gheata sau polei. Majoritatea stiu ca, in caz contrar, pot primi o amenda consistenta si sa ramana fara certificat de inmatriculare. Insa multi nu fac legatura intre aceasta obligativitate si asigurarea Casco. Ce risti in caz de accident?

19 Decembrie 2018 | Auto

Persoanele fizice care comercializeaza masini rulate, controlate de Antifrauda

Persoanele fizice care cumpara mai mult de doua autoturisme rulate pe an vor fi verificare de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) din cadrul ANAF. Institutia deruleaza operatiunea Xenon, prin care controleaza achizitiile intracomunitare de autovehicule second-hand pentru a preveni frauda fiscala in acest domeniu.

26 Septembrie 2018 | Auto

Mai multe articole