SAL-Fin depaseste CSALB la numarul de dosare solutionate

In cursul lunii mai, centrele de solutionare alternativa a litigiilor din sectorul bancar (CSALB) si non-bancar (SAL-Fin) au facut publice rezultate inregistrate de acestea de la infiintare. Datele arata ca SAL-Fin a solutionat un numar mai mare de dosare, desi numarul solicitarilor conforme a fost mai mic decat la CSALB.

SAL-Fin a inregistrat in perioada iulie 2016 – mai 2017, un numar de 112 solicitari de solutionare a unor litigii aparute intre consumatori si entitatile de pe piata financiara non-bancara. Din totalul litigiilor, 66 de cereri au fost solutionate, suma obtinuta prin conciliere in favoarea consumatorilor fiind de peste 500.000 de lei. 

Conform statisticilor SAL-Fin, alte 25 de cereri se afla in stadiul de conciliere, dintre care 11 sunt transmise la comerciant/conciliator, pentru 2 cereri s-au inregistrat renuntari, iar 19 cereri au fost respinse.

CSALB a inregistrat in perioada martie 2016 – martie 2017 un numar de 331 de cereri de solutionare conforme, din care 65 au fost transformate in dosare. Dintre acestea, au fost solutionate aproape 40 de dosare in favoarea consumatorilor.

In ceea ce priveste restul dosarelor, 2 dintre acestea sunt preliminare, 11 dosare se afla in faza de discutii/sedinte cu partile, pentru 2 cereri s-a dat o hotarare de inadmisibilitate, iar 2  consumatori s-au retras din procedura.

Care sunt cele mai frecvente litigii?

Cea mai mare parte a litigiilor inregistrate de SAL-Fin, respectiv 68,75% din total, sunt aferente pietei RCA. De asemenea, 11,60% din litigii sunt in domeniul asigurarilor generale, 11,60% se refera la asigurarile facultative Casco, 2,67% la asigurarile obligatorii de locuinte, 2,67% la pensiile administrate privat din Pilonul II si III, 1,78% la asigurarile de viata, in vreme ce doar 0,93% dintre litigii vizeaza piata de capital.

Cele mai frecvente litigii apar ca urmare a diferentei mari dintre sumele propuse de catre asiguratori in dosarele de dauna si calculele pe care consumatorii le primesc in urma evaluarilor sau constatarilor din unitatile de service sau, in cazul celorlalte tipuri de asigurari, prin raportare la sumele maximale prevazute in contractele de asigurare.
 
De asemenea, un numar mare de litigii au la baza lipsa de comunicare transparenta a calculelor pe care asiguratorii le fac in stabilirea cuantumului daunelor, dar si ca urmare a lipsei de comunicare cu consumatorii.

In cazul CSALB, solicitarile consumatorilor vizeaza in principal comisioanele aplicate la soldul creditului, dobanzile considerate de consumatori ca fiind marite in mod abuziv sau mult peste nivelul actual, clauzele calificate de catre acestia ca fiind abuzive, aplicarea unor dobanzi penalizatoare, restituirea sumei ce a rezultat din majorarea marjei dobanzilor sau reducerea marjei si inghetarea cursului valutar la data incheierii contractului de credit  (in CHF).


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Asigurari


Pandemia n-a pus bete in roate vanzarii de polite RCA
Pandemia n-a pus bete in roate vanzarii de polite RCA

In primele 9 luni ale anului, piata RCA a fost caracterizata de o crestere cu 4% a valorii primelor brute subscrise, in vreme ce prima medie anualizata a scazut cu aproximativ 1% fata de trimestrul al treilea din 2019.

23 Decembrie 2020 | Asigurari

SAL-Fin, o alternativa reala pentru soferii nemultumiti de despagubirile RCA
SAL-Fin, o alternativa reala pentru soferii nemultumiti de despagubirile RCA

Entitatea de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Financiar Non-bancar (SAL-Fin), organism creat în interiorul ASF, poate aduce pe aceeasi lungime de unda pretentiile pagubitiilor RCA cu oferta asiguratorilor.

17 Decembrie 2020 | Asigurari

Asigurarea de raspundere civila nu e doar pentru masini
Asigurarea de raspundere civila nu e doar pentru masini

Companiile de asigurari ofera asigurari de raspundere civila pentru persoane fizice in cazul unor daune produse tertilor, fie ca acestia sunt chiriasi, proprietari, pietoni loviti de biciclisti etc, in ideea ca un simplu “pardon, scuzati” poate fi de multe ori insuficient.

7 Decembrie 2020 | Asigurari

Uniqa Asigurari: Informatii cheie despre asigurarea RCA
Uniqa Asigurari: Informatii cheie despre asigurarea RCA

Uniqa este una dintre societatile autorizate sa vanda asigurari RCA. Conso iti prezinta cele mai importante aspecte pe care sa le ai in vedere la cumpararea unei polite.

29 Noiembrie 2020 | Asigurari

Mai multe articole

GHIDURI


Asigurari RCA

Polita de asigurare pentru raspundere civila auto (RCA) este obligatorie pentru posesorii de autoturisme. Prin intermediul ei, se acorda despagubiri pentru prejudiciile produse prin accidente, din culpa soferului care a condus autovehiculul. Totul despre RCA, limite de despagubire, valoarea despagubirilor, ce faci in caz de accident, bonus-malus si

Inapoi sus