Folosim cookies pentru a face website-ul mai usor de utilizat, in conformitate cu Noul Regulament al Uniunii Europene cu privire la Protectia Datelor Personale (GDPR). Citeste Politica de Confidentialitate.

SAL-Fin depaseste CSALB la numarul de dosare solutionate


In cursul lunii mai, centrele de solutionare alternativa a litigiilor din sectorul bancar (CSALB) si non-bancar (SAL-Fin) au facut publice rezultate inregistrate de acestea de la infiintare. Datele arata ca SAL-Fin a solutionat un numar mai mare de dosare, desi numarul solicitarilor conforme a fost mai mic decat la CSALB.


SAL-Fin a inregistrat in perioada iulie 2016 – mai 2017, un numar de 112 solicitari de solutionare a unor litigii aparute intre consumatori si entitatile de pe piata financiara non-bancara. Din totalul litigiilor, 66 de cereri au fost solutionate, suma obtinuta prin conciliere in favoarea consumatorilor fiind de peste 500.000 de lei. 

Conform statisticilor SAL-Fin, alte 25 de cereri se afla in stadiul de conciliere, dintre care 11 sunt transmise la comerciant/conciliator, pentru 2 cereri s-au inregistrat renuntari, iar 19 cereri au fost respinse.

CSALB a inregistrat in perioada martie 2016 – martie 2017 un numar de 331 de cereri de solutionare conforme, din care 65 au fost transformate in dosare. Dintre acestea, au fost solutionate aproape 40 de dosare in favoarea consumatorilor.

In ceea ce priveste restul dosarelor, 2 dintre acestea sunt preliminare, 11 dosare se afla in faza de discutii/sedinte cu partile, pentru 2 cereri s-a dat o hotarare de inadmisibilitate, iar 2  consumatori s-au retras din procedura.

Care sunt cele mai frecvente litigii?

Cea mai mare parte a litigiilor inregistrate de SAL-Fin, respectiv 68,75% din total, sunt aferente pietei RCA. De asemenea, 11,60% din litigii sunt in domeniul asigurarilor generale, 11,60% se refera la asigurarile facultative Casco, 2,67% la asigurarile obligatorii de locuinte, 2,67% la pensiile administrate privat din Pilonul II si III, 1,78% la asigurarile de viata, in vreme ce doar 0,93% dintre litigii vizeaza piata de capital.

Cele mai frecvente litigii apar ca urmare a diferentei mari dintre sumele propuse de catre asiguratori in dosarele de dauna si calculele pe care consumatorii le primesc in urma evaluarilor sau constatarilor din unitatile de service sau, in cazul celorlalte tipuri de asigurari, prin raportare la sumele maximale prevazute in contractele de asigurare.
 
De asemenea, un numar mare de litigii au la baza lipsa de comunicare transparenta a calculelor pe care asiguratorii le fac in stabilirea cuantumului daunelor, dar si ca urmare a lipsei de comunicare cu consumatorii.

In cazul CSALB, solicitarile consumatorilor vizeaza in principal comisioanele aplicate la soldul creditului, dobanzile considerate de consumatori ca fiind marite in mod abuziv sau mult peste nivelul actual, clauzele calificate de catre acestia ca fiind abuzive, aplicarea unor dobanzi penalizatoare, restituirea sumei ce a rezultat din majorarea marjei dobanzilor sau reducerea marjei si inghetarea cursului valutar la data incheierii contractului de credit  (in CHF).


Distribuie articolul




ALTE ARTICOLE - Asigurari


Asigurare Casco cu fransiza garantata de prieteni
Asigurare Casco cu fransiza garantata de prieteni

Un nou tip de asigurare Casco este disponibil pentru consumatori, prin care costul cu fransiza poate fi impartit cu prietenii. In acest fel, prima de asigurare scade.

16 Iulie 2019 | Asigurari

Asigurare auto 2 in 1 - RCA plus optiuni din CASCO
Asigurare auto 2 in 1 - RCA plus optiuni din CASCO

Proprietarii de masini care vor sa detina o singura polita de asigurare, cu protectie totala, au la dispozitie un astfel de produs. Este vorba de o asigurare care cuprinde polita RCA, la care se pot adauga optiuni specifice asigurarii CASCO, de la cele de baza, la varianta full.

26 Februarie 2019 | Asigurari

Cum poti obtine o reducere consistenta la RCA?
Cum poti obtine o reducere consistenta la RCA?

Asigurarea de raspundere civila auto (RCA) reprezinta o cheltuiala obligatorie pentru posesorii de autoturism. Aceasta, insa, poate fi mai mare sau mai mica, pentru acelasi tip de masina, in functie de comportamentul soferului la volan. Diferenta se stabileste dupa aplicarea sistemului bonus-malus. Cum obtii reducerea maxima?

5 Decembrie 2018 | Asigurari

Drepturi suplimentare pentru consumatorii de asigurari din Romania

Consumatorii de asigurari din Romania vor beneficia de o atentie sporita din partea distribuitorilor de asigurari, fie companii sau intermediari. Legea de transpunere a Directivei privind distributia de asigurari IDD (Insurance Distribution Directive), care contine drepturi suplimentare pentru clienti, a fost adoptata, in sfarsit, de Parlament.

20 Septembrie 2018 | Asigurari

Mai multe articole

Inapoi sus